Ще не так давно в підручниках і економічних словниках, що видавались у нашій країні, говорилось про існування двох видів конкуренції—внутрішньогалузевої та міжгалузевої. Внутрішньогалузева конкуренція — це конкуренція між окремими, відособленими підприємцями всередині кожної галузі за одержання прибутку. Як відомо, в кожній галузі є десятки, сотні, тисячі підприємств, які залежно від технічного рівня організації виробництва потребують певної кількості праці (живої та уречевленої) для виробництва одиниці продукції певної споживної вартості. Відповідно до цього на різних підприємствах галузі ство-
Рис 6. Види ринкової конкуренції 178
рюється особлива індивідуальна вартість товарів. Однак на ринку в результаті внутрішньогалузевої конкуренції створюється суспільна вартість товару. Внутрішньогалузева конкуренція не усуває різниці у нормах прибутку в різних галузях. Це можна вирішити за допомогою міжгалузевої конкуренції, яка є специфічною формою конкуренції капіталів у боротьбі за більш прибуткове застосування капіталу. Вона здійснюється у вигляді міграції капіталів з одних галузей в інші. В умовах ринкової економіки існують ще такі види конкуренції: чиста, монополістична і олігополістична (рис. 6). При цьому тільки чисту конкуренцію вважають досконалою.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Ринкова класифікація видів конкуренції» з дисципліни «Основи економічної теорії»