Інвестиційні інтереси приватних агентів-реципієнтів
З погляду приватних реципієнтів капіталів головним економічним інтересом щодо прийняття іноземних інвестицій, так само, як і для донорів капіталу, є можливість отримання прибутку. При цьому інколи приплив капіталів (передусім у грошовій, а також у сучасній формі технологічних інвестицій) може бути засобом динамізації виробництва, його технологічної модернізації, поліпшення менеджменту та маркетингових можливостей, а інколи є безальтернативною умовою початку або відновлення виробничого процесу. Фактично йдеться про своєрідний факторний обмін: фактори виробництва, які за своєю природою є грошово-капітальними ресурсами, а також найбільш капіталомісткі матеріальні технологічні носії та нематеріальні інформаційні цінності реципієнт «вимінює» на ті, що є у нього в наявності — матеріальні ресурси, робоча сила тощо. Таким чином, якщо виходити з того, що, як і за будь-якої іншої форми підприємницької діяльності, основною метою розміщення капіталу є отримання (або максимізація) прибутку, то як додаткові цілі реціпієнта капіталів (або матеріальні цілі, в яких опосередковується зазначена головна мета) можна виділити такі: поліпшення фінансового стану підприємства, залучення коштів для розв’язання конкретних завдань господарської діяльності; здійснення модернізації, оновлення машино-технічного парку з метою підвищення ефективності виробництва; розширення фізичних обсягів виробництва, залучення до нього додаткових трудових, сировинних тощо ресурсів; диверсифікація форм господарської діяльності, започаткування принципово нових для певної комерційної структури видів діяльності або розширення виробничого циклу за рахунок споріднених або більш глибоких видів переробки; залучення передових технологій (характерною є пряма статистична залежність між обсягами іноземних інвестицій та технологічним рівнем реципієнта, його витратами на НДДКР); подолання митних тарифних та нетарифних перешкод у процесі отримання комплектуючих, об’єктів виробничого споживання завдяки перенесенню ряду технологічних циклів на національну територію; оптимізація маркетингової стратегії завдяки використанню збутової мережі іноземного інвестора, його торгової марки, логотипу; поліпшення менеджменту та ефективності управління завдяки або приходу разом з капіталом кваліфікованих управлінців, або включення менеджерських послуг у вартість контракту, що перерозподіляє пакет акцій фірми — реципієнта капіталу. З метою отримання інвестиційних надходжень підприємством — потенційним реципієнтом проводиться комплекс проектних, організаційних, економічних, фінансових, управлінських робіт, які спрямовані на задоволення комерційних інтересів донорів, більшої привабливості відповідного об’єкта виробництва.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Інвестиційні інтереси приватних агентів-реципієнтів» з дисципліни «Міжнародна економічна діяльність України»