Вибір транспорту міжнародних перевезень згідно з умовами Інкотермс—2000
Одним із принципових положень комерційної угоди є вказівка на засіб транспортування товару від продавця до покупця. Транспортне забезпечення контракту є важливим моментом у комерційній діяльності, оскільки значною мірою впливає на собівартість товарів, які є предметом міжнародної торгівлі, навіть на їхні споживчі якості, заради яких товари, власне, і купуються. Звичайно, від виду транспорту залежить швидкість доставки товару та терміни реалізації умов контрактів. З характером транспортування пов’язані вимоги до пакування товарів, оформлення документації, страхового забезпечення, можливого використання складських приміщень. Тому в кожному з пропонованих варіантів Інкотермс, а також у рекомендаціях Міжнародної торгової палати міститься вказівка на те, якому способу транспортування певна базисна умова контрактів відповідає або не відповідає. Загальний перелік правил та груп Інкотермс відповідно до видів транспорту, які застосовуються під час їх імплементації, містить табл. 2.8. Таблиця 2.8 Вид транспортування і відповідний термін Інкотермс—2000 Будь-який вид транспортування*
Група Е EXW Франко-завод (...назва місця) Група F FCA Франко-перевізник (...назва місця призначення) Група С CPT CIP Фрахт/перевезення оплачені до (...назва місця призначення) Фрахт/перевезення і страхування оплачені до (... назва місця призначення) Група D DAF DDU DDP Поставки до кордону (...назва місця доставки) Поставки без оплати мита (...назва місця призначення) Поставки з оплатою мита (...назва місця призначення) Тільки морський і внутрішньоконтинентальний водний транспорт
Група F FAS FOB Франко вздовж борту судна (...назва порту відвантаження) Франко-борт (...назва порту відвантаження) Група С CFR CIF Вартість і фрахт (...назва порту призначення) Вартість, страхування і фрахт (...назва порту призначення) Група D DES DEQ Поставка з судна (...назва порту призначення) Поставка з пристані (...назва порту призначення) * Поняття «будь-який вид транспортування», звичайно, не слід розуміти буквально. Очевидно, що і в таких випадках ідеться про найбільш придатні та про непридатні види транспортування. Так, для реалізації вимог EXW очевидно, що особливо частим може бути застосування найбільш гнучкого автотранспорту; водночас зрозуміло, що для цієї самої умови, так само, як і для умови DAF, не може бути типовим авіатранспорт.
В окремих правилах Інкотермс записані додаткові вимоги до продавця або покупця щодо організації транспортного перевезення, відносин із перевізником (при цьому інколи не заперечується можливість внесення змін до базисних умов): в інших правилах це питання цілком залишається на розсуд контрагентів. У зв’язку з використанням транспорту в Інкотермс здійснюється регламентація переходу повноважень та відповідальності за товар (наприклад, згідно з умовами FOB моментом такого переходу є перетинання товаром поручнів судна). У ряді випадків регламентуються обов’язки продавця та покупця щодо оформлення та надання транспортної документації.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Вибір транспорту міжнародних перевезень згідно з умовами Інкотермс—2000» з дисципліни «Міжнародна економічна діяльність України»