Окремо необхідно зосередити увагу на нетекстовій формі оформлення результатів аналізу. Систематизовані та оброблені результати оформляються у вигляді таблиць, схем, діаграм, графіків. Аналітичні таблиці, схеми, діаграми, графіки дозволяють систематизувати, узагальнити досліджуваний матеріал. Вони повинні бути наочними і простими для використання, показники у них необхідно розміщувати так, щоб вони одночасно використовувались як аналітичний та ілюстративний матеріал. Таблиця містить два основні елементи: підмет і присудок. Підмет показує перелік показників, які характеризують явище, і відповідає на питання: Хто? Що? Присудок вказує на ознаки, якими характеризується підмет (таблиця 13.1).
262 Таблиця 13.1 Розрахунок зміни обсягу, структури і динаміки майна підприємства Показник На початок року тис. грн. % На кінець року тис. грн. % Відхилення
Усього майна 1. Необоротні активи 2. Оборотні активи 2.1. Матеріальні оборотні активи 2.2. Грошові кошти, рахунки та інші активи
Таблиці можуть бути: • ся); • кою); • комбінованими (матеріал розбивають на групи і підгрупи за двоАналітичні таблиці дають змогу визначити та оцінити ступінь відхилення фактичних даних, тобто результатів роботи, від заданих заздалегідь величин (кошторису, норми, плану). У таких таблицях поєднуються нормативні, фактичні дані, їх числові різниці та інші характеристики. Форма і зміст аналітичних таблиць повинні відповідати вимогам: • повноти відображення; • правильного групування показників. Під час складання аналітичних таблиць не рекомендується в одній таблиці відображати всі показники, їх логічний поділ в окремих таблицях сприяє більшій наочності. Побудова графіків здійснюється у відповідності з правилами ДСТУ 3008-95 «Документація. Звіти у сфері науки і техніки» засобами Microsoft Excel та має супроводжуватися дотриманням наступних правил: ма і більше ознаками). груповими (дані об’єднуються в групи за однією суттєвою ознапростими (подається перелік інформації про явище, яке вивчаєть-
263 а) графік має складатися з 5 елементів: графічного образу, поля графіка, просторових орієнтирів, масштабних орієнтирів, експлікації; б) вибір графічного образу має бути обґрунтованим на відповідність наведеним даним; в) вибір рівномірної чи нерівномірної масштабної шкали, як складової масштабних орієнтирів, слід обґрунтовувати виходячи з наведених даних; д) наведення експлікації (розташування легенди, назви графіка, підписи масштабних шкал із зазначенням одиниць виміру показників) до графіка має здійснюватися за правилами ДСТУ 3008-95. Нетекстовий аналіз скорочує розрив між виконанням аналізу і використанням його результатів.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Нетекстове оформлення результатів аналізу» з дисципліни «Організація і методика економічного аналізу»