Сутність діагностичного аналізу системи управління
Будь-яка організація є групою людей, що об'єднуються із метою досягнення певних цілей до певної організаційної структури. З точки зору сучасної концепції теорії організацій будь-яка організація розглядається як відкрита система, що знаходиться у постійній взаємодії із зовнішнім середовищем, та бере із зовнішнього середовища ресурси, що перетворюються в межах організації в процесі виробництва товарів або послуг, і у перетвореному вигляді повертаються організацією до зовнішнього середовища, де ці товари та послуги споживаються. Управління необхідне для забезпечення координації цих процесів. Існує багато теорій управління. В цілому можна виокремити три головних підходи до аналізу того, що являє собою управління: 1. Системний підхід, або аналіз управління з точки зору координації входів, виходів із системи та процесу перетворення, що відбувається в межах організації. 2. Процесний підхід, за яким виокремлюють чотири головних види діяльності, що здійснюється менеджментом під час управління. Викладений нижче матеріал наведено із точки зору саме такого підходу 3. Ситуаційний підхід, тобто аналіз з точки зору впливу різних ситуаційних факторів та компонентів зовнішнього середовища на систему управління. Отже, з точки зору процесного підходу виділяють та аналізують чотири головних процеси або види діяльності, що здійснюються менеджментом в ході управління, поданих у черзі їх виконання, хоча слід підкреслити, що між цими процесами існує щільний взаємозв'язок та вони можуть виконуватися як по черзі, так і одночасно: - планування - визначення цілей, розробка стратегій, укладення планів координації різноманітних видів діяльності; - організація - визначення завдань, що підлягають виконанню та призначення осіб, що будуть їх виконувати, групування завдань, створення структури звітності і вирішення того, на якому рівні мають прийматися рішення; - керівництво - стимулювання і мотивація підлеглих, спрямування їх дій, вибір найефективніших каналів взаємозв'язку та розв'язання конфліктів в колективі; - контроль - спостереження за ходом робіт із тим, щоб вони виконувалися у відповідності до планів, ліквідація відхилень.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Сутність діагностичного аналізу системи управління» з дисципліни «Економічна діагностика»