Галузева і конкурентна діагностика звичайно використовується для аналізу зовнішньої ситуації (макрооточення) компанії. Галузі сильно відрізняються між собою, і методика діагностики повинна це враховувати. Конструкція галузевого й конкурентного аналізу має надати можливість одержати відповіді на наступні питання: - Які економічні характеристики мають головне значення для галузі? - Що є рушійною силою змін у галузі і який вплив вони мають? - Які конкурентні сили діють у галузі й наскільки вони сильні? - Які компанії займають сильні/слабкі конкурентні позиції? - Які ключові фактори будуть визначати конкурентний успіх або поразку? - Наскільки приваблива галузь у перспективі одержання прибутку вище середнього? Визначення домінуючих у галузі економічних характеристик Звичайно, до них відносять: - розміри ринку; - області конкурентного суперництва (локальна, регіональна, національна, глобальна); - швидкість росту ринку й стадія життєвого циклу галузі; - число суперників і їхні відносні розміри, ступінь концентрації; - число покупців і їхні відносні розміри; - легкість входу й виходу; - ступінь диференціації продуктів/послуг фірм, що суперничають; - рівень технологічних змін у процесі виробництва й у нових продуктах; - вплив економіки на масштаби виробництва, транспортування, маркетинг; - чи є ступінь використання виробничих потужностей критичним в досягненні низькооціночної ефективності виробництва; - чи спостерігається в галузі сильна залежність вартості одиниці продукції від кумулятивної величини обсягу виробництва; - вимоги до капіталу; - прибутковість у галузі вище або нижче середньої в економіці. Доцільно скласти "портрет" галузі по цих характеристиках і потім його проаналізувати.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Зміст конкурентної і галузевої діагностики» з дисципліни «Економічна діагностика»