ОСНОВНІ ВИДИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПРОДУКТІВ І ПОСЛУГ, ЩО ВІДПОВІДАЮТЬ УГОДІ МІЖНАРОДНОЇ РОБОЧОЇ ГРУПИ ЕITO TASK FORCE І КОРПОРАЦІЇ IDC
Апаратні засоби (комп’ютерне обладнання) Системи обробки даних (обчислювальні системи) включають у себе центральні процесори та основні периферійні пристрої (наприклад, пристрої накопичення і зберігання даних, термінали та ін.) нарівні з компонентами, що додаються до основної конфігурації при створенні нової системи. Багатокористувацькі системи включають у себе всі великі, середні та малі системи, тобто всі обчислювальні (комп’ютерні) системи за винятком персональних комп’ютерів і однокористувацьких робочих станцій. Багатокористувацькі ЕОМ звичайно є багатозадачними і можуть підтримувати роботу двох і більше користувачів. Великі системи це або великі універсальні ЕОМ загального призначення, або спеціалізовані високошвидкісні ЕОМ для наукових досліджень, середня вартість яких досягає 1 млн дол. США. До систем цієї групи можна віднести IBM 3090 і ES 9021, сумісні і не сумісні з ними аналоги моделей інших фірм, а також так звані суперкомп’ютери. Сучасні ЕОМ цього класу звичайно обслуговують більше 128 комерційних користувачів. Середні системи включають в себе клас традиційних суперміні-ЕОМ і деякі системи, що класифікуються їх користувачами як малі універсальні ЕОМ загального користування. Середня ціна на середні системи коливається від 100 тис. до 1 млн. дол. До середніх систем належать IBM ES9121, ES9221, старші моделі серії AS/400, старші моделі DIGITAL серії VAX (включаючи всі 7000-ні та 10000-ні моделі), а також їх аналоги. ЕОМ цього класу обслуговують звичайно від 32 до 128 комерційних користувачів. Малі системи охоплюють ЕОМ вартістю від 10 тис. до 100 тис. дол. США, що обслуговують від 2 до 32 комерційних користувачів. Малі системи звичайно використовуються для автоматизації управління і вирішення економічних задач, а також як мережеві сервери. До даного класу належать системи молодших моделей фірми DIGITAL серії VAX, включаючи VAX 4000 і VAX 3000 та окремі варіанти DEC 4XX, молодші моделі фірми IBM серії AS/400 і серверні конфігурації багатокористувацької моделі RS/600, а також багатокористувацькі мікропроцесорні системи фірм Siemens-Nixdorf, Olivetti, Bull, ICL, Altos, NCR та ін. Робочі станції. Ця категорія включає однокористувацькі робочі станції типу Sun, Hewlett-Packard, Digital, а також PC RISC. Персональні комп’ютери (ПК або ПЕОМ). Це універсальні, однокористувацькі, мікропроцесорні ЕОМ загального призначення, які підтримують відповідні периферійні пристрої і програмовані мовами високого рівня. Портативні ПК. До цієї категорії входять портативні та переносні ПЕОМ, за винятком електронних щоденників (наприклад, Psion Organiser). У свою чергу, портативні ПК поділяються на переносні ПЕОМ, розраховані на роботу у мережі змінного струму, портативні ПЕОМ типу Lap-top на батарейному (акумуляторному) живленні, а також ПЕОМ типу notebook і sub-notebook. Настільні ПК. До цієї категорії належать ПЕОМ як з горизонтальною, так і з вертикальною конфігурацією системного блоку, за винятком ігрових ПК (таких як Nintendo). Якщо ПЕОМ з самого початку розроблена для застосування як сервер або базується на використанні декількох мікропроцесорів, вона класифікується як мала система. Принтери для ПК. У цю категорію включаються будь-які типи і моделі друкувальних пристроїв, які розроблені спеціально для використання ПЕОМ, але поставляються окремо від них. Офісне обладнання. Офісне обладнання включає: друкарські машинки (механічні, електричні та електронні); калькулятори (професійні, настільні, кишенькові та наручні); копіювальну техніку (персональну, цифрову і кольорову); інше офісне і функціональне обладнання (лічильники банкнот, електронні касові апарати, засоби ведення архівів документів, інше електронне конторське та торгове обладнання). Апаратура передачі даних. Апаратура передачі даних включає мережеве обладнання та інші засоби передавання даних. Мережеве обладнання. Обмежується апаратурою, необхідною для підключення багатокористувацьких систем, ПЕОМ або робочих станцій до локальних мереж і не включає програмне забезпечення ЛОМ (наприклад, спеціалізовані мережеві операційні системи) або сервери, які враховуються у відповідних категоріях компонентів технічного і програмного забезпечення. Ця категорія включає: інтерфейси ЛОМ; інтелектуальні концентратори ЛОМ; термінальні сервери; міжмережеве обладнання; іншу апаратуру передачі даних (модеми, мультиплексори, засоби комутації пакетів, цифрові перемикачі, комунікаційні процесори, групові контролери, розширювачі каналів та ін.). Усі згадані вище компоненти технічного забезпечення класифікуються як апаратні засоби загального призначення і можуть використовуватися у широкому колі додатків у будь-яких галузях економіки. У доповнення до розглянутих технічні компоненти ІТ також використовуються у великій кількості специфічних додатків, таких, як банківські автомати, авторизатори кредитних карток, зчитувачі пластикових карток, системні реєстратори виробничої інформації, цифрові контролери виробничого обладнання, засоби обробки чеків, автоматизовані видавничі системи, військові, аерокосмічні, поліцейські та інші спеціалізовані системи. 2. Програмні продукти Програмні продукти — це спеціально упаковані та оформлені для комерційного продажу, прокату, здавання в оренду або лізинг пакети програм, які розроблені і поставляються системними або незалежними постачальниками. Вони не включають спеціально розроблені прикладні програмні рішення, які фірми-розробники систем «під ключ» закуповують у фірм-виробників або у третіх фірм і доповнюють ними свої обчислювальні системи. Тому первинними категоріями в даному випадку є: системне програмне забезпечення; допоміжні програми-утиліти; прикладні програмні засоби; прикладні програмні рішення. У вартість програмних продуктів, віднесених до цих категорій, частково включено майбутні витрати на їх супровід, обслуговування і/або підтримку. Системне програмне забезпечення і допоміжні програми-утиліти є програмними продуктами, розробленими для: управління обчислювальними системами через базові операційні системи і мови програмування; підвищення ефективності робіт системного персоналу шляхом використання засобів оцінки продуктивності обчислювальної системи; поліпшення операційних можливостей обчислювального обладнання шляхом маршрутизації потоків даних, що проходять через різні пристрої ЕОМ, і управління введенням-виведенням; збереження програмної цілісності програм через супровід і забезпечення безпеки програм; переведення програм з однієї мови програмування на іншу; організації додаткових наборів даних за допомогою застосування засобів сортування-злиття і моніторингу даних. Основними компонентами системного програмного забезпечення на сьогодні є: операційні системи та їх розширення; програми централізованого управління даними. При цьому вартість відповідних операційних систем, пов’язаних з конкретним апаратним засобом (обчислювальними системами), враховується в загальносистемній вартості і звичайно включається до прибутків фірм-виробників. Крім того, до цієї категорії віднесені програмні системи прийняття рішень, програмні компоненти інформаційно-обчислювальних систем, електронні таблиці, програмні засоби автоматизованого проектування, спільної обробки даних і розроблення об’єктно-орієнтованих додатків, а також програмні засоби, які дають можливість користувачеві здійснити пошук, організацію, реорганізацію даних, управління і маніпулювання даними і базами даних. Прикладні програмні засоби і прикладні програмні рішення включають в себе програми, розроблені для вирішення специфічних задач, необхідних для реалізації найважливіших функцій виробництва і бізнесу. До таких «загальногалузевих» горизонтальних функцій, що реалізовуються за допомогою програмних засобів, відносяться облік, менеджмент персоналу, розрахунки з робітниками і службовцями, управління проектами, діловодство та інші функціональні комплекси задач управління. З іншого боку, до даної категорії відносяться програмні засоби, що забезпечують готові рішення специфічних прикладних задач для так званих «вертикальних» ринків (наприклад, банківського/фінансового, промислового/виробничого, охорони здоров’я, нафтової/ газової та ін.). 3. Послуги Професійні послуги охоплюють ті види послуг, які надаються на контрактній або безконтрактній (безумовній) основі для підтримки розроблення обчислювальних систем і/або програмних продуктів, системного проектування, системної інтеграції, впровадження, а також відповідного навчання, підготовки і перепідготовок кадрів, управління ресурсами і консалтінгу, але тільки у сфері інформаційних технологій. Первинні професійні послуги можуть бути поділені на шість категорій: аналіз вимог, планування і розроблення загальної стратегії створення системи, включаючи оцінку потреб в інформаційних послугах та обладнанні; системне проектування, що забезпечує розроблення детального розгорненого плану створення інформаційної системи і/або технології виходячи з наявних ресурсів; програмування за контрактом і розроблення програмного забезпечення на замовлення користувачів є послугами, надання яких забезпечує основу для проектування, розроблення, інтегрування і документування конкретних додатків; реалізація та інтеграція обчислювальних систем і мереж включають в себе послуги з фізичного компонування системи, переміщення наборів даних, уведення системи в експлуатацію, компонування підсистем, настроювання, тестування та усунення дефектів обладнання; системний менеджмент і адміністрування включають в себе послуги з управління та адміністративного керівництва великими контрактами на надання професійних послуг (наприклад, управління проектуванням та інтегруванням складних обчислювальних систем і мереж); навчання, підготовка і перепідготовка — це послуги з проведення спеціальних курсів з впровадження та експлуатації обчислювальних систем і/або мереж, з вивчення програмних продуктів і програмування без урахування вартості книг і навчально-методичних матеріалів. У цих послугах не враховується навчання, що проводиться в рамках контрактів на постачання ІТ, а також в державних школах, коледжах, університетах і неприбуткових приватних організаціях. Наведені шість категорій послуг можуть мати величезну кількість варіантів залежно від конкретних умов контрактів. Обчислювальні послуги (послуги з обробки даних) належать до діяльності спеціалізованого бюро, що надає послуги таких двох видів: рішення задач з обробки даних на основі продажу машинного часу для отримання доступу до конкретних моделей комп’ютерів, програмних засобів або додатків; обробка транзакції — платні послуги із забезпечення доступу до спеціалізованих прикладних програм з урахуванням кількості виконуваних групових операцій, з обробки даних. Мережеві послуги визначаються як платне обслуговування з урахуванням доданої вартості, що включає в себе послуги з управління мережами, мережевої обробки даних і передавання повідомлень у мережах. Типові приклади — електронна пошта, система електронного обміну даними EDI та обчислювальні мережі, що забезпечують транспортні послуги. Технічне обслуговування і послуги з підтримки обладнання. У даному контексті цей вид послуг охоплює ремонт і заміну технічних компонентів комп’ютерного обладнання, включаючи апаратуру передавання даних, а також інші види технічного обслуговування, такі як відновлення, планування розміщення апаратури, встановлення та переміщення обладнання. Прибуток від надання такого виду послуг розраховується з урахуванням місця, часу, матеріалів, способу отримання запасних частин (закупівля користувачем або постачання зі складу), основи надання послуг (контракт і без контракту). Щоб уникнути подвійного урахування до послуг з підтримки обладнання включено послуги з підтримки і супроводу будь-яких програмних засобів. 4. Телекомунікаційне обладнання Телекомунікаційне обладнання класифікується відповідно до категорії користувача. Обладнання, що розміщується у приміщеннях користувача. Включає всі види апаратури, що встановлюється у приміщеннях користувачів телекомунікацій: приватні телефонні установки (комутовані та гібридні), сполучені з міськими мережами; приватні телекомунікаційні комутатори відомчих автоматичних телефонних станцій, що використовуються для комутації вхідних і вихідних сигналів (дзвінків); термінальне обладнання (побутове і професійне), що охоплює різні види телефонів, факс-машин, телексів, телетайпів, відеотекс-терміналів і відповідної допоміжної апаратури, крім мобільних термінальних (кінцевих) пристроїв; мобільне обладнання (побутове і професійне), що охоплює різні види бездротових термінальних (кінцевих) пристроїв: безпроводові телефони, автомобільні телефони, кінцеві пристрої Європейської цифрової телекомунікаційної системи DEST і безпроводові телефони цифрової радіосистеми СТХ, кінцеві пристрої глобальної мережі GSM, пейджери, за винятком апаратури, що використовується в державних безпроводових мережах зв’язку загального користування; інше обладнання (домашнє і професійне), що охоплює види апаратури приватного користування, не згадані вище: автовідповідачі, обладнання для проведення аудіо- і відеоконференцій тощо. Обладнання, що забезпечує надання комунікаційних послуг. До цієї категорії належить все обладнання, що використовується телекомунікаційними каналами для надання мережевих послуг з передавання звукової інформації і даних: апаратура для надання послуг з комутації (локальні, вузлові, магістральні і телексні комутатори, комутатори даних й стільникового радіозв’язку); апаратура для надання послуг з передавання даних/звуку (голосу) (мультиплексори, мікрохвильові пристрої, пристрої перехресного зв’язку, лінійні термінали). 5. Комунікаційні послуги Послуги мереж передавання звуку (голосу). До цього сегменту ринку ІКТ належать інформаційні послуги щодо забезпечення голосового зв’язку, які надаються телекомунікаційними компаніями на резидентному, комерційному, національному і міжнародному рівнях, а також послуги аналогових, цифрових і мобільних телекомунікаційних мереж (автомобільні та персональні телефони). Послуги мереж передавання даних. Цей сегмент ринку ІКТ включає такі категорії інформаційних послуг: обслуговування приватних ліній (під приватною лінією розуміється з’єднання двох абонентських точок). Приватні лінії здаються в оренду окремим користувачам, тому тільки конкретний користувач може здійснювати передавання даних такою лінією. При цьому тарифи базуються на фіксованих цінах залежно від відстані між двома точками і не залежать від часу і графіка передавання даних; послуги з комутації даних базуються на використанні мереж передавання даних з комутацією пакетів (типу Transpac), кільцевих комутованих мереж, мереж, що працюють з урахуванням доданої вартості (типу GEIS), а також можливостях, що надаються цифровими мережами інтегрованого обслуговування (ISDN). Послуги з установлення та обслуговування обладнання у приміщеннях користувача. Цей сегмент включає усі види послуг з установлення, налагодження, супроводу та обслуговування апаратури у приміщеннях користувача.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «ОСНОВНІ ВИДИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПРОДУКТІВ І ПОСЛУГ, ЩО ВІДПОВІДАЮТЬ УГОДІ МІЖНАРОДНОЇ РОБОЧОЇ ГРУПИ ЕITO TASK FORCE І КОРПОРАЦІЇ IDC» з дисципліни «Економіка та організація інформаційного бізнесу»