Процес розроблення бізнес-плану має свою внутрішню логіку — послідовність складання: Прийняття рішення про утворення нового підприємства або вжиття заходів з удосконалення діючого підприємства. Аналіз власних можливостей та здатності взятися за реалізацію проекту. Вибір продукції або послуги, які пропонуватимуться, виробництво яких є метою проекту. Дослідження середовища, насамперед можливого ринку збуту майбутнього бізнесу. Прогнозування обсягів збуту і доходів від продажу продукції і (або) послуг. Складання прогнозів обсягів реалізації (для першого року — щомісячно, для другого та наступних — щоквартально). Вибір місця для здійснення комерційної або виробничої діяльності. Визначення виробничих параметрів майбутнього бізнесу (приміщення, обладнання, постачальники, контроль якості тощо). Розроблення плану виробництва. Розроблення політики ціноутворення, торгової політики, вибір способу реклами і просування товарів. Розроблення маркетинг-плану. Обґрунтування вибраної юридичної форми організації бізнесу, характеристика власників фірми та основних керівників, визначення вимог до персоналу, організаційної структури, форм та умов оплати праці. Розроблення організаційного плану. Опис потенційних ризиків майбутнього бізнесу та пошук дій, які могли б звести їх до мінімуму. Характеристика страхування. Характеристика організації бухгалтерського обліку. Оцінювання очікуваного прибутку або збитків, аналіз стану готівки та розроблення планового балансу. Розроблення фінансового плану. Написання висновків, що містять основні характеристики бізнесу (тобто написання резюме). Така послідовність етапів складання БП зумовлена взаємозв’язком питань, що потребують вирішення. Наприклад, неможливо дослідити ринок майбутнього бізнесу (етап 4), якщо не вирішено, який продукт чи послуги становитимуть його основу (етап 3). Або, до тих пір, поки не буде досліджено ринок (етап 4), неможливо визначитися з місцем розташування майбутнього бізнесу (етап 5) і скласти маркетинг-план (етап 8) і т. д. Отже, бізнес-план є певною моделлю діяльності підприємства, яка використовує всі досягнення традиційного планування у розрізі ринкової економіки, бізнесу, конкурентної боротьби, діяльності маркетингових служб, комерційного ризику, стратегії фінансування, досягнення беззбитковості та необхідного рівня рентабельності, якісного обслуговування споживача.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Послідовність складання бізнес-плану» з дисципліни «Економіка та організація інформаційного бізнесу»