Згідно із чинним законодавством засновником фірми є той, хто її створює. Суб’єкти підприємництва, залежно від організаційно-правової форми, можуть створюватися: державними, орендними, колективними, спільними підприємствами, АТ, господарськими асоціаціями та іншими юридичними особами; державними установами, уповноваженими управляти державним майном; разом із зазначеними вище органами — підприємствами, організаціями та громадянами; громадянами України, членами їх сімей та іншими особами, які спільно ведуть трудове господарство. Структура, що займається інформаційним бізнесом, може створюватися на базі структурних одиниць, виділених зі складу діючих обчислювальних центрів (ОЦ) різних типів, відділів АСУ тощо. У такому разі засновником цієї фірми є ОЦ, з якого виокремилась інформаційна структура, й обов’язковим є дотримання низки умов, зокрема: рішення трудового колективу про створення нової фірми та її виділення зі складу ОЦ; згода власника майна ОЦ (міністерства, відомства тощо); забезпечення виконання новою фірмою раніше взятих ОЦ договірних зобов’язань. До найбільш загальних функцій засновника можна віднести: визначення виду фірми, її назви, місцезнаходження, предмету та цілі діяльності; встановлення джерел і порядку створення майна, розподілу прибутку, а також умов реорганізації та припинення діяльності фірми. Засновники розроблюють і затверджують статут, беруть участь у складанні установчого договору та інших установчих документів. Засновники виконують функції, передбачені статутом, установчим договором та іншими документами, що регулюють взаємовідносини засновника та фірми.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Засновники інформаційної фірми, їх функції» з дисципліни «Економіка та організація інформаційного бізнесу»