Загальні положення організації обліку в недержавних закладах освіти
Метою бухгалтерського обліку в недержавних навчальних закладах є не лише достовірне відображення наявних матеріальних та фінансових ресурсів і результатів діяльності, а й формування повної та достовірної інформації про використання одержаних коштів виключно на освітні цілі. Основну суму доходу навчальні заклади недержавної форми власності одержують від надання платних освітніх послуг. Освітні послуги являють собою систему знань, інформації, умінь і навичок, що використовуються для задоволення різнобічних потреб особистості, суспільства або держави. Рівень освітніх послуг не можна, безумовно, ототожнювати з тим комплексом знань, умінь та навичок, які засвоєні конкретними споживачами таких послуг (учнями, студентами, курсантами тощо), адже це багато в чому залежить від самих замовників та споживачів таких послуг. Тому в освітній роботі неможливо встановити та визначити узагальнюючий показник якості наданих послуг з метою використання його в обліку результатів діяльності. Ця особливість освітніх послуг зумовлює необхідність в обліку недержавних навчальних закладів зосереджуватися на питаннях: — обліку доходів від наданих послуг та інших грошових і негрошових надходжень; — обліку витрат, пов’язаних з наданням освітніх послуг та визначенням їх собівартості; — обліку наявності, стану та ефективності використання матеріальних ресурсів у діяльності навчального закладу; — обліку розрахунків за надані послуги, з оплати праці, з постачальниками, податковими органами тощо.
378
ГЛАВА 12
Найбільш специфічними з перелічених є питання обліку доходів, витрат та обчислення собівартості наданих освітніх послуг, розгляду яких присв’ячено наступні розділи.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Загальні положення організації обліку в недержавних закладах освіти» з дисципліни «Бухгалтерський облік у галузях економіки»