ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Бухгалтерський облік » Бухгалтерський облік у зарубіжних країнах

Обліковий цикл
Енергія згідно із законом збереження не зникає, а перетворюється на інший вид, так само як і господарвькі засоби в процесі діяльності підприємства поступово переходять з одного стану в іншій: витрачаються грошові кошти на придбання необхідних запасів, які в свою чергу використовуються у виробництві продукції. Остання у вигляді готових виробів реалізується на ринку для задоволення потреб людства, в результаті чого знову з'являються вільні грошові кошти, які перетворюються на засоби та предмети праці ... і так постійно, поки діє принцип безперервності і підприємство продовжує функціонувати.
Всі господарські процеси, що здійснюються на підприємстві, можна поділити на окремі самостійні стадії, які знаходяться у постійній взаємодії і спрямовані на отримання єдиного кінцевого результату - прибутку, заради якого і створюється будь-яке підприємство. Так, в загальному вигляді, життєдіяльність підприємства можна представити у схематичному кругообігу всіх господарських засобів на кожній стадії господарського процесу (рис. 4.1).
- 245-


Бухгалтерський,облік у зарубіжних країнах
Облікова система, незалежно вії; розмірів підприємства, призначена для збору, обробки фінансової інформації про підприємство та періодичного звітування. Фінансові звіти складаються наприкінці кожного звітного періоду, протягом якого збирається та обробляється економічна інформація про всі операції, що відбуваються на підприємстві. Збір та обробку облікової інформації називають циклом обробки облікової інформації, тому що цей процес повторюється з новими даними кожного облікового періоду.
Під обліковим циклом розуміється певна послідовність формування первинної, зведеної та звітної інформації в рамках єдиної системи бухгалтерського обліку. Тобто обліковий цикл - це умови реалізації правил ведення бухгалтерського обліку.
Іноді обліковий цикл називають обліковою процедурою. Але друге
поняття дещо вужче за перше. Відповідно до словника, цикл - сукупність
взаємопов'язаних явищ, процесів, робіт, що утворюють закінчене коло
розвитку протягом певного періоду часу, процедура ж - це офіційно
встановлений порядок дій при обговоренні, веденні будь-якої справи.
Стосовно бухгалтерського обліку процедура - це послідовність рішень
облікових завдань шляхом кваліфікації фактів господарського життя, тобто
їх реєстрації, групування та інтерпретації (аналізу). \
Облікова процедура - це спосіб відображення господарських операцій в системі обліку. Отже, обліковий цикл складається з ряду бухгалтерських процедур, які являють собою послідовність дій і записів, які повинен виконувати бухгалтер в процесі своєї роботи.
В більшості країн сукупність процедур, що складають обліковий цикл, є однаковою. До них належать такі питання, як документування операцій, збір і обробка документів, способи групування, послідовність записів у регістри
-246-

Розділ 4. Методи і техніка бухгалтерського обліку
синтетичного та аналітичного обліку, спосіб заповнення Головної книги та звітності.
В найзагальнішому вигляді основні етапи, які проходить облікова інформація на підприємствах, можна поділити наступним чином (рис. 4.2).

Рис. 4.2. Етапи облікового циклу
Іноді перші дві процедури об'єднують в одну.
Об'єктом виміру в бухгалтерському обліку виступають господарські операції. Вони є фактами господарського життя, які впливають на фінансовий стан підприємства. Операції можуть бути двосторонніми та включати обмін цінностями (купівля-продаж, платежі-позики тощо) між незалежними партнерами чи односторонніми (втрати від пожежі, повені, вибуху та крадіжки, знос вартості та обладнання, постійне накопичення сум по відсотках тощо).
Система обробки бухгалтерської інформації існує для реєстрації даних про господарські операції та їх перетворення в форму, що дозволяє користувачам цієї
-247-

Бухгалтерський облік у зарубіжних країнах
інформації приймати економічні рішення відповідно до інтересів та компетенції. Вона включає такі необхідні для цього компоненти, як журнали, книги, програмне забезпечення тощо, а також комплекс установок процедур та програм, що є на фірмі, які визначають порядок збирання та обробки даних як для потреб внутрішньофірмового управління, так і для підготовки звітності, орієнтованої на зовнішніх користувачів. Для того щоб правильно відобразити операції на рахунках, бухгалтер будь-якої країни повинен вирішити три проблеми, які включають такі моменти:
1) коли відбулася операція - проблема визнання;
2) яка вартісна оцінка операції - проблема оцінки;
3) на яких рахунках записати операцію - проблема класифікації.
Процес формування облікової інформації починається з документування фактів, адже кожна господарська операція підлягає оформленню відповідними первинними документами. Кількість, форма та зміст реквізитів первинних документів багатообразні та залежать від особливостей конкретних господарських операцій. На відміну від країн колишнього Радянського Союзу, де була прийнята практика розробки типових форм документів, в більшості зарубіжних країн, особливо англо-американської системи, останні не регламентуються за винятком розрахунково-банківських документів.
У зарубіжній практиці обліку для кожного виду активів, зобов'язань, власного капіталу, доходів та витрат відкривається свій рахунок. Відповідно до цього існує п'ять групі рахунків (на відміну від України, де більш звичним є поділ на активні та пасивні рахунки). Рахунки активів, зобов'язань та власного капіталу є постійними, тобто ведуться з періоду в період, а рахунки доходів і витрат -тимчасовими та закриваються в кінці кожного звітного періоду.
Оформлені відповідним чином первинні документи підтверджують факт здійснення господарських операцій і є підставою для запису облікової інформації, що міститься в них, в Головний реєстраційний журнал (книгу) або у спеціальні реєстраційні журнали (книги).
В цих журналах зазначається дата здійснення господарської операції, дається її короткий опис, наводиться кореспонденція бухгалтерських рахунків та проставляється відповідна сума.
Головний реєстраційний журнал та спеціальні реєстраційні журнали є однотипними за своїм призначенням документами і підприємство може використовувати один Головний та декілька (4-5) спеціальних реєстраційних журналів.
-248-

Розділ 4. Методи і техніка бухгалтерського обліку
Спеціальні журнали застосовуються для реєстрації груп господарських операцій, що найчастіше зустрічаються. Основними спеціальними реєстраційними журналами є наступні:
=> Журнал обліку надходжень грошових коштів, який служить для відображення операцій по дебету рахунка "Грошові кошти"; '
■=> Журнал обліку платежів, в якому відображаються операції по кредиту рахунка 'Грошові кошти". Надходження грошових коштів за реалізовану продукцію відображається в Журналі обліку надходжень;
=> Журнал обліку неоплачених придбань запасів у постачальників, -використовується для відображення неоплаченої кредиторської заборгованості перед постачальниками товарів, робіт, послуг. Оплата заборгованості відображається в Журналі обліку платежів;
<=> Журнал обліку продаж, - застосовується для відображення операцій по кредиту рахунку "Реалізація товарів".
Наступним етапом після відображення облікової інформації в Головному та у спеціальних реєстраційних журналах є рознесення сум по так званих зведених журналах синтетичних бухгалтерських рахунків. Ці зведені журнали відкриваються для кожного синтетичного бухгалтерського рахунку, що використовуються даним підприємством. У зведених журналах записуються суми по дебету та кредиту відповідних бухгалтерських рахунків.
В практиці зарубіжного бухгалтерського обліку використовуються трьохстовпчикові та чотирьохстовпчикові зведені журнали. Типова будова трьохстовпчикового журналу має наступний вигляд:
Назва бухгалтерського рахунку: шифр рахунку: 101
"Грошові кошти в банку"

Дебет Кредит
Дата Зміст операції Кореспондуючий рахунок Джерело інформації Сума, ' дол. Дата Зміст операції Кореспондуючий рахунок Джерело інформації Сума, дол.

Трьохстовпчиковий журнал нагадує форму та структуру Т-рахунку. Свою назву він отримав за те, що вся основна інформація відображається в трьох стовпчиках: зміст операції, сума по дебету і сума по кредиту.
Більш розповсюдженим є використання чотирьохстовпчикових зведених журналів синтетичних бухгалтерських рахунків, де в порівнянні з трьохстовпчиковим журналом міститься додаткова четверта колонка для відображення залишків по синтетичному рахунку:
- 249-

Бухгалтерський облік у зарубіжних країнах
Назва бухгалтерського рахунку. шифррахунку: 101
"Грошові кошти в банку"
Дата Зміст операції Кореспондуючий рахунок Джерело інформації Сума по Залишок
Дебету 1 Кредиту Дебет 1 Кредит

Форма чотирьохстовпчикового журналу покладена в основу багатьох комп'ютерних програм з автоматизації бухгалтерського обліку.
Вся згрупована облікова інформація у Головному реєстрі та спеціальних журналах переноситься у Головну книгу, яка може вестися у вигляді книги, файлу, папки тощо. Список всіх рахунків Головної книги найчастіше представлений на першій сторінці та називається Планом рахунків. Процес перенесення даних з Журналу до Головної книги в США називається "постинг" та складається з наступних стадій:
1) в Головній книзі відкривається рахунок, задіяний по дебету в Журналі реєстрації;
2) до нього заноситься дата операції та посилання на сторінку Журналу;
3) в дебет заноситься сума, відображена по дебету в Журналі реєстрації, і обчислюється кінцеве сальдо по рахунку;
4) в Журналі реєстрації в колонці "Посилання" записується номер рахунку з Головної книги (перехресне посилання).
Потім таким же чином переноситься інформація для рахунку, задіяному по кредиту.
Крім загальної інформації про сальдо рахунків, часто необхідна детальніша інформація, зокрема це стосується рахунків "Рахунки до отримання" (дебіторська заборгованість по рахунках) та "Рахунки до сплати" (кредиторська заборгованість по рахунках). Відмітимо, що за кордоном рахунки дебіторів і рахунки кредиторів завжди ведуться окремо. Ці рахунки в Головній книзі відображають лише підсумкові суми заборгованості за продані в кредит товари (продукцію) та за закуплені в кредит товари. Для відображення детальної інформації по кожному дебітору та кредитору відкриваються Допоміжні книги. Вони не є частиною Головної книги, а представляють лише детальну інформацію окремих по рахунках. Іноді їх називають Контрольними рахунками.
Інформація про залишки на кінець звітного періоду по кожному синтетичному бухгалтерському рахунку, що міститься у зведених журналах, є основою для складання узагальнюючого документа, так званого розробного зошиту-таблиці, в якому складається пробний підготовчий баланс,
-250-

Розділ 4. Методи і техніка бухгалтерського обліку
відображаються регулюючі записи і потім на їх основі формується інформація, необхідна для складання кінцевої реальної фінансової звітності підприємства.
В найзагальнішому вигляді взаємозв'язок перерахованих вище документів, які традиційно застосовуються для формування облікової інформації на зарубіжних підприємствах, може бути представлений наступним чином (рис. 4.3).

Іноді виділяють ще один етап, пов'язаний із зворотними проводками. Проводки даного етапу датуються першим числом наступного облікового періоду. Він вводиться з єдиною метою,- полегшити деякі наступні операції (проводки). Зворотні проводки пов'язані з деякими регулюючими проводками, які вже внесено до журналу і перенесено до відповідних рахунків. > Коли це можливо такі регулюючі проводки анулюються в перший день наступного облікового періоду за допомогою зворотних проводок (тобто робляться ті ж самі регулюючі проводки, в яких дебети та кредити змінюються на зворотні). Зворотні проводки потребують швидше за все практичного бухгалтерського досвіду, ніж знання облікових концепцій та принципів.
Основною метою процедури закриття рахунків доходів та витрат (затрат) є визначення кінцевого фінансового результату господарської діяльності підприємства - прибутків або збитків.
Процес закриття рахунків здійснюється у три етапи:
<=> перший етап - закриття рахунків доходів;
=> другий етап - закриття рахунків витрат;
■=> третій етап - визначення кінцевого фінансового результату і закриття "Зведеного рахунку доходів та витрат".
Рахунки, які входять до звіту про прибуток та збиток, закриваються, якщо чистий прибуток виміряється не в загальному протягом всієї історії фірми, а лише у визначеному інтервалі, обліковому періоді. В протилежному

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Обліковий цикл» з дисципліни «Бухгалтерський облік у зарубіжних країнах»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Способи захисту від кредитного ризику
ХАРАКТЕРИСТИКА ОСНОВНИХ ВИДІВ КРЕДИТУ
Кредитування експортно-імпортних операцій
Історизми, архаїзми, неологізми і фразеологізми
ПЛАНУВАННЯ, СТАДІЇ ТА ПРОЦЕДУРИ АУДИТУ


Категорія: Бухгалтерський облік у зарубіжних країнах | Додав: koljan (29.03.2012)
Переглядів: 1903 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП