В одному з досліджень вивчали вплив зворотного зв’язку на просту сенсомоторну реакцію. Використовували чотири типи зворотного зв’язку: • найгірший результат – досліджуваному повідомляли, якою була його дана реакція – повільніша або швидша, ніж найповільніша (найгірша) за всю історію досліду; • за найкращим результатом – повідомляли, якою була ця реакція - повільніша або швидша, ніж найшвидша (краща) за всю історію досліду; • порівняно з попереднім результатом – повідомляли, якою була ця реакція - краща або гірша за попередню; • сира, неопрацьована – повідомляли час цієї реакції в мілісекундах. Результати експерименту показали, що з усіх перелічених типів зворотного зв’язку найефективнішим виявився «неопрацьований». Досліджувані, яким повідомлявся час реакції в мілісекундах, реагували значно швидше за тих, кому надавали зворотний зв’язок «за найкращим результатом», «за найгіршим результатом», « порівняно з попереднім результатом», або тих, хто працював зовсім без зворотного зв’язку. Як можна пояснити отримані дані? Очевидно, річ тут у тому, що «неопрацьований» зворотний зв’язок є найгнучкішим, або універсальним, з усіх використаних у цьому експерименті. Вище йшлося про зворотний зв’язок, який містить лише інформацію про результати діяльності самого суб’єкта, без урахування результатів інших (однолітків, колег, суперників). Однак людина досить рідко працює в умовах соціальної ізоляції. До неї, як правило, доходить інформація про продуктивність членів її соціального оточення. Тому одним зі способів інформування суб’єкта про результати його діяльності може бути зворотний зв’язок, заснований на соціальному порівнянні: у цьому разі суб’єктові повідомляють про відмінності між його досягненнями і продуктивністю діяльності інших членів його соціальної групи. Люди повинні вірити у власний ріст, орієнтуватися на стандарт, який вищий за їхні нинішні актуальні досягнення. І взагалі, має сенс починати працювати в групі, яка перевершує тебе. Соціальне середовище, яке виставляє «високу планку», дає змогу рухатися від неуспіху до успіху, і емоційні «затрати» (відносно низька задоволеність), характерні для початкових етапів діяльності, з надлишком компенсує наступне «святкування перемоги».
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Тип зворотного зв’язку й ефективність виконання» з дисципліни «Психологія особистості»