ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Психологія » Військова психологія

Психолого-педагогічний зміст військової дисципліни
Усвідомлення командирами (начальниками) суті військової дисципліни та її психолого-педагогічного змісту, основних показників і критеріїв оцінки с важливою передумовою формування у військовослужбовців дисциплінованості. Кожен офіцер має чітко уявити своє місце І роль у практичній діяльності зі зміцнення військової дисципліни, досконало оволодіти методикою аналізу дисциплінарної практики і стану військової дисципліни у підрозділі (частині).
* Кислов А. Воєнная нравственность, 1838; Навроцкий А. О воинской дисциплине її сред¬ствах к её охранению н надлежащему развитию. 1874; Халтурин В. Психологическое обос¬нование воинской дисциплины. 1896.

Значення військової дисципліни в наш час вагомо зросло. її необхідність обумовлена такими причинами:

— впливом стану військової дисципліни на авторитет Збройних сил України у держави, формування позитивної громадської думки щодо їх відповідності своєму прямому призначенню;
— суттєвими змінами у духовній сфері молоді, що призивається до лав Збройних сил, падінням у неї мотивації щодо військової служби у зв'язку наявністю фактів порушень військової дисципліни і правил статутних взаємин між військовослужбовцями;
— рішучим впливом дисципліни на МГТС особового складу,
який є головним критерієм оцінки ефективності всього виховного процесу як в мирний, так і воєнний час;
— особливостями організаційно-штатної структури військових підрозділів (частин) та поступовим переходом Збройних сил України на нову концептуальну — контрактну —
основу функціонування;
— характером бойових, навчально-бойових та інших завдань,
які будуть виконуватися особовим складом у сучасній війні;
— необхідністю жорсткої регламентованості умов повсякденної життєдіяльності військовослужбовців;
— залежністю ефективної військово-професійної діяльності
особового складу, у тому числі підтримання постійної бойової готовності підрозділів і частин, несення бойового чергування і вартової служби, від стану військової дисципліни
у підрозділі (частині) та дисциплінованості кожного окремого військовослужбовця та ін.
Адже військова дисципліна має рішучий вплив на організованість, мобільність і боєздатність Збройних сил України, на основі якої досягаються гнучкість і безперервність керівництва військами (силами), а у захисників Вітчизни формуються і розвиваються високі морально-бо¬йові якості, необхідні для перемоги над супротивником.
Перш ніж розглянути психологічний зміст й педагогічні функції військової дисципліни, необхідно проаналізувати поняття «дисципліна», оскільки воно за своїм змістом багатогранне, віддзеркалює складну систему громадських стосунків, а тому однозначному визначенню не піддається. Поняття дисципліна, на думку Антона Макаренка, має кілька значень. Одні під дисципліною розуміють правила поведінки, — наголошував він,— інші — звички, які склались у людини, треті вбачають у дисципліні покірність. Всі ці окремі погляди більшою або меншою мірою наближаються до істини, але для правильної роботи вихователя необхідно мати чіткіше уявлення про саме поняття «дисципліна».
В науковій літературі є багато варіантів визначення дисципліни. Таку велику кількість різних її визначень, що іноді не збігаються за своїм змістом, можна пояснити складністю змісту дисципліни як індивідуально-психічного і соціально-психологічного явища, що має багато різаних сфер вияву.

Військова дисципліна має такі вияви:
— прикладний (військова дисципліна як важлива умова організованості та боєздатності військ, досягнення перемоги в
бою);
— юридичний (військова дисципліна як сукупність правових
норм, що встановлені державою);
— психологічний (дисциплінованість як індивідуально-психічна якість воїна і соціально-психологічний вияв підрозділу
або частини);
— філософсько-етичний (виконання вимог військової дисципліни як громадянський і моральний обов'язок) тощо.
Відповідно правознавці вивчають дисципліну як правове явище, у зв'язку з державою і правом (основні вимоги військової дисципліни, її зміст і суть знайшли своє відображення і юридично закріплені в цілому ряді державних документів, найважливішими серед яких с Військова присяга, Загальновійськові статути, які визначають правила поведінки і діяльності військовослужбовців), філософи — як громадське явище, як систему стосунків та зв'язків, категорію громадського обов'язку, культурологи — як моральне явище.
Свій аспект дослідження мають психологи і педагоги, які аналізують психологічний зміст дисципліни, розробляють форми, прийоми, методи і принципи виховання дисциплінованості як у окремого військовослужбовця, так і у всього особового складу. Суттєвою проблемою є також психологічні аспекти управління дисципліною у військових підрозділах та вплив на неї різноманітних соціально-психологічних процесів.
Військова дисципліна— це бездоганне і неухильне додержання всіма військовослужбовцями порядку і правил, встановлених військовими статутами та іншими законодавчими актами України. Вона ґрунтується на усвідомленні військовослужбовцями свого військового обов’язку, відповідальності за захист Вітчизни, незалежності і територіальної цілісності України, відповідно до вірності Військовій присязі.
Зміст військової дисципліни виражає єдність її об'єктивних і суб'єктивних боків. Суб'єктивний бік виражається у дисциплінованості військовослужбовця. Під її об'єктивним боком слід розуміти сукупність правил і норм поведінки особового складу, що визначені військовими статутами, Військовою присягою, Законами України, наказами і розпорядженнями командирів (начальників), загальнолюдськими, національними І воїнськими правилами поведінки. Цей її бік знаходить юридичне вираження в нормах внутрішнього розпорядку підрозділу (частини), які закріплюють послідовність діяльності всіх категорій особового складу. Це означає, що військова дисципліна являє собою специфічну властивість військової діяльності і поведінки, яка полягає в узгодженості дій особового складу з чітко встановленими нормативними правилами. Нормативна поведінка характерна не тільки для військового середовища. Закони, мораль, традиції, статути, інструкції та інші нормативні вимоги властиві громадському життю й діяльності будь-якої організованої сукупності людей. Але особливість військової дисципліни полягає в тому, що до поведінки військовослужбовців висуваються підвищені вимоги. Вона у своєму результативному відображенні визначається як рівень нормативності, отже, й організованості індивідуальної та групової поведінки особового складу. Наскільки повніше і якісніше особовий склад дотримується встановлених правил, настільки вище рівень його дисциплінованості.
Правило як соціально-психологічний інструмент регулювання поведінки — це постійнодїйна вимога, що передбачає характер вчинку, його мету, а також спосіб діяльності. Правило поведінки узагальнює соці¬ально-моральний досвід людства. Норми і правила дисципліни пов’язані з різними видами військової діяльності, і тому існують різні види дисципліни: дисципліна навчального процесу, дисципліна бойового чергування, дисципліна спілкування військовослужбовців тощо. Наприклад, сукупність правил і норм спілкування й поведінки військовослужбовців називається воїнським етикетом.
Встановлені законами і статутами правила і норми поведінки, що звернені до військовослужбовців, передбачають з їхнього боку відповідне ставлення, тобто вивчення і свідоме сприйняття, практичне оволодіння і свідоме дотримання. Це означає, що військова дисципліна спирається на конкретні психологічні засади. Цими засадами є особистісні якості воїна та групи військовослужбовців, завдяки яким здійснюється їхня нормативна поведінка. Не можна очікувати свідомої дисципліни від особового складу, якщо ці засади не будуть створені його спільними зусиллями.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Психолого-педагогічний зміст військової дисципліни» з дисципліни «Військова психологія»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Визначення потреби в інвестиціях та вартості капіталу
Задача о двух лошадях
Аудит вилученого капіталу
ГРОШОВО-КРЕДИТНА ПОЛІТИКА, ЇЇ ЦІЛІ ТА ІНСТРУМЕНТИ
Планування аудиту нематеріальних активів


Категорія: Військова психологія | Додав: koljan (18.01.2012)
Переглядів: 1461 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП