Вивчення продуктів діяльності — один із найпоширеніших методів психологічного дослідження. Цей метод у військовій психології являє собою систему дослідницьких дій, спрямованих на збирання, система¬тизацію, аналіз та тлумачення продуктів діяльності особистості. Під продуктом діяльності воїна .мають на увазі реально-практичні та іде¬альні за формою вияви його активності щодо військової служби. Цей метод потребує високого професіоналізму офіцера-дослідника: за об'єк¬тивним результатом діяльності досліджуваного він має відновити не тільки хід цієї діяльності й динаміку мотивів, а й суб'єктивний компо¬нент цієї діяльності. Вивчення продуктів діяльності поєднує кілька дослі¬дницьких та аналітичних процедур, серед яких виділяють: 1) аналіз особистих документів — листів, фотографій, щоден¬ників, автобіографій тощо, якісно-кількісний аналіз яких дає цінний матеріал для психодіагностики, дослідження жит¬тєвого шляху особистості; 2) аналіз офіційних матеріалів групової, колективної та ма¬сової комунікації— записи розмов, дискусій, нарад, різно¬манітні накази, оголошення, розпорядження, газети, радіо-і телепередачі тощо; застосовується для вивчення соціаль¬них процесів, явищ та їх проекції на діяльність і поведінку військовослужбовця; 3) аналіз продуктів діяльності — система процедур, спрямо¬ваних на дослідження та тлумачення змістовних результа¬тів діяльності воїна (військово-професійних, суспільних, поведінкових тощо). Вивчення продуктів діяльності як метод психологічного досліджен¬ня широко використовується у військово-психологічній науці як у до¬слідницькій, так і вжитковій сфері. За певних умов цей метод може ви¬користовуватись у дослідженні як основний, проте найчастіше висту¬пає як допоміжний.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Вивчення продуктів діяльності» з дисципліни «Військова психологія»