Кеплен, Ε. Ен (Kaplan, Ε. Ann) Нар. 1936 p., Стафордшир, Англія. Теоретик культури фемінізму У працях Е. Ен Кеплен досліджуються кинуті виклики та можливості, що їх постмодернізм надає жінкам та меншинам, будуючи критичний дискурс, який уможливлює їхню діяльність. Кеплен має усталений авторитет у вивченні феміністських фільмів, а своє ставлення до постмодернізму вона чітко висловила у своїй новаторській праці "Ροκ навколо годинника" (1987), першому детальному дослідженні музичного телебачення та музичних відео. Використавши музичне телебачення, щоб обговорити суперечливі твердження про постмодернізм із психоаналітичної феміністської перспективи, вона проводить різницю між постмодернізмом як вибором, що ставить проблеми перед представниками фемінізму, і радикальним постмодернізмом, що надає представникам фемінізму широкі можливості і водночас ставить їх перед великими труднощами через притаманне йому децентралізаторське стирання особливостей суб'єкта. Здійснюваний самою Кеплен аналіз досліджує обидві ці побудови, розташовуючи їх у життєздатних феміністських рамках, щоб прояснити ключові суперечності постмодернізму: наприклад, нові утопічні свободи, що накладаються на нові форми комерційного гноблення. У своїй праці "Постмодернізм та невдово-лені" (1988) Кеплен звертається до потреби історично специфічнішого дискурсу та мовної позиції, водночас вивчаючи, як формування та спостереження суб'єкта визначаються організацією та способами виробництва, реклами та споживання. її студії музичного телебачення відкривають суперечливі характеристики цього засобу масової комунікації: з одного боку, обране вирівнювання ним історичних відмінностей, зміщення ним ідеології в епоху "стилю", його повне опертя на споживання, причому структури бажання породжуються внутрішньо притаманним йому консюмеризмом; і з другого боку — радикальне уникнення ним Едипової парадигми, що визначає будову класичних сюжетів, а отже, і створення численних позицій для глядача. Радше ніж харатеризувати ці останні характеристики як "такі, що визволяють", Кеплен закликає до безперервного розвитку опозиційних феміністських дискурсів, пристосованих до відмінностей та суб'єктів, не повністю визначених постмодерністською практикою прочитання. Продовжуючи дослідження опозиційних дискурсів, Кеплен у своїх пізніших працях розширює можливості для здійснюваного на широкій основі (але ще фундаментально феміністського та психоаналітичного) дослідження дискурсивних способів та місць розташування культурно-політичного виразу. Головним для цієї праці є постійне зосередження уваги на постмо-дерних медіа, зокрема на тих, які вона називає "технологіями уяви". Дослідження гри цих технологій у мелодрамі, документальних та авангардних фільмах, у художній літературі та в притаманних певній культурі діях (наративах кло-нування та штучного материнства, косметичній хірургії) робить можливим свіжий теоретичний погляд на виробництво та споживання цих культурних форм та їхньої здатності змінюватися або бути зміненими завдяки бажанням тих, хто їх замовляє. У своїй розвідці "Пошук іншого" (1997) Кеплен говорить про міжкультурні та міжнаціональні ідентичності в тому, що вона називає "діаспорною естетикою", яка поєднує західну та не західну наративну техніку. Роблячи подальші висновки зі своєї праці з перегляду класичної структури "пильного погляду", вона підводить теоретичне обґрунтування і під радикалізований пильний погляд, і під життєво відмінну дію погляду, процесу, який заохочує до більш міжсуб'єктивного зв'язку між особами, здатного змістити застарілу і все ж недостатню пару " гнобитель /пригноблюваний ". У своїх недавніх працях Кеплен простежує істотний зв'язок мелодраматичних структур із динамікою травми, далі досліджуючи продуктивну конвергенцію між психоаналізом та суспільною історією, белетристикою та автобіографією, сучасним політичним організмом та 189 культурою краси, зокрема в репрезентаціях та життєвих досвідах жінок старшого віку. Широка міждисциплінарність наукової діяльності Ке-плен, у якій поєднуються постмодернізм, культурні студії, фемінізм, психоаналіз, дослідження кіно та засобів комунікації, наука й технологія, літературні студії, популярна культура та жіночі студії, і далі відкриває нові можливості для політичної свідомості та політичних змін у постмодерністському світі на зламі тисячоліть.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Кеплен, Ε. Ен» з дисципліни «Енциклопедія постмодернізму»