ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Банківська справа » Банківські інновації

Організація роботи банківських call – центрів
Створення комерційними банками сall–центрів (від англ. сall – теле-
фонний виклик), будучи одночасно технологічною та організаційною ін-
новацією, стало логічним продовженням розвитку системи індивідуаль-
ного дистанційного обслуговування за допомогою телефонного зв’язку.
У наш час вважається, що наявність ефективного центру телефонної під-
тримки клієнтів є однією з найважливіших складових успішної діяль-
ності кредитного інституту. Крім забезпечення можливості оперативної
обробки великої кількості телефонних викликів та скорочення витрат
на обслуговування клієнтів, робота сall – центру покликана сприяти
зростанню обсягу продаж банківських продуктів, збільшенню рівня за-
доволеності, а отже – і лояльності клієнтів. Останній аспект діяльності
цих підрозділів відображається в другій їх назві – контакт-центри; вони
поступово стають не менш важливим каналом взаємодії з клієнтами, ніж
традиційні банківські відділення.
Термін «телефонний центр обслуговування клієнтів» був впер-
ше використаний у 1972 році, коли у промислове виробництво був
запущений перший автоматичний розподільник дзвінків (ACD) з
використанням ЕОМ. Даний пристрій є основою функціонування
будь-якого телефонного центру.
Перші у банківській сфері call-центри були створені у Великій
Британії – у 1989 році банком «first direct», дочірньою структурою
Midland Bank (зараз HSBC), та у США – у 1990 р. банком North
Carolina National Bank, який відразу запропонував своїм клієнтам
через телефонну систему більше 30 послуг і операцій.
У банках країн СНД створення телефонних центрів обслуго-
вування клієнтів розпочалося більш ніж на десять років пізніше, і
справа тут була не тільки у слабкості систем комунікацій, а і у мен-
талітеті клієнтів, які звикли спілкуватися з банківськими працівни-
ками особисто, а не за телефоном.
Сучасний
сall-центр
– це апаратно-програмний комплекс, що
дозволяє опрацьовувати велику кількість вхідних телефонних ви-
кликів автоматично або за участю оператора. Порівнюючи зі зви-
чайною інформаційно-довідковою службою, використання теле-
фонного центру дозволяє більш оптимально організувати обробку
викликів, скорочуючи час пошуку необхідної клієнту інформації та
забезпечуючи постійну доступність послуги. Сall–центр, як прави-
ло, працює цілодобово, без вихідних з великою інтенсивністю.

152
Банківські інновації
Спостереження свідчать, що у клієнта банку необхідність звер-
нення до сall-центру виникає у наступних випадках:
- коли з’являється бажання придбати певний продукт або послу-
гу, що є реакцією на рекламну інформацію;
- коли потрібно отримати довідкову інформацію або провести
операцію за рахунком;
- при потребі технічної або іншої сервісної підтримки банківсько-
го продукту.
Однією з важливих особливостей сall-центру є можливість за-
безпечити кожному клієнту індивідуальне обслуговування. Про-
грамні засоби дозволяють ідентифікувати абонента, що дзвонить, та
отримувати з банківських баз даних інформацію про нього самого,
його звичні запитання, час та причину його останнього звернення,
послугах, якими він користується; відповідно, оператор може бути
краще підготовленим до розмови.
Взагалі, створення телефонного центру є інноваційним технологіч-
ним проектом, що вимагає багато ресурсів. Проте фінансовому інститу-
ту необхідно чітко розуміти, для чого даний підрозділ створюється, на
реалізацію яких стратегічних цілей буде працювати, які потреби клієн-
тів буде спроможний задовольняти. Без вирішення цих принципових
питань ефективність інвестованих коштів буде мінімальною.
Якщо планується невелике навантаження центру, то ця діяль-
ність може передаватися аутсорсинговій компанії. Часто невеликі
банки застосовують комбінований підхід, коли частина завдань, зо-
крема, обслуговування юридичних осіб та VIP-клієнтів покладаєть-
ся на банківських операторів, а більш масова робота з приватними
клієнтами передається на аутсорсинг.
Для того, щоб сall – центр міг ефективно вирішувати свої за-
вдання, повинні бути раціонально організовані певні аспекти його
діяльності. Забезпечення доступності послуг полягає, у тому чис-
лі, і у швидкості з’єднання, мінімізації черг доступу до операторів,
оскільки, згідно статистичних даних, після двох хвилин очікування
суттєво зростає ймовірність того, що клієнт перерве виклик. Нерід-
ко для того, хто телефонує, швидкість доступу до інформації важли-
віша за спосіб її отримання, тому багато банків надають споживачам
вибір – отримати інформацію від оператора або автоматично у ре-
жимі самообслуговування.
Для реалізації останньої функції на першому етапі були впрова-
джені автовідповідачі на основі технології, що передбачає управлін-

153
Розділ 5. Інноваційні технології банківського обслуговування
ня доступом до інформації за допомогою кнопок телефону з можли-
вістю тонального набору. Тепер на зміну їй приходить технологія
ASR (англ. Automated Speech Recognition), тобто надання відпові-
дей із застосуванням систем розпізнавання мови. Таким чином ав-
томатизуються відповіді на запитання клієнтів, що найчастіше по-
вторюються і це дозволяє нарощувати потужності сall – центрів, не
збільшуючи кількість операторів.
У західних країнах з використанням технології розпізнавання
мови активно впроваджуються:
- довідкові служби, де людині достатньо назвати ключове слово,
щоб отримати інформацію про послугу, курси валют, котиру-
вання цінних паперів, стан рахунку тощо;
- автоматична служба пошуку, що дозволяє клієнту знайти най-
ближчий до нього банкомат;
- цілодобова технічна підтримка.
Зарубіжний досвід свідчить, що система автовідповідачів може
обробляти до 80% викликів, при цьому вартість такого телефонного
обслуговування орієнтовно у 10 разів нижче, ніж за участю операто-
рів, час яких вивільняється для роботи з більш складними запитан-
нями та які стають більш доступними для абонентів.
Крім того, деякі українські банки, зокрема, Укрсоцбанк, При-
ватбанк, надають послугу «Зворотній зв’язок», що передбачає мож-
ливість для клієнта після певного терміну очікування замовити за
своїм номером виклик з боку працівника сall – центру.
Оскільки певний час очікування все рівно неминучий, банки
шукають можливості найбільш ефективного його заповнення. Для
цього є декілька варіантів: згідно опитувань, 41% абонентів, що за-
телефонували у банки, хочуть почути інформацію про орієнтовний
час очікування, 12% – інформацію економічного змісту, 10% – но-
вини самого банку. Перевагу музиці віддають тільки 25% опитаних,
проте вибір музичного супроводження є дуже важливим, оскільки
під його впливом формується емоційний стан людини та її готов-
ність позитивно сприймати інформацію. Оптимальним варіантом,
на думку спеціалістів, є прослуховування певної музики, яка у сві-
домості клієнта поєднується з брендом банку.
Технологічний комплекс контакт-центру повинен також забез-
печувати оптимізацію черговості з’єднань за певними ознаками ви-
кликів: за віддаленістю клієнта – міський або міжміський виклик,
за характером зв’язку – стаціонарний телефон або мобільний, за

154
Банківські інновації
пріоритетністю виклику – абонент є VIP-клієнтом, звичайним клі-
єнтом, боржником банку тощо.
Банки вимушені знаходити розумну межу поєднання мініміза-
ції часу спілкування з клієнтом, що збільшує фізичну продуктив-
ність роботи оператора та сприяє економії коштів банку, з наданням
абоненту найповнішої інформації та пропозицією допомоги у будь-
яких інших питаннях. Вирішенню цієї проблеми сприяє розподіл
викликів за групами операторів у залежності від їх компетенції, тоб-
то проведення так званої маршрутизації викликів. Крім того, пра-
цівникам сall-центру потрібно мати швидкий та зручний доступ до
необхідних у роботі інформаційних баз даних банку, а також мож-
ливість у найбільш складних випадках переадресувати абонента до
профільних фахівців.
Телефонний центр повинен автоматично протоколювати всі
операції та формувати звіти про свою діяльність. Це надає можли-
вість аналізувати рівень обслуговування клієнтів, який визначаєть-
ся за такими показниками, як кількість викликів абонентів, середній
час перебування у черзі, відсоток викликів, перерваних клієнтами
під час очікування тощо.
Контакт-центри використовуються і для надання клієнтам ін-
формації маркетингового характеру з ініціативи банку, проведення
опитування споживачів, а також організації роботи з «забудькува-
тими» позичальниками та боржниками за кредитами. З часом, ці
центри почали розглядатися як важливий збутовий канал; напри-
клад, в одній з найбільших фінансових установ світу Citibank, що
має потужний центр телефонного обслуговування, порядку 10-15%
продажів продуктів та послуг приходиться саме на цей підрозділ.
І все ж таки у сучасних умовах головним завданням сall-центрів
вважається не стільки здійснення перехресного продажу, скільки
підтримання довгострокової лояльності клієнтів кредитному інсти-
туту. Західні фахівці відносять ефективно діючі центри до стратегіч-
них активів банку, говорячи про те, що у них здійснюється керуван-
ня не трансакціями клієнтів, а відносинами з клієнтами. Основним
завданням оператора сall-центру стає переконання клієнта у тому,
що для банку надзвичайно важливо, щоб він отримав вичерпну від-
повідь на своє запитання.
Тому при організації телефонних центрів увага повинна при-
ділятися не тільки технологічним аспектам, а і підбору персоналу,
його професійній підготовці, оскільки саме висока дисципліна, від-

155
Розділ 5. Інноваційні технології банківського обслуговування
повідальність, комунікативні здібності та компетентність співробіт-
ників сall-центрів є запорукою залучення нових та утримання вже
існуючих клієнтів банку.
Підготовка персоналу, як правило, включає індивідуальну робо-
ту з кожним співробітником для визначення його потенційних мож-
ливостей, реалізацію спеціальних програми навчання. Велике зна-
чення мають системи мотивації працівників, що повинні залежати
не тільки від кількості опрацьованих запитів, а і від міри задоволе-
ності клієнтів спілкуванням з оператором. Для успішної роботи не-
обхідно розроблення внутрішніх стандартів якості обслуговування.
У сучасних умовах розвиток концепції телефонних центрів йде
за трьома напрямами: впровадження самообслуговування, інтегра-
ція можливостей традиційного сall-центру та інтернет-технологій,
максимальне наближення співробітників фінансового інституту
(як телефонного центру, так і профільних фахівців) до споживачів.
Найближчим часом телефонні розмови перестануть бути виключ-
ним засобом взаємодії з клієнтами: паралельно оператори будуть
спілкуватися з ними через онлайнові комунікатори (типу ICQ та
Skype), в чатах та форумах, а також надсилати листи електронною
поштою. Реальністю поступово стає відеозв’язок клієнта, що зна-
ходиться у місцевому відділенні, зі співробітниками сall-центру та
іншими фахівцями головного офісу банку.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Організація роботи банківських call – центрів» з дисципліни «Банківські інновації»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: ФОРМИ ГРОШЕЙ ТА ЇХ ЕВОЛЮЦІЯ
Что значит «преодолеть инерцию»
Формування банківського портфеля цінних паперів та управління ним
Аудит запасів. мета і завдання аудиту
Пушка на Луне


Категорія: Банківські інновації | Додав: koljan (23.11.2011)
Переглядів: 1256 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП