1. Загальні відомості про заняття Група, предмет, викладач, тема заняття. 2. Мета заняття ― чи визначає викладач мету й тему, чи інформує студентів про неї, як він це робить; ― чи все підготовлено на першому етапі заняття до сприй-мання мети й завдань заняття, до важливості поставленої теми в системі занять; ― чи акцентується увага на готовності викладача й студентів до заняття. 3. Визначення типу, структури та характеру занять ― доцільність цього типу в системі інших занять з цієї теми; ― відповідність структури заняття цьому типові (послідовність розташування елементів заняття, їх наявність), регламентація в часі; ― роль кожного етапу у виконанні дидактичних і виховних завдань. 4. Аналіз змісту заняття ― чи відповідає зміст віковим особливостям студентів, їхнім індивідуальним якостям; ― чи відповідає зміст матеріалу новітнім науковим знанням із конкретної теми; ― чи пов’язаний матеріал із життям, практикою, досвідом студентів, місцевим матеріалом; ― чи сприяє розвиткові творчого, самостійного мислення; ― чи наявні в ньому елементи пошуку, історичний аспект, до-слідний характер; ― чи сприяє новий матеріал набуттю нових знань, прищеп-ленню вмінь і навичок порівняно із засвоєними раніше; ― проаналізувати виховну цілеспрямованість матеріалу. 5. Аналіз методів і прийомів навчання на занятті ― почуття міри в застосуванні вербальних, наочних і практи-чних методів (захоплення одним методом негативно впливає на засвоєння знань, доцільніше поєднувати методи); ― багатоманіття прийомів, що сприяють активності студентів. Звернути увагу на те, чи сприяють методи і прийоми навчання досягненню основної дидактичної мети. 6. Аналіз діяльності викладача та студентів на занятті ― прийоми в оцінюванні знань; ― критерії оцінювання; ― чи коментуються оцінки; ― чи оцінюються знання впродовж заняття, чи лише наприкін-ці, виховне значення оцінки; ― чи диференціюється домашнє завдання, який його обсяг, елементи пояснення в групі, рівень складності, творчий характер домашнього завдання; ― активність викладача, вміння організувати аудиторію на різ-них етапах, педагогічний такт, етика викладача, прийоми педаго-гічного впливу на групу й окремих студентів; ― активність і дисципліна групи, ставлення студентів до ви-кладача, самостійність їхньої роботи під час заняття. 7. Загальні висновки про ефективність заняття ― сформулювати освітнє й виховне значення заняття; ― визначити позитивні, сильні аспекти заняття, його недоліки; ― надати поради стосовно уникнення недоліків, до якої додат-кової літератури звернутися, з чиїм досвідом ознайомитися.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Схема педагогічного аналізу заняття» з дисципліни «Методика викладання економіки»