Хоча запитання до слухачів можуть зумовити несподіваний поворот, проте це дуже корисний спосіб. Ваші запитання можуть: · визначити рівень обізнаності й розуміння учасників; · урізноманітнювати темп; · підвищити інтерес слухачів (згадайте про термін уважності); · спонукати їх до роздумів; · стимулювати обговорювання. Існує два основні типи запитань: відкриті й закриті. Закриті запи-тання — найпростіші, вони передбачають чітку відповідь, не спри-чиняючи обговорювання. Наприклад: «Ви займаєтесь експортом?». Відкриті запитання зумовлюють коментування й обговорення, отже, звертайтеся до них, якщо плануєте провести обговорення. Відкриті запитання зазвичай починаються зі слів: «котрий», «який», «як», «що», «де», «чому», «коли», «хто». Наприклад: «Чому фірма займається експортом?». Відкриті й закриті запитання треба ставити чітко та однознач-но, по одному. Сенс запитань полягає у тому, щоб полегшити ро-зуміння, а не призвести до плутанини.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Як ставити запитання аудиторії» з дисципліни «Методика викладання економіки»