ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Фінанси » Місцеві фінанси

Фінансові ресурси місцевого самоврядування
Місцеві фінансові ресурси — це сукупність фондів грошових засобів, які створюються в процесі розподілу та перерозподілу ВВП і спрямовуються на економічний та соціальний розвиток адміністративно-територіальних одиниць. Головним напрямом використання місцевих фінансових ресурсів є фінансове забезпе-чення соціальної сфери та місцевого господарства.
До складу місцевих фінансових ресурсів входять:
· місцеві бюджети;
· фінансові ресурси підприємств, організацій та установ ко-мунальної форми власності.
Формування місцевих фінансових ресурсів відбувається з учас-тю централізованих та децентралізованих фондів грошових засобів.
Структурно-логічну схему фінансових ресурсів регіонів наве-дено в схемі 3.
Особливості формування доходів місцевих бюджетів поляга-ють у розмежуванні кола повноважень між центральними та міс-цевими органами влади. Згідно з чинним законодавством сфери діяльності та завдання органів місцевого самоврядування поділяються на власні та делеговані повноваження. З метою виконання власних завдань органи місцевого самоврядування в межах своєї компетенції самостійно визначають мінімальний обсяг фінансо-вих ресурсів.

Схема 3. Структурно-логічна схема
фінансових ресурсів регіонів
Як економічна категорія, доходи місцевих бюджетів відобра-жають відносини щодо формування та використання фінансових ресурсів на регіональному рівні, призначених для реалізації функцій місцевих органів влади.
Способи мобілізації грошових коштів до доходної частини
місцевих бюджетів базуються на загальних методах та джерелах фінансування. До них належать:
· пряме вилучення доходів з комунального сектора;
· отримання доходів від комунального майна та власних послуг;
· перерозподіл доходів юридичних і фізичних осіб за допомо-гою податків;
· залучення муніципальних позик.
Відповідно до статті 9 Бюджетного кодексу України доходи місцевих бюджетів класифікуються за такими групами:
1) податкові надходження;
2) неподаткові надходження;
3) доходи від операцій з капіталом;
4) трансферти.
Податковими надходженнями визнаються передбачені подат-ковими законами України загальнодержавні і місцеві податки, збори та інші обов’язкові платежі.
Неподатковими надходженнями визнаються:
· доходи від власності та підприємницької діяльності;
· адміністративні збори та платежі, доходи від некомерційно-го та побічного продажу;
· надходження від штрафів та фінансових санкцій;
· інші неподаткові надходження.
Між ланками бюджетної системи різних рівнів доходи роз-
поділяються згідно з загальнодержавними законами, а всередині ланки — відповідно до рішень місцевих органів влади.
До закріплених належать доходи, які на довготривалій основі передаються до місцевих бюджетів у повному розмірі або за єди-ною часткою для всіх регіонів.
До регулюючих відносять загальнодержавні податки, які згідно з нормативами відрахувань розподіляються між різними рівнями бюджетної системи. Розміри відрахувань визначаються Верховною Радою України, виходячи з відповідних соціально-економічних нормативів бюджетної забезпеченості населення і стану місцевих дже-рел доходів.
До власних доходів зараховують місцеві податки і збори, платежі, що встановлюються місцевими органами влади, доходи комунальних підприємств, доходи від майна, що належить міс-цевим органам влади.
Важливим дохідним джерелом місцевих бюджетів є кошти, що передаються до них з Державного бюджету, які в бюджетній практиці називаються бюджетними трансфертами. Їх розглянемо в іншій темі.
До доходів, що закріплюються за бюджетами місцевого само-врядування та враховуються при визначенні обсягів бюджетних трансфертів, належать такі податки і збори (обов’язкові платежі):
1) прибутковий податок з громадян (до доходів бюджетів міста Києва і Севастополя — 100 %, до доходів міст республік та облас-тей значення — 75 %, до доходів міст районного значення, сіл, се-лищ — 25 %);
2) державне мито в частині, що належить відповідним бюджетам;
3) плата за ліцензії на провадження певних видів господарсь-кої діяльності та сертифікати, що видаються виконавчими орга-нами відповідних рад;
4) плата за державну реєстрацію суб’єктів підприємницької діяльності, що справляється виконавчими органами відповідних рад;
5) плата за торговий патент на здійснення деяких видів під-приємницької діяльності, за винятком плати за придбання торго-вих патентів пунктами продажу нафтопродуктів (автозаправними станціями, заправними пунктами), що справляється виконавчими органами відповідних рад;
6) надходження адміністративних штрафів, що накладаються виконавчими органами відповідних рад або утвореними ними в установленому порядку адміністративними комісіями;
7) єдиний податок для суб’єктів малого підприємництва в час-тині, що належить відповідним місцевим бюджетам.
Склад доходів бюджету Автономної Республіки Крим, об-ласних та районних бюджетів, які враховуються при визна-ченні обсягів бюджетних трансфертів.
Для забезпечення реалізації спільних соціально-економічних і культурних програм територіальних громад доходи бюджету Ав-тономної Республіки Крим та обласних бюджетів, які врахову-ються при визначенні обсягів бюджетних трансфертів, форму-ються за рахунок:
1) 25% прибуткового податку з громадян, що справляється на території Автономної Республіки Крим та відповідної області;
2) 25% плати за землю, що справляється на території Автономної Республіки Крим та відповідної області;
3) плати за ліцензії на провадження певних видів господарсь-кої діяльності й сертифікати, що видаються Радою міністрів Ав-тономної Республіки Крим та обласними державними адмініст-раціями.
Для забезпечення реалізації спільних соціально-економічних і культурних програм територіальних громад доходи районних бюджетів, які враховуються при визначенні обсягів бюджетних трансфертів, формуються за рахунок:
1) 50% прибуткового податку з громадян, що справляється на території сіл, селищ, міст районного значення та їх об’єднань;
2) 15% плати за землю, що сплачується на території сіл, се-лищ, міст районного значення та їх об’єднань;
3) плати за ліцензії на провадження певних видів господарсь-кої діяльності та сертифікати, що видаються районними держав-ними адміністраціями;
4) плати за державну реєстрацію суб’єктів підприємницької діяльності, що справляється районними державними адміністраціями;
5) надходження адміністративних штрафів, що накладаються районними державними адміністраціями або утвореними ними в установленому порядку адміністративними комісіями.
Доходи місцевих бюджетів, що не враховуються при ви-значенні обсягу міжбюджетних трансфертів.
До доходів місцевих бюджетів, що не враховуються при ви-значенні обсягу міжбюджетних трансфертів, належать:
1) місцеві податки і збори, що зараховуються до бюджетів
місцевого самоврядування;
2) 100% плати за землю — для бюджетів міст Києва та Се-
вастополя, 75% плати за землю — для бюджетів міст республі-канського Автономної Республіки Крим та міст обласного зна-чення, 60% плати за землю для бюджетів сіл, селищ, міст район-ного значення та їх об’єднань;
3) податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у частині, що зараховується до відповідного бюджету;
4) надходження сум відсотків за користування тимчасово віль-ними бюджетними коштами;
5) податок на промисел, що зараховується до бюджетів місце-вого самоврядування;
6) надходження дивідендів, нарахованих на акції (частки, паї) господарських товариств, що є у власності відповідної територі-
альної громади;
7) плата за забруднення навколишнього природного се-
редовища в частині, що зараховується до відповідного бюд-
жету;
8) кошти від відчуження майна, яке перебуває в комуналь-ній власності, у тому числі від продажу земельних ділянок не-сільськогосподарського призначення, що перебуває в комуналь-ній власності;
9) фіксований сільськогосподарський податок у частині, що зараховується до бюджетів місцевого самоврядування;
10) плата за оренду майнових комплексів, що перебувають в комунальній власності;
11) надходження від місцевих грошово-речових лотерей;
12) плата за гарантії, надані з дотриманням визначених умов;
13) гранти та дарунки у вартісному обрахунку;
14) власні надходження бюджетних установ, що утримуються за рахунок коштів відповідного бюджету;
15) податок на прибуток підприємств комунальної влас-
ності;
16) платежі за спеціальне використання природних ресурсів місцевого значення;
17) інші надходження, передбачені законом.
Практика роботи органів місцевого самоврядування показує, що для розширення доходної бази регіону з метою вирішення проблем економічного і соціального розвитку слід ширше впроваджувати місцеві податки і збори. У регіонах справляються такі податки та збори:

Схема 4. Структурно-логічна схема формування
комунального податку

Схема 5. Структурно-логічна схема
податку з реклами


Схема 6. Структурно-логічна схема
готельного збору


Схема 7. Структурно-логічна схема
ринкового збору


Схема 8. Структурно-логічна схема збору
за паркування автотранспорту


Схема 9. Структурно-логічна схема збору
за видачу ордера на квартиру


Схема 10. Структурно-логічна схема
курортного збору

Схема 11. Структурно-логічна схема збору
за право використання місцевої символіки


Схема 12. Структурно-логічна схема збору
за видачу дозволу на розміщення об’єктів торгівлі та сфери послуг


Схема 13. Структурно-логічна схема
збору з власників собак
Збір за участь у бігах на іподромі
Збір за участь у бігах на іподромі справляється з юридичних осіб і громадян, які виставляють своїх коней не змагання комер-ційного характеру.
Граничний розмір збору за участь у бігах на іподромі за кож-ного коня має не перевищувати трьох неоподатковуваних міні-мумів доходів громадян.
Збір за участь у бігах на іподромі справляється адміністрацією іподромів до початку змагань.
Збір за виграш на бігах
Збір за виграш на бігах справляється адміністрацією іподромів з осіб, які виграли в грі на тоталізаторі на іподромі, під час видачі їм виграшу. Граничний розмір збору має не перевищувати 6% від суми виграшу.
Збір з осіб, які беруть участь у грі на тоталізаторі на іподромі
Збір з осіб, які беруть участь у грі на тоталізаторі на іподромі, справляється у вигляді відсоткової надбавки до плати, визначеної за участь у грі. Його граничний розмір має не перевищувати 5% від суми цієї надбавки. Сума збору справляється адміністрацією іпод-ромів з учасника гри під час придбання ним квитка на участь у грі.
Збір за право на проведення кіно- і телезйомок
Збір за право на проведення кіно- і телезйомок вносять комерційні кіно- і телеорганізації, включаючи організації з іноземними інвести-ціями та закордонні організації, які проводять зйомки, що потребу-ють від місцевих органів державної виконавчої влади додаткових за-ходів (виділення наряду міліції, оточення території зйомок тощо).
Граничний розмір збору за право на проведення кіно- і теле-зйомок має не перевищувати фактичних витрат на проведення за-значених заходів.
Збір за право на проведення місцевих аукціонів, конкур-
сного розпродажу й лотерей
Платниками збору на проведення місцевих аукціонів, конкурсно-го розпродажу й лотерей є юридичні особи та громадяни, які мають дозвіл на проведення аукціонів, конкурсного розпродажу й лотерей.
Об’єктом збору за право на проведення місцевих аукціонів, конкурсного розпродажу й лотерей є вартість заявлених до міс-цевих аукціонів, конкурсного розпродажу товарів, виходячи з їх початкової ціни або суми, на яку випускається лотерея.
Граничний розмір збору за право на проведення місцевих аук-ціонів, конкурсного розпродажу й лотерей має не перевищувати 0,1% вартості заявлених до місцевих аукціонів, конкурсного роз-продажу товарів або від суми, на яку випускається лотерея.
Збір за право на проведення місцевих аукціонів і конкурсного розпродажу справляється за три дні до їх проведення.
Збір на право проведення лотерей справляється під час одер-жання дозволу на випуск лотереї.
Граничний розмір збору за право на проведення лотерей з ко-жного учасника має не перевищувати трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Збір за проїзд територією прикордонних областей автотранспорту, що прямує за кордон
Збір за проїзд територією прикордонних областей автотран-
спорту, що прямує за кордон, справляється з юридичних осіб та громадян України в розмірі до 0,5 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян залежно від марки й потужності автомобілів, а з юридичних осіб і громадян інших держав, у тому числі й суб’єктів колишнього Союзу РСР, — у розмірі від 5 до 50 доларів США. Збір не справляється за проїзд автотранспорту, що здій-
снює перевезення за кордон:
· вантажів за державним замовленням і державним контрактом;
· громадян України за службовими відрядженнями;
· спортсменів, що від’їжджають на міжнародні змагання:
· громадян, що від’їжджають у порядку культурного обміну, на лікування, оздоровлення (дітей) та за телеграмою на похорон близьких родичів.
Місцеві податки і збори перераховуються до бюджетів міс-цевого самоврядування в порядку визначеному радами, якими вони встановлюються. Стягнення невнесених в установлений термін місцевих податків і зборів здійснюється згідно з чинним законодавством.
Участь органів місцевого самоврядування
у фінансово-кредитних відносинах
Рада або за її рішенням інші органи місцевого самоврядування відповідно до законодавства можуть випускати місцеві позики, лотереї та цінні папери, отримувати позички з інших бюджетів на покрит-тя тимчасових касових розривів з їх погашенням до кінця бюджетно-го року, а також отримувати кредити в банківських установах.
Органи місцевого самоврядування можуть у межах законодав-ства створювати комунальні банки та інші фінансово-кредитні установи, виступати гарантами кредитів підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, розміщувати належні їм кошти в банках інших суб’єктів права власності, отримувати відсотки від їх до-ходів відповідно до законодавства з зарахуванням їх до доходної частини відповідного місцевого бюджету.
Економічна спрямованість цієї діяльності проявляється в то-му, що інвестор вкладає гроші на певний термін, сума підлягає поверненню, інвестиції приносять дохід, гроші вкладаються під певні гарантії місцевих органів влади. При цьому враховуються економічні інтереси як інвестора — отримання прибутку, збере-ження грошей у кругообігу господарського суб’єкта чи домогосподарства, так і емітента.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Фінансові ресурси місцевого самоврядування» з дисципліни «Місцеві фінанси»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Граматичні ознаки іменника
ПОНЯТТЯ, ПРИЗНАЧЕННЯ ТА КЛАСИФІКАЦІЯ КОМЕРЦІЙНИХ БАНКІВ
СУЧАСНИЙ КЕЙНСІАНСЬКО-НЕОКЛАСИЧНИЙ СИНТЕЗ У ТЕОРІЇ ГРОШЕЙ
Модель оцінки дохідності капітальних активів (САРМ)
Гіринг і вартість капіталу


Категорія: Місцеві фінанси | Додав: koljan (29.10.2011)
Переглядів: 1624 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП