Податковий контроль діяльності підприємств торгівлі та громадського харчування
На торгових підприємствах та на підприємствах громадського хар-чування в обов’язковому порядку здійснюється податковий конт-роль. Метою податкового контролю на торгових підприємствах та на під-приємствах громадського харчування є встановлення правильності та законності їх діяльності в частині дотримання ними вимог чинно-го податкового законодавства. Податковий контроль на торгових підприємствах та на підприємст-вах громадського харчування здійснюється за типовим алгоритмом, наведеним на рисунку 6.4.
Рис. 6.4. Типовий алгоритм податкового контролю торгових під-приємств та підприємств громадського харчування При здійсненні податкового контролю діяльності торгових підпри-ємств та підприємств громадського харчування особливостей немає. Перевірка здійснюється за загальноприйнятими принципами. Особливої уваги, все ж таки, потребує податковий контроль розра-хунку та сплати податку на прибуток підприємства. Це зумовлено першочерговістю та вагомістю даного податку в загальній структурі податкових платежів торгової та торгово-виробничої діяльності. Податковий контроль податку на прибуток торгових підприємств та підприємств громадського харчування містить такі стадії: 1) перевірка правильності визначення платників податку на прибуток та дослідження їх особливостей; 2) попередня перевірка податкової звітності; 3) перевірка правильності визначення валових доходів; 4) перевірка правильності нарахування валових витрат; 5) перевірка правильності визначення амортизаційних відрахувань; 6) перевірка правильності визначення прибутку до оподаткування та сум фактично сплаченого податку на прибуток. Першим кроком перевіряючого під час перевірки правильності нара-хування податку на прибуток є з'ясування: 1) юридичної і фактичної адреси підприємства, дати його державної реєстрації та постановки на податковий облік, форми власності, ор-ганізаційно-правової форми, наявності представництв, філій, розміру статутного капіталу, даних про засновників; 2) виду діяльності, яке підприємство може здійснювати відповідно статутних документів, наявних ліцензій, інших дозвільних документів; 3) даних про пільгові види діяльності; 4) кількості відкритих поточних, депозитних, кредитних чи транзитних (розподільчих) рахунків у банківських установах; 5) експортно-імпортних операцій; 6) зареєстрованих реєстраторів розрахункових операцій; 7) даних про результати попередніх перевірок правильності нараху-вання податку на прибуток, винесених щодо них рішень та стану їх виконання підприємством; 8) технологічного процесу і організаційної структури підприємства, що перевіряється. Деякі підприємства мають велику інфраструктуру (основне виробництво, допоміжне виробництво, управління капіта-льного будівництва, підсобні господарства, підрозділи соціальної сфер, громадського харчування тощо), що впливає на порядок нара-хування податку на прибуток підприємства у цілому. Об'єктами оподаткування є доходи (прибуток), додана вартість про-дукції (робіт, послуг), вартість продукції (робіт, послуг), у тому числі митна, або її натуральні показники, спеціальне використання природних ресурсів, майно підприємства та інші об'єкти, визначені законами України про оподаткування. Вибір об'єкта оподаткування (валового доходу чи прибутку) є доста-тньо принциповим і залежить від багатьох обставин. Об’єктом опо-даткування є прибуток, що визначається шляхом зменшення суми скоригованого валового доходу звітного періоду на суму валових ви-трат платника податків і суму амортизаційних відрахувань. Досвід країн з розвиненою ринковою економікою свідчить, що об'єк-том оподаткування здебільшого є прибуток підприємств. Податок на прибуток належить до тих податків, з допомогою яких активно реалі-зується регулююча функція щодо виробництва, інших сфер госпо-дарської діяльності підприємств.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Податковий контроль діяльності підприємств торгівлі та громадського харчування» з дисципліни «Фінансово-господарський контроль»