ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Фінанси » Фінансово-господарський контроль

Міжнародний досвід здійснення податкового контролю.
Одним із дієвих засобів щодо забезпечення контролю виконання платниками податків своїх податкових зобов'язань перед державою є здійснення податкового контролю.
На сьогодні Україна перебуває в стані реформування податкової сис-теми держави. Тому нам на даний час важливо не тільки ознайомити-ся з досвідом діяльності зарубіжних податкових органів, а й запозичити кращі форми організації проведення міжнародного податковою.
Так, наприклад, однією з особливостей податкової системи Франції є принцип, що будь-який платник податків чесний, і саме цей прин-цип покладений в основу розвитку податкової системи цієї країни. Податкова реформа Франції, на відміну від України, не обмежена стислим періодом часу, що і призвело до прийняття у цій країні зва-жених, економічно обґрунтованих рішень, оскільки основний її на-прямок - це скорочення кількості податків і спрощення податкового законодавства. Тільки за останні три роки минулого століття у Фран-ції без запровадження нових було скасовано низку податків, відсут-ність яких не призвела до суттєвого скорочення податкових надхо-джень у цілому. У той же час при такому підході до оподаткування Податковий кодекс Франції є цілісним документом щодо організації контролю за надходженням платежів до бюджету, який передбачає необхідні методи та механізми для боротьби з ухиленням від оподат-кування.
Податковий контроль у цій країні покладено на податкові центри, які відбирають платників для проведення податкового контролю за ба-гатьма критеріями, в основу яких покладено аналіз ризику. По-перше, відбираються підприємства, які є потенційними порушниками, і, по-друге, використовуються повідомлення інформаторів. Прове-дення податкового контролю з виїздом на місце чітко регламентова-но. Тобто, в першу чергу платника податків мають попередити про його проведення щонайменше за 8 днів. Без попередження перевір-ка може проводитися лише за наявності достовірної інформації що-до ухилення платника від сплати податків.
Взагалі відносини між податковим органом і платником податків у Франції будуються у формі обміну думками, тобто кожна сторона до-водить свою правоту. Причому податковий орган зобов'язаний нада-ти письмову відповідь на будь-які запити платника податків, які він має право використати для свого захисту. Проте в разі регулярного неви-конання платником своїх обов’язків податки можуть стягуватися з його рахунків у безспірному порядку.
Податкове законодавство у Франції у зв’язку з тимчасовими економіч-ними труднощами для економічно сталого підприємства (незалежно від його розміру) передбачає сприяння йому в подоланні цих трудно-щів. Таким підприємствам надається відстрочка (на період від кіль-кох місяців до кількох років) або розстрочка у сплаті податків.
Як зазначалося, міжнародні компанії можуть виробляти товари та надавати послуги і вести бухгалтерський облік за своїм вибором. Сучасні засоби зв'язку не визнають кордонів і фізична присутність зовсім не потрібна для успішного та ефективного ведення бізнесу. Не має значення і місце, де формально створено компанію. Зовсім не обов'язково, щоб бухгалтерський облік вівся за місцем проведення підприємницької діяльності. У результаті міжнародні компанії випада-ють з поля зору місцевих податкових органів, бо компетенція останніх не поширюється за межі державних кордонів, і, як наслідок, податко-вим органам важче відстежувати діяльність таких компаній.
Такі проблеми можна вирішити шляхом координації податкового кон-тролю в міжнародному масштабі. Міжнародна співпраця в галузі по-даткового контролю спроможна підвищити ефективність та результа-тивність оподаткування компаній в усіх країнах, в яких вони ведуть свою господарську діяльність. [ 103 ]
Однак на сьогодні збір інформації за кордоном викликає більше пи-тань, ніж можна уявити на перший погляд. Часто трапляється, що по-датковій службі невідомо про те, що певну інформацію можна отрима-ти в іншій країні. Розвиток та інтенсифікація міжнародних зв'язків спричинили зростання необхідності встановлення взаємодопомоги між країнами в галузі оподаткування. Усе частіше податкові контролери стикаються з міжнародними аспектами господарської діяльності ком-паній. Координація контролю в галузі оподаткування вимагає знання законодавства та повноважень податкових органів відповідних країн
У світі ставлення до порушників податкового законодавства досить суворе, а навмисне ухилення від сплати податків вважається злочи-ном проти держави. Проте деяким платникам вдається і в межах за-конів своєї країни не сплачувати податки чи, принаймні, мінімізувати їх. Саме у цьому аспекті Податкова адміністрація Нідерландів започа-ткувала цикл досліджень, метою яких є відображення різних форм і типів законодавчо-нормативної бази і повноважень податкових адмі-ністрацій у різних країнах.
Варто зазначити, що Україна, як і будь-яка інша країна, прагне по-будувати таку податкову службу, яка спроможна виконувати свою основну місію (роль) - забезпечити своєчасне та повне надходжен-ня всіх податків, передбачених податковим законодавством, з яко-мога меншими витратами.
Отже, на даному етапі економічного розвитку робота державної по-даткової служби України спрямована на забезпечення платниками податків добровільного дотримання ними законодавчо-нормативної бази. Тобто податкова служба приділяє кожному платникові належну увагу. Така спрямована орієнтація на платника призвела вже до створення інспекцій по роботі з великими платниками податків.
Розглянемо на прикладі однієї з найбільш розвинутих країн світу - Сполучених Штатів Америки - питання зменшення, мінімізації або несплати податків у законі та поза ним.
У США законним зменшенням податкових зобов'язань вважати-меться їх зменшення за умови, коли громадянин зменшує суми по-датків до сплати, не приховуючи своїх податкових зобов'язань і не подаючи навмисно невірну інформацію. Тобто намагається подати факти так, щоб це дало змогу зменшити суми або призвести до по-вної несплати податків у межах закону.
Спроба підприємця в цій країні зменшити свої податкові зобов'язання не є карним злочином. Проте податкова служба США вибірково проводить ретельні податкові перевірки платників податків, мета яких - скласти відповідні докладні статистичні таблиці про рівні доходів і витрат представників різних професій та видів підприємницької діяльності. Під час проведення таких перевірок може встановлюватися, що сума сплачених податків менша, ніж сума податкових зобов'язань. У більшості випадків така розбіжність трапляється невипадково (спроба зменшити суму податкових виплат законним шляхом).
Проте, якщо під час проведення податкового контролю платника по-датків буде з'ясовано, що він винен суму податків, більшу від задек-ларованої, то такий платник податків сплатить донараховану суму плюс пеню та відсоткову ставку. Суми фінансових санкцій і відсоткової ставки нараховуються та стягуються адміністративним шляхом як складові суми податку до сплати. Відсоткова ставка нараховується та стягується ще й тому, що сума податку належить уряду країни з першо-го дня від дня кінцевої дати сплати цього податку. Ось чому несплаче-ні вчасно суми податку розглядаються як позика, яку було надано уря-дом. Пеня належить до механізму фінансових санкцій, які використо-вуються у разі коли платник податків вчасно не подає повну інфор-мацію про свої податкові зобов'язання або вчасно не сплачує їх у повному обсязі. Тому в США факти навмисної спроби ухилення від сплати податків трапляються дуже рідко. Ухиленням від сплати по-датків вважається підтверджений факт спроби ухилитися або уник-нути від виконання своїх податкових зобов'язань, а саме: підробки фінансової документації, махінації з ними, приховування іншої фі-нансової інформації, спроби заплутати інформацію в бухгалтерських книгах або надати дані в іншому вигляді, ніж вони є насправді. На-вмисне ухилення від сплати податків вважається федеральним кримінальним злочином, справа за яким розглядається у суді. Тільки суд має визнати платника податків винним у тому, що він знав про те, що отримані доходи за законом, треба декларувати, але навмис-но спробував уникнути виконання законних податкових зобов'язань шляхом подання недостовірної декларації. Враховуючи рішення су-ду, покарання включатиме фінансові санкції або тюремне ув'язнен-ня. Метою боротьби із платниками, які намагаються уникнути спла-ти податків, є не тільки завдання стягнути додаткові кошти до бю-джету, а й підняти в цілому рівень податкової культури суб'єктів під-приємницької діяльності.
Отже, податкова служба США завжди готова та спроможна у межах закону використати всі повноваження, щоб запобігти скоєнню подат-кового злочину або ж переслідувати тих, хто навмисно порушує по-даткове законодавство.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Міжнародний досвід здійснення податкового контролю.» з дисципліни «Фінансово-господарський контроль»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Слово і його ознаки
Інвестиції у виробничі фонди
Інвестиційний ринок та його інфраструктура
Системи передачі даних
Звіт про прибутки та збитки


Категорія: Фінансово-господарський контроль | Додав: koljan (20.10.2011)
Переглядів: 1168 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП