ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Фінанси » Фінансово-господарський контроль

Міжнародний досвід здійснення податкового контролю.
Одним із дієвих засобів щодо забезпечення контролю виконання платниками податків своїх податкових зобов'язань перед державою є здійснення податкового контролю.
На сьогодні Україна перебуває в стані реформування податкової сис-теми держави. Тому нам на даний час важливо не тільки ознайомити-ся з досвідом діяльності зарубіжних податкових органів, а й запозичити кращі форми організації проведення міжнародного податковою.
Так, наприклад, однією з особливостей податкової системи Франції є принцип, що будь-який платник податків чесний, і саме цей прин-цип покладений в основу розвитку податкової системи цієї країни. Податкова реформа Франції, на відміну від України, не обмежена стислим періодом часу, що і призвело до прийняття у цій країні зва-жених, економічно обґрунтованих рішень, оскільки основний її на-прямок - це скорочення кількості податків і спрощення податкового законодавства. Тільки за останні три роки минулого століття у Фран-ції без запровадження нових було скасовано низку податків, відсут-ність яких не призвела до суттєвого скорочення податкових надхо-джень у цілому. У той же час при такому підході до оподаткування Податковий кодекс Франції є цілісним документом щодо організації контролю за надходженням платежів до бюджету, який передбачає необхідні методи та механізми для боротьби з ухиленням від оподат-кування.
Податковий контроль у цій країні покладено на податкові центри, які відбирають платників для проведення податкового контролю за ба-гатьма критеріями, в основу яких покладено аналіз ризику. По-перше, відбираються підприємства, які є потенційними порушниками, і, по-друге, використовуються повідомлення інформаторів. Прове-дення податкового контролю з виїздом на місце чітко регламентова-но. Тобто, в першу чергу платника податків мають попередити про його проведення щонайменше за 8 днів. Без попередження перевір-ка може проводитися лише за наявності достовірної інформації що-до ухилення платника від сплати податків.
Взагалі відносини між податковим органом і платником податків у Франції будуються у формі обміну думками, тобто кожна сторона до-водить свою правоту. Причому податковий орган зобов'язаний нада-ти письмову відповідь на будь-які запити платника податків, які він має право використати для свого захисту. Проте в разі регулярного неви-конання платником своїх обов’язків податки можуть стягуватися з його рахунків у безспірному порядку.
Податкове законодавство у Франції у зв’язку з тимчасовими економіч-ними труднощами для економічно сталого підприємства (незалежно від його розміру) передбачає сприяння йому в подоланні цих трудно-щів. Таким підприємствам надається відстрочка (на період від кіль-кох місяців до кількох років) або розстрочка у сплаті податків.
Як зазначалося, міжнародні компанії можуть виробляти товари та надавати послуги і вести бухгалтерський облік за своїм вибором. Сучасні засоби зв'язку не визнають кордонів і фізична присутність зовсім не потрібна для успішного та ефективного ведення бізнесу. Не має значення і місце, де формально створено компанію. Зовсім не обов'язково, щоб бухгалтерський облік вівся за місцем проведення підприємницької діяльності. У результаті міжнародні компанії випада-ють з поля зору місцевих податкових органів, бо компетенція останніх не поширюється за межі державних кордонів, і, як наслідок, податко-вим органам важче відстежувати діяльність таких компаній.
Такі проблеми можна вирішити шляхом координації податкового кон-тролю в міжнародному масштабі. Міжнародна співпраця в галузі по-даткового контролю спроможна підвищити ефективність та результа-тивність оподаткування компаній в усіх країнах, в яких вони ведуть свою господарську діяльність. [ 103 ]
Однак на сьогодні збір інформації за кордоном викликає більше пи-тань, ніж можна уявити на перший погляд. Часто трапляється, що по-датковій службі невідомо про те, що певну інформацію можна отрима-ти в іншій країні. Розвиток та інтенсифікація міжнародних зв'язків спричинили зростання необхідності встановлення взаємодопомоги між країнами в галузі оподаткування. Усе частіше податкові контролери стикаються з міжнародними аспектами господарської діяльності ком-паній. Координація контролю в галузі оподаткування вимагає знання законодавства та повноважень податкових органів відповідних країн
У світі ставлення до порушників податкового законодавства досить суворе, а навмисне ухилення від сплати податків вважається злочи-ном проти держави. Проте деяким платникам вдається і в межах за-конів своєї країни не сплачувати податки чи, принаймні, мінімізувати їх. Саме у цьому аспекті Податкова адміністрація Нідерландів започа-ткувала цикл досліджень, метою яких є відображення різних форм і типів законодавчо-нормативної бази і повноважень податкових адмі-ністрацій у різних країнах.
Варто зазначити, що Україна, як і будь-яка інша країна, прагне по-будувати таку податкову службу, яка спроможна виконувати свою основну місію (роль) - забезпечити своєчасне та повне надходжен-ня всіх податків, передбачених податковим законодавством, з яко-мога меншими витратами.
Отже, на даному етапі економічного розвитку робота державної по-даткової служби України спрямована на забезпечення платниками податків добровільного дотримання ними законодавчо-нормативної бази. Тобто податкова служба приділяє кожному платникові належну увагу. Така спрямована орієнтація на платника призвела вже до створення інспекцій по роботі з великими платниками податків.
Розглянемо на прикладі однієї з найбільш розвинутих країн світу - Сполучених Штатів Америки - питання зменшення, мінімізації або несплати податків у законі та поза ним.
У США законним зменшенням податкових зобов'язань вважати-меться їх зменшення за умови, коли громадянин зменшує суми по-датків до сплати, не приховуючи своїх податкових зобов'язань і не подаючи навмисно невірну інформацію. Тобто намагається подати факти так, щоб це дало змогу зменшити суми або призвести до по-вної несплати податків у межах закону.
Спроба підприємця в цій країні зменшити свої податкові зобов'язання не є карним злочином. Проте податкова служба США вибірково проводить ретельні податкові перевірки платників податків, мета яких - скласти відповідні докладні статистичні таблиці про рівні доходів і витрат представників різних професій та видів підприємницької діяльності. Під час проведення таких перевірок може встановлюватися, що сума сплачених податків менша, ніж сума податкових зобов'язань. У більшості випадків така розбіжність трапляється невипадково (спроба зменшити суму податкових виплат законним шляхом).
Проте, якщо під час проведення податкового контролю платника по-датків буде з'ясовано, що він винен суму податків, більшу від задек-ларованої, то такий платник податків сплатить донараховану суму плюс пеню та відсоткову ставку. Суми фінансових санкцій і відсоткової ставки нараховуються та стягуються адміністративним шляхом як складові суми податку до сплати. Відсоткова ставка нараховується та стягується ще й тому, що сума податку належить уряду країни з першо-го дня від дня кінцевої дати сплати цього податку. Ось чому несплаче-ні вчасно суми податку розглядаються як позика, яку було надано уря-дом. Пеня належить до механізму фінансових санкцій, які використо-вуються у разі коли платник податків вчасно не подає повну інфор-мацію про свої податкові зобов'язання або вчасно не сплачує їх у повному обсязі. Тому в США факти навмисної спроби ухилення від сплати податків трапляються дуже рідко. Ухиленням від сплати по-датків вважається підтверджений факт спроби ухилитися або уник-нути від виконання своїх податкових зобов'язань, а саме: підробки фінансової документації, махінації з ними, приховування іншої фі-нансової інформації, спроби заплутати інформацію в бухгалтерських книгах або надати дані в іншому вигляді, ніж вони є насправді. На-вмисне ухилення від сплати податків вважається федеральним кримінальним злочином, справа за яким розглядається у суді. Тільки суд має визнати платника податків винним у тому, що він знав про те, що отримані доходи за законом, треба декларувати, але навмис-но спробував уникнути виконання законних податкових зобов'язань шляхом подання недостовірної декларації. Враховуючи рішення су-ду, покарання включатиме фінансові санкції або тюремне ув'язнен-ня. Метою боротьби із платниками, які намагаються уникнути спла-ти податків, є не тільки завдання стягнути додаткові кошти до бю-джету, а й підняти в цілому рівень податкової культури суб'єктів під-приємницької діяльності.
Отже, податкова служба США завжди готова та спроможна у межах закону використати всі повноваження, щоб запобігти скоєнню подат-кового злочину або ж переслідувати тих, хто навмисно порушує по-даткове законодавство.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Міжнародний досвід здійснення податкового контролю.» з дисципліни «Фінансово-господарський контроль»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Особливості провадження санації боржника його керівником
ВИМОГИ, ЯКІ СТАВЛЯТЬСЯ ДО ПОКАЗНИКІВ СТАТИСТИКИ ПРАЦІ
ПРАКТИКА ВИКОРИСТАННЯ РІЗНИХ ФОРМ ФІНАНСОВОЇ САНАЦІЇ НА ПРИКЛАДІ ...
РОЗВИТОК ПРИНЦИПІВ СИСТЕМНОГО, КОМПЛЕКСНОГО УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ
Аудит дебіторської заборгованості


Категорія: Фінансово-господарський контроль | Додав: koljan (20.10.2011)
Переглядів: 1238 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП