ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Маркетинг та торгівля » Комунікаційна політика в діяльності державного службовця

Етапи підготовки і проведення публічного виступу
Публічний виступ - це усне монологічне висловлення з метою досягнення
впливу на аудиторію. У сфері ділового спілкування найбільш часто використо-
вуються такі жанри, як доповідь, інформаційна, привітальна і торгова промова.
В основі класичної схеми ораторського мистецтва лежить 5 етапів: 1) добір
необхідного матеріалу, змісту публічного виступу (inventio - «винахід»); 2)
складання плану, розподіл зібраного матеріалу в необхідній логічній по-
слідовності (dispositio - «розташування»); 3) ”словесне вираження», літературна
обробка мови (e|ocutio); 4) завчання, запам'ятовування тексту (memoria -
«пам'ять»); 5) проголошення (pronuntiatio).
Сьогодні в ораторській діяльності виділяють 3 основних етапи: докомуні-
кативний, комунікативний і посткомунікативний.
Таблиця 15. 1.
Докомунікативний Комунікативний Посткомунікативний
1.Визначення теми і
мети виступу
Проголошення промо-
ви
Аналіз промови
2.Оцінка аудиторії й
обстановки
Відповіді на запитання,
ведення полеміки

3.Добір матеріалу
4.Створення тексту
5.Репетиція

Антична риторика винятково велике значення надавала підготовці
публічного виступу (це чотири з п'яти етапів приведеної схеми). Греки говори-
ли, що промови Демосфена промащені олією нічної лампади, при світлі якої він
їх складав.
Підготовка до будь - якого ораторського монологу починається з визначення
його теми і мети. Тему визначає або сам автор, або ті, хто запрошує його виго-
лосити промову. Назва виступу повинна бути зрозумілою, чіткою, по можли-
вості короткою. Вона повинна відбивати зміст промови і привертати увагу слу-
хачів (Наприклад: « Чи потрібні нам атомні електростанції?», «Стан охорони
праці і техніки безпеки », «Про підготовку до проведення сертифікації виро-
бів»). При розробці порядку денного для нарад необхідно особливу увагу звер-
тати на формулювання тим доповідей і повідомлень. Теми повинні орієнтувати
людей на участь в обговоренні конкретних проблем. Тому доцільно «розшиф-
ровувати» пункт порядку денного «Різне»- людина буде мати можливість за-
здалегідь підготувати і продумати свій виступ. Деякі промови не мають назв:
привітальна, мітингова й інші.
Починаючи розробку тексту, необхідно визначити мету виступу. Оратор
повинен ясно уявляти, якої реакції він домагається. Основні цілі публічного
монологу - повідомлення і вплив. Оратор може поставити задачу інформувати
слухачів, дати певні відомості. Чи він розраховує схвилювати аудиторію, сфор-
мувати у людей переконання, уявлення, що стануть мотивами їхньої поведінки,
тобто закликає до якихось дій. Часто ці завдання перехрещуються, сполуча-
ються в одному виступі. Свої прагнення і задачі варто повідомити слухачам.
Важливо оцінити склад майбутньої аудиторії. Хайнц Леммерман - автор
підручника з риторики – закликає заздалегідь настроїтися на своїх слухачів,
поставити себе на їхнє місце, «побачити речі їх очима». Необхідні дані про тих,
на кого розрахована промова - це: освітній рівень, напрямок освіти (гуманітар-
на, технічна ...), пізнавальні інтереси, стать, вік, ставлення до теми і до оратора.
Завжди легше говорити, звертаючись до однорідного (гомогенного ) складу
(дилетанти, фахівці, колеги, студенти, люди однакових політичних поглядів і
т.д.). Що однорідніша аудиторія, то більш передбачена реакція на виступ. Звер-
таючись до молоді, не можна загравати, лестити, повчати, дорікати в незнанні,
некомпетентності, підкреслювати свою перевагу, ухилятися від гострих про-
блем і питань. Перед слухачами з високим рівнем професійної чи наукової
підготовки не можна виступати, якщо немає нових поглядів, підходів до
рішення проблеми, не можна допускати повтори, тривіальні судження, демон-
струвати свою перевагу, зловживати цифрами, цитатами, ухилятися від суті
проблеми.
У неоднорідній (гетерогенній) аудиторії виголошувати промову сутужніше.
Якщо публіка різна за складом, треба, по можливості, адресувати якийсь фраг-
мент кожній групі. Варто заздалегідь подумати про те, що сказати окремим,
особливо авторитетним, важливим персонам, якщо ви знаєте, що вони прий-
дуть.
Необхідно також з'ясувати чисельність аудиторії. Великою кількістю слу-
хачів складніше керувати. У переважній більщості людина легковірна, схильна
до знеособлювання, не здатна до критики, бачить усе у чорно - білих фарбах,
реагує на емоції. Що більша аудиторія, то простіше, наочніше, образніше варто
говорити. Знання своїх слухачів, «прицільна» підготовка промови здобувають
особливе значення під час обговорення якогось важкого питання у вузькому
колі фахівців, ділових людей.
Варто довідатися, у якій обстановці буде проходити виступ - у залі, у
кабінеті, є чи там кафедра, стіл, мікрофон .
Кафедра допомагає сконцентрувати увагу на ораторі, за нею треба розташо-
вуватися вільно, невимушено, установивши і намагаючись зберігати постійну
відстань у 20 - 30 сантиметрів між ротом і мікрофоном.
Проксеміка - наука про тимчасову і просторову організацію спілкування -
описує наступні способи розміщення слухачів в аудиторії:
Треба з'ясувати також, після яких інших промов планується ваш виступ.
Адже кожна наступна промова повинна бути цікавішою за змістом і формою,
ніж попередня.








Таблиця 15.2
Спосіб Схематичне зображен-
ня
Коментарі
1.Аудиторне
розміщення


Відокремлює оратора
від аудиторії. Зворот-
ний зв'язок ускладне-
ний. Велике число
учасників
2. «Конференція» Офиційно. За суборди-
нацією. Може викли-
кати конфронтацію,
протистояння думок


3. «Підкова»

Сприяє взаємо.
Сприяє взаємодії. Дос-
тупний візуальний
контакт. Гарні можли-
вості контролю

.V – подібне розташу-
вання
Дозволяє створити ат-
мосферу
співробітництва між
співрозмовниками при
вкерівній ролі оратора
5. «Круглий стіл» Поєднує людей, демо-
кратизує атмосферу
обговорення проблем.
6. «Кабаре»


Для роботи маленьки-
ми групами.

Наступна стадія докомунікативного етапу - « кодування » - складання тек-
сту - починається з добору матеріалу. Щоб виступ вийшов змістовним, краще
використовувати не одне джерело, а декілька. Джерела матеріалу поділяються
на групи:
1. Безпосередні - матеріали, здобуті автором з життя шляхом спостережень,
власного досвіду:
а) знання, практика;
б) особисті контакти, бесіди, інтерв'ю;
в) уява - уявне створення нових картин, образів, проектів на основі минулого
досвіду з елементами творчості.
2. Опосередковані:
а) офіційні документи:
б) наукова і науково - популярна література;
в) художня література;
г) статті газет і журналів;
д) передачі радіо і телебачення;
е) довідкова література: енциклопедії, словники;
ж) результати соціологічних опитувань.
«Живий» досвід завжди добре сприймається слухачами, він переконливий і
йому вірять.
Матеріал публічного виступу може бути теоретичним і фактичним. Наси-
ченість промови тим чи іншим типом матеріалу залежить від жанру. Так, у
звітній доповіді потрібно наводити безліч фактів, щоб довести положення і пе-
реконати слухачів. Матеріал виступу повинен бути достовірним. Попередньо
перевіряють точність інформації, цифр, дат, цитат, імен.
Систематизуючи матеріал, оратор створює план, продумує композицію,
логіку викладу, складає і редагує текст.
Підготовка письмового тексту має багато переваг. Написану промову можна
перевіряти, виправляти; вона легше запам'ятовується і довше утримується в
пам'яті. Писати треба на окремих аркушах, на одній стороні. Досвідчений ора-
тор може обмежитися складанням тез, чи конспекту розгорнутого плану висту-
пу.
Репетиція являє собою проголошення тексту думкою або вголос, краще пе-
ред дзеркалом. Треба знайти таку позу, у якій ви почуваєте себе легко і зручно,
і постаратися її запам'ятати; вивчити обличчя - розправити нахмурені брови,
мімічні зморшки, що набігають на чоло; продумати жести, прийоми встанов-
лення контакту. Досвід показує, що на 3 хвилини виступу витрачається 20 - 25 хвилин підготовки. Якщо виступ ретельно розроблений, то в момент зустрічі зі
слухачами оратор буде триматися впевнено.
Існує три способи виголошення промови: 1) Читання тексту,
2) Відтворення по пам'яті з читанням окремих фрагментів (з опорою на текст),
3) Вільна імпровізація (експромт).
Читають ті промови, від тексту яких не можна відступити: дипломатичні,
урочисті, доповіді і співдоповіді офіційного змісту. Інші види, як правило, ви-
мовляють з опорою на письмову основу. Досить опустити погляд на сторінку,
щоб відновити хід викладу, знайти потрібну цифру і т.п. Такий виступ створює
враження вільного володіння матеріалом, дає можливість оратору впевнено
спілкуватися зі слухачами. У мовця, однак, не завжди є можливість попередньо
підготувати текст. Іноді на нарадах, засіданнях, зборах, зустрічах доводиться
виступати експромтом. При цьому потрібна велика мобілізація пам'яті, енергії,
волі. Імпровізація можлива тільки на базі великих знань, володіння риторични-
ми навичками.
Після виступу оратор часто відповідає на питання слухачів, полемізує з ни-
ми. Така форма спілкування жадає від оратора швидкої реакції, доброзичли-
вості, володіння гумором. Відповідь доповідача призначається не тільки опоне-
нту але і всім присутнім.
Методика ораторського мистецтва рекомендує не квапитися з відповіддю, а
спочатку переконатися, что питання правильно зрозуміле; відповідати ла-
конічно, ясно і не давати необґрунтованих чи сумнівних відповідей; мати під
рукою довідковий матеріал для тих, хто хоче одержати більш докладне
обґрунтування ваших припущень.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Етапи підготовки і проведення публічного виступу» з дисципліни «Комунікаційна політика в діяльності державного службовця»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: СТАНОВЛЕННЯ ЦЕНТРАЛЬНОГО БАНКУ В УКРАЇНІ
Структура системи пейджингового зв’язку
Комп’ютерна телефонія — поняття і застосування
Аудит формування фінансових результатів
ІНВЕСТИЦІЙНІ РИЗИКИ. Концепція і вимірювання ризиків


Категорія: Комунікаційна політика в діяльності державного службовця | Додав: koljan (02.10.2011)
Переглядів: 6657 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП