ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Маркетинг та торгівля » Комунікаційна політика в діяльності державного службовця

Інформатизація суспільства - основа сучасних соціальних технологій
Нагальна потреба створення і впровадження інформаційно - аналітичних
систем забезпечення соціальної практики обгрунтована аналізом розвитку полі-
тичних, соціально - економічних, культурних процесів у суспільстві, самим
життям. Об'єктивним наслідком змін, що відбуваються в суспільстві і державі,
стало багаторазове зростання обсягів інформації, інформаційних потоків. Воло-
діння інформаційною ситуацією є однією з головних умов забезпечення повно-
ти і результативності державного управління на всіх рівнях.
У природі існують універсальні закони управління матеріальними об'єкта-
ми. Недосконалість і недостатність розроблення методології соціального
управління, соціальних технологій (управління соціальними групами, суспільс-
твом в цілому), на відміну від досягнень у сфері матеріального вироб
ництва, стримує розвиток суспільства і особливо проявляється формування по-
літичної і соціально - економічної сфер життя.
Сьогодні значно зросло протиріччя між складністю проблем, які має вирі-
шувати орган управління (керівник), і недосконалістю методів і засобів, що він
ними може реально користуватися і які б дійсно перетворювали здебільшого
адміністративний характер управлінської діяльності у творчий процес, звільне-
ний від рутини.
Поступовий перехід від державного управління до соціального зумовлює
підсилення соціальної спрямованості в діяльності управлінських структур. Збі-
льшується також розрив між такими феноменами, як зростання обсягів знань,
що накопичуються прискореними темпами, та можливостями і масштабами їх
соціального використання.
З розвитком соціальних технологій держава як соціально - політична кате-
горія не відмирає, а стає складнішою, процеси управління державним механіз-
мом набувають більш витонченого характеру. Роль науки і високих технологій
у сфері державного управління стає домінуючою. Сучасна розвинута держава
перетворюється на науковозалежний організм.
Людство вступає в інформаційне століття. Цілі галузі, такі, як банківська
справа, страхування, інформаційний бізнес оперують не фізичними товарами, а
інформацією.
Ще одна категорія, а саме, категорія зв'язаності (сполучення), притаманна
сучасному світу інформації. Без комунікацій немає єдиного інформаційного
простору. Якщо шляхи сполучень утворюють "систему кровообігу" економіки
країни, то інформаційні мережі стають її "нервовою системою". Інформаційні
технології і правова основа їх упровадження і застосування - найкраща профі-
лактика проти хвороб, на які страждають слабкорозвинені країни -
"інформсклерозу, оргмаразму, фінтромбозу тощо...". Інформатизація суспільст-
ва - основа сучасних соціальних технологій, запорука його прогресу. Сучасний
світ стрімко змінюється, знання та дані накопичуються лавиноподібно, книги та
інші друковані видання не встигають фіксувати та розповсюджувати інформа-
цію. Інтерактивний світ інформаційних технологій, "кіберпростір" стали реаль-
ною основою розвитку інформаційної культури і врешті - решт людства в ціло-
му.
Розуміння необхідності створення і розвитку інформаційної інфраструк-
тури, оволодіння засобами роботи з інформацією на всіх етапах її життєвого
циклу, опанування інформаційною культурою - глобальний процес, який за-
безпечує людству вихід на новий рівень цивілізації.
Ступінь складності сучасних економічних і соціально-політичних процесів в
Україні зумовлює розгортання та інтенсифікацію досліджень соціальних техно-
логій і суміжних сфер соціальної практики . Головними завданнями, які вирі-
шує інформатизація як складова соціальної технології, є:
- інформаційно - аналітичний моніторинг соціально-політичної, економічної,
криміногенної, екологічної ситуації, який включає збирання, фільтрацію, нако-
пичення інформації і далі - аналіз, діагностику, моделювання та прогнозування;
- пошук і виявлення проблем у процесах, що вивчаються, а також методів їх ви-
рішення;
- аналіз роботи соціальних інститутів (механізмів), органів управління всіх рів-
нів і розроблення рекомендацій щодо вдосконалення організаційної структури
соціальних механізмів і структури управління суспільством у цілому;
- експертиза найважливіших управлінських рішень у сфері соціальної практики.
Важливим результатом масового використання інформаційних технологій
може бути не тільки забезпечення соціального, економічного і екологічного
моніторингу, а й безпосереднє застосування інформаційних ресурсів України в
цілому та її регіонів для створення нових виробництв, робочих місць, видів по-
слуг, центрів навчання і профорієнтації, дозвілля та відпочинку, методів ліку-
вання хвороб тощо.
Практика застосування інформаційних технологій (особливо в процесах під-
готовки і прийняття рішень в органах державного управління) підтверджує не-
достатність (по суті та за обсягами) використання їх потенціалу і важливість
пошуку нових (нетрадиційних) парадигм, які б враховували такі фактори:
підтримку інформаційної прозорості державних та ринкових структур;
зменшення інформаційної нерівності (неоднакової доступності до інформації,
знань) і можливості її переходу у соціально значущу нерівність;
задоволення зростаючих інформаційних потреб окремих осіб, груп, суспільства
і держави;
забезпечення усіх видів інформаційної безпеки;
створення умов для швидкого зростання і ефективного використання інформа-
ційного ресурсу; принципову інформаційну відкритість технологій підготовки
та прийняття управлінських рішень;
підтримку процесів постановки управлінських завдань;
значну формальну невизначеність цілей та суб'єктивність критеріїв оцінки рі-
шень, що приймаються;
наявність у ланцюгу підготовки та прийняття управлінських рішень елементів
інтуїтивно - евристичного характеру, які не формалізуються.
Розвиток політичних і соціально-економічних процесів у суспільстві і дер-
жаві відбувається з інформаційному середовищі - національному інфор-
маційному просторі, в якому створюється, поширюється, оновлюється і вико-
ристовується інформація. Аналіз динаміки цих процесів у останні роки свідчить
про значне зростання соціальної значущості інформації. Це пояснюється кіль-
кома причинами.
1.Ускладненням і зростанням напруженості громадських відносин, що збільшує
інформаційні потреби усіх верств суспільства. Інформація все більше стає ма-
совим продуктом.
2.Перетворенням інформації на економічну категорію набуття ринкової оцінки
(ціни). Виникає інформаційний ринок. Збільшуються інвестиції в інформаційну
сферу з метою отримання нової інформації, нового прибутку та впливу на по-
ведінку громадян.
3.Децентралізацією - підвищенням ступеня свободи окремих громадян, груп,
регіонів, коли важливі рішення вони приймають самостійно і незалежно від
центру.
4.Швидким розвитком технологічних можливостей вироблення, отримання, пе-
редачі, зберігання й використання інформації.
5.Виникненням феномена інформаційної переваги, який поступово трансфор-
мується у переваги економічного, соціального і політичного характеру, якщо в
суспільстві створюються умови для нерівномірного розподілу інформації, не-
однакової доступності до неї для різних соціальних груп. Інформація стає важ-
ливою рушійною силою соціальних процесів.
Структура інформаційного простору ототожнюється з інфраструктурою ін-
формаційного суспільства. Різноманітні мережі передачі інформації, засоби ма-
сової інформації утворюють інформаційно-технологічний базис, а система осві-
ти і наука, що створюють нову інформацію і нові знання, - його надбудову.
Держава як один із суб'єктів інформаційного процесу через бюджетну полі-
тику повинна сприяти становленню та функціонуванню інформаційного сере-
довища. При цьому виникає необхідність демонополізації володіння інформаці-
єю з боку держави і забезпечення захисту від всілякого спотворення інформації
на користь обмеженого кола зацікавлених осіб чи угруповань. Демонополізація
створює конкуренцію, сприяє демократизації та підвищенню ефективності ін-
формаційного ринку, оскільки об'єктивно існує пряма залежність між рівнем
вільного доступу до інформації та повнотою і результативністю використання
великих обсягів інформації, які постійно збільшуються. В разі виникнення мо-
нополії і неузгоджених дій різних соціальних сил на інформаційному ринку
держава повинна виправляти порушення конкурентних відносин.
Децентралізація, демонополізація інформаційних процесів збільшують со-
ціальну значущість інформації, а тому загострюють проблему її вірогідності
(достовірності). Конкретними заходами держави в інформаційній сфері мають
бути: сприяння створенню недержавних конкурентних мереж доступного по-
ширення соціально значущої інформації; підтримка вільного функціонування
засобів масової інформації; забезпечення інформаційної безпеки (збереження
державної таємниці, захист інформаційних систем від несанкціонованого до-
ступу тощо).
У сучасному світі жодна держава, суспільство не можуть досягти високого
рівня економічного, культурного, соціального або наукового розвитку, власти-
вого державам, що об'єдналися за допомогою сучасної глобальної інформацій-
ної інфраструктури, якщо з якихось причин вони залишатимуться ізольованими
від цієї сфери. Комп'ютерні мережі вже зараз впливають на життя мільйонів
людей, їх послугами користуються політичні угруповання і партії, громадські,
релігійні організації. Інформаційна і комунікаційна технології, насамперед
комп'ютерні мережі і бази даних та знань, можуть відігравати також вирішаль-
ну роль у розвитку співробітництва в сфері наукових досліджень і освіти.
Інфраструктура сучасного комп'ютерного інформаційного середовища до-
сить розгалужена. По - перше, це розподілені обчислювальні мережі і, по - дру-
ге, - мережі телекомунікацій.
Якщо в розподілених обчислювальних мережах користувачеві одного ком-
п'ютера надається можливість використовувати ресурси іншого комп'ютера ме-
режі (пам'ять, процесорний час, бази даних, програми) для завдань об-
числювального характеру, то в мережах телекомунікацій здійснюється безпо-
середнє (on - line) або відкладене (off - line) об'єднання комп'ютерів для обміну
інформацією (файлами).
Комп'ютерна мережа - це сукупність комп'ютерів (вузлів), з'єднаних через
комунікаційне середовище (лінії і апаратуру зв'язку) спільними правилами
(угодами) обміну інформацією, які називають протоколами. Протоколи визна-
чають правила обміну кінцевими одиницями інформації - повідомленнями - че-
рез певну фізичну лінію (середовище). Правила обміну інформацією в комп'ю-
терних мережах мають багаторівневу структуру, з метою збереження для ши-
рокого кола користувачів доступності і прозорості функціонування на кожному
рівні. Спектр рівнів - від фізичного, де визначені правила з'єднання апаратури,
до прикладного, який фіксує дії конкретного користувача комп'ютера.
Кожен комп'ютер у мережі має свою унікальну адресу. За глибиною вико-
ристання єдиних протоколів і середовища адрес комп'ютерні мережі поділя-
ються на такі типи:
+ проста мережа - всі вузли використовують єдиний протокол і середовище ад-
рес;
+ об'єднана мережа (Інтернет) - об'єднання різних (простих) мереж кожна з
яких може з'єднувати свої комп'ютери за унікальним внутрішнім мережевим
протоколом і системою адрес, але всі вони можуть застосовувати єдиний про-
токол і середовище адрес об'єднаної мережі,
+ метамережа - об'єднання різних (несумісних) типів мереж, для яких єдиним
засобом обміну залишається "електронна пошта", хоча для цього може знадо-
битися перетворення форматів даних.
За іншими ознаками, такими як типи технічних засобів, територіялізація,
комп'ютерні мережі розподіля ють на:
локальні - для з'єднання вузлових комп'ютерів у межах однієї будівлі (невеликої
території);
університетські (локальні) - для об'єднання вузлових комп'ютерів навчального,
науково - дослідного закладу, які можуть використовувати різні протоколи,
мають централізований захист і спрямовані на вирішення широкого кола інфо-
рмаційних і обчислювальних завдань; мережі цього типу можна віднести до
об'єднаних або навіть до метамереж;
регіональні - самостійна частина національної мережі;
національні (загальнодержавні) - об'єднання регіональних мереж на теренах
усієї країни; індустріально розвинуті країни світу мають такі мережі (JANET у
Великобританії, RENATER у Франції тощо);
міжнародні - це мережі, що включають велику кількість вузлових комп'ютерів
по різні боки державних кордонів (наприклад, EUnet);
глобальні - найбільші мережі глобального масштабу; серед мереж цього типу
можна виділити INTERNET, BITNET, UUCP тощо.
Національні наукові співтовариства, міжнародна спільнота науковців під-
тримують створення дослідницьких (академічних) комп'ютерних мереж на ре-
гіональному, національному і міжнародному рівнях для використання з метою
обміну інформацією та розвитку наукових досліджень. В багатьох індустріаль-
но розвинутих країнах дослідницьким мережам як важливому чиннику конку-
рентоспроможності та трансферу технологій на національному рівні приділя-
ється значна увага і надається підтримка з боку держави. Так розвиваються ме-
режі: RENATER - національна телекомунікаційна мережа для освітніх і дослід-
ницьких технологій (Франція), NU - національна інформаційна інфраструктура
(США). Глобальна мережа BITNET об'єднує переважно університетські мережі
у США і Мексиці (BITNET), Канаді (NET-NORTH) і Європі (EARN).
Для координації діяльності і розвитку дослідницьких та інформаційних
комп'ютерних мереж на регіональному і міжнародному рівнях створено ряд ме-
ханізмів: RARE (об'єднана мережа європейських досліджень) - для узгодження
спільного функціонування і розвитку національних та міжнародних мереж у
Європі; COSINE (кооперація для взаємозв'язку відкритих систем у Європі) -
розробляє проекти перспективних мереж для Європи, які фінансуються Євро-
пейським союзом.
Розвиток нових технологій створення, оброблення, зберігання та передачі
інформації призвів за останні десятиріччя до різкої зміни концепцій побудови
інформаційних систем, які значно розширили можливості їх використання у
масштабі підприємства, організації. Зараз спостерігаються дві тенденції розбу-
дови таких систем:
1.Децентралізація і нарощування потужності "електронного інтелекту".
2.Створення телекомунікаційних і комп'ютерних мереж. Децентралізація вияв-
ляється в зростанні рівня інформатизації робочих місць. Наявність "електро-
нного інтелекту" безпосередньо на робочому місці, спрощений доступ до баз
даних робить принципово можливим одній людині на своєму робочому місці
виконувати багато операцій, які раніше вимагали спеціальної професійної під-
готовки, знань, навичок колективу добре підготовлених фахівців, зокрема: об-
роблення текстів, побудова графіків, складання і розрахунки таблиць, статисти-
чних звітів, різноманітні розрахунки.
Більш широко використовуються локальні мережі на рівні підприємства,
організації, що зумовлено, зокрема, можливостями швидкого обміну чи переда-
чі даних, спільного використання як централізованих, так і розподілених баз
даних, підтримки прийняття рішень, оброблення і документування інформації.
Інформаційні технології спричинюють суттєві зміни організаційних струк-
тур, що знаходить своє відображення в таких процесах:
1) інтеграції і агрегуванні функцій і завдань у межах робочого місця;
2) децентралізації процесів прийняття рішень і згладжуванні ієрархічних рівнів
управління;
3) розширенні можливостей прийняття рішень співробітниками середньої лан-ки;
4) зменшенні кількості рівнів управління;
5) запровадженні непрямих методів контролю і управління;
6) застосуванні систем безпеки даних.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Інформатизація суспільства - основа сучасних соціальних технологій» з дисципліни «Комунікаційна політика в діяльності державного службовця»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Технічні засоби для організації локальних мереж типу TOKEN RING; ...
ФОРМИ І ПРОЦЕДУРИ ФУНКЦІОНАЛЬНО-ВАРТІСНОГО АНАЛІЗУ
Аудит документального оформлення господарських операцій
Аудит обліку витрат на закладання і вирощування багаторічних наса...
ЕРГОНОМІЧНІ ВИМОГИ ДО ТОВАРУ


Категорія: Комунікаційна політика в діяльності державного службовця | Додав: koljan (02.10.2011)
Переглядів: 1517 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП