«Філософія серця» П. Юркевича та його ставлення до ма-теріалізму Л. Фейєрбаха та М. Чернишевського
Відомим філософом другої половини XIX ст. був П. Юркевич (1827—1874 pp.), професор Київської духовної академії. У 1860 p. він опублікував статтю «З науки про людський дух», де виступив проти матеріалізму Л. Фейєрбаха та М. Чернишевського. Юрке-вича не задовольняла не тільки матеріалістична, а й ідеалістична філософія, він критикує діалектику Гегеля. У його філософській системі провідною фігурою є індивідуальна особа, суть якої ста-новить не розум, а серце. Оскільки в основі світу лежить божест-венна мета, яку здійснюють люди, то вона може бути пізнана не головою, а серцем. Між мозком і духовною діяльністю, вважав Юркевич, існує не причинний зв’язок, а лише ідеальний, «доці-льний», в основі якого лежить духовна суть. Юркевич вважає не-можливим, щоб свідомість походила з матерії. Таким чином, він активно виступає проти матеріалізму взагалі, стверджуючи, що останній неспроможний зрозуміти суть свідомості, руху і відтво-рити правильну картину світу. Отже, філософські погляди Юркевича можна охарактеризува-ти як теологічний ідеалізм. Біблію він вважає єдиним шляхом до знання. Істину ми маємо, пише філософ, в біблійному вченні про серце, де зосереджується духовне життя людини.
Ви переглядаєте статтю (реферат): ««Філософія серця» П. Юркевича та його ставлення до ма-теріалізму Л. Фейєрбаха та М. Чернишевського» з дисципліни «Філософія»