ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Правові та юридичні науки » Право Європейського Союзу

Основні види податків Європейського Союзу
Основні види податків ЄС можна представити у вигляді наступної класифікації: сільськогосподарські податки; митні збори; ПДВ; прибутковий податок з фізичних осіб, що працюють в апараті ЄС.
Сільськогосподарські податки. Сільськогосподарські податки встановлюються переважно на сільськогосподарську продукцію, що імпортується і експортується. Вони розглядаються як засіб проведення єдиної сільськогосподарської політики і власне джерело бюджету ЄС. Такий підхід спочатку знайшов своє закріплення в рішеннях Ради про фінансування загальної сільськогосподарської політики ЄС і про створення спільних ринків хлібних злаків, м'яса птиці, свинини, яєць, фруктів, овочів і вина. Суть сільськогосподарського податку на продукцію, що імпортується, може бути розкрита на прикладі податку на імпорт зерна: податок стягується із зерна, що імпортується, якщо світові ціни нижчі за ціни, пропонованих виробниками зернових культур держав-членів ЄС. Податок є різницею суми між ціною виробників в ЄС і ціною імпортного зерна. Таким чином, забезпечується дохід до бюджету ЄС, захищаються інтереси виробників в ЄС і спільний ринок зернових культур, що встановлений і регламентується рішеннями Ради. Податок на сільськогосподарську продукцію, що експортується, має своєю метою, окрім забезпечення прямих надходжень до бюджету ЄС, утримувати держави-члени в рамках єдиної аграрної політики ЄС. Сума, що стягується як податок, є різницею між світовими цінами (які в цьому випадку вище за ціни ЄС) і узгодженим рівнем цін в ЄС на цю продукцію.
Особливість податків на сільськогосподарську продукцію, що імпортується і експортується, полягає в тому, що сфера їх застосування і ставки визначаються в рамках механізму єдиної аграрної політики, а порядок їх обчислення і сплати регулюється Митним кодексом ЄС. По своїй суті ці податки — митні збори на продовольчі товари.
Сільськогосподарські податки можуть використовуватися також і для введення обмежень на виробництво певних видів продукції.
Митні збори. Митні збори є другим видом обов'язкових платежів, що складають систему «власних ресурсів» ЄС. Вони виконують переважно протекціоністську функцію і встановлюються, як правило, у формі антидемпінгових і компенсаційних мит.
Митні збори встановлюються на зовнішніх кордонах ЄС відносно товарів, що імпортуються і експортуються, і визначаються з урахуванням наступних характеристик: 1) тарифікації товарів; 2) походження товарів; 3) кількості товарів; 4) митній вартості товарів; 5) тарифної ставки.
Тарифікація товарів здійснюється на основі Комбінованої номенклатури товарів, де кожен вид товару має відповідний код. Походження і митна вартість товарів визначаються в Митному кодексі ЄС (ст. 24, 29, 31). Тарифні ставки встановлюються відповідно до Єдиного митного тарифу.
Правову основу застосування митних зборів складає обширне законодавство ЄС, міжнародні угоди ЄС про свободу торгівлі і Генеральна угода по тарифам і торгівлі (ГАТТ). Фактично митне право ЄС є витягами і навіть обширними запозиченнями з актів міжнародного митного права і, перш за все, з ГАТТ. Це видно не тільки при текстовому порівнянні відповідних правових актів, але і з практики їх застосування. Наприклад, у випадку, якщо митну вартість товарів неможливо визначити відповідно до положень Митного кодексу ЄС, то питання вирішується на основі принципів ГАТТ.
Податок на додану вартість. Податок на додану вартість (ПДВ) є найбільш перспективним з погляду фінансування діяльності ЄС.
Наявність ПДВ в податковій системі держави є обов'язковою умовою її приєднання до Європейського Союзу, оскільки фінансові надходження від податку на додану вартість складають одне з основних джерел формування бюджету ЄС. ПДВ встановлюється в державах-членах, які і визначають розмір його податкової ставки в межах, визначених законодавством ЄС.
Доходи, що надходять від ПДВ до бюджету Європейського Союзу, являють собою встановлену рішенням Ради єдину процентну надбавку до ставки ПДВ в державах-членах. Об'єкт обкладення визначається законодавством ЄС. Відповідно до Шостої директиви обкладенню ПДВ підлягають: постачання товарів і надання послуг на території держави-члена, здійснювані платником податків на основі зворотного задоволення; придбання товарів, що перетинають кордони держав-членів; імпортування товарів з країн, що знаходяться поза межами кордонів митної території ЄС.
Застосування ПДВ до поставок товарів на території держав-членів можливо лише при дотриманні ряду умов, перелік яких закріплюється в законодавстві ЄС, зокрема в Шостій директиві про ПДВ: 1) товари, що поставляються повинні бути об'єктом ПДВ і не входити в перелік товарів, що не підлягають обкладенню даним податком; 2) постачання товарів повинне здійснюватися особою, що має статус платника податків; 3) постачання товарів повинне бути частиною економічної діяльності особи, що має статус платника податків; 4) постачання товарів повинне здійснюватися або плануватися на основі зворотного задоволення.
Застосування ПДВ відносно товарів, що перетинають кордони держав-членів усередині ЄС, здійснюється за місцем призначення товару, тобто в країні, куди він ввезений. Платником є особа, якій товар був поставлений як імпорт. Виняток становлять деякі види товарів (товари, що купуються через пошту, і деякі інші, відносно яких діє принцип сплати ПДВ по місцю «виробництва»).
Застосування ПДВ відносно товарів, що імпортуються з країн, що знаходяться поза межами кордонів митної території ЄС, здійснюється відповідно до процедури, аналогічної процедурі стягування митного збору з товарів, що імпортуються.
Прибутковий податок з фізичних осіб. Прибутковий податок з фізичних осіб, що працюють в апараті ЄС, є четвертим податковим джерелом бюджету ЄС. Цей податок був установлений Протоколом про привілеї і імунітет ЄС 1965 р. і передбачає, що посадовці та інші службовці ЄС «підлягають обкладенню на користь Співтовариств податком на заробітну плату і винагороди, що виплачуються їм Співтовариствами» (ст. 13).
Механізм і порядок стягування прибуткового податку визначається Регламентом Ради. Податок стягується за прогресивною шкалою в розмірі від 5 до 45% і поступає в дохід ЄС. Відповідно до ст. 13 Протоколу про привілеї і імунітет ЄС посадовці і службовці ЄС звільняються від сплати національних податків з винагород та інших виплат, здійснюваних ЄС. Аналогічне положення було закріплене в окремих протоколах, раніше прийнятих до договорів про ЄОВС, ЄЕС і Євроатом.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Основні види податків Європейського Союзу» з дисципліни «Право Європейського Союзу»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Курс емісії корпоративних прав
ВАЛЮТНІ СИСТЕМИ ТА ВАЛЮТНА ПОЛІТИКА. ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ВАЛЮТ...
Способи зменшення статутного капіталу АТ
МЕТОДИ АУДИТОРСЬКОЇ ПЕРЕВІРКИ, ОЗНАКИ ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ ФІНАНСО...
Теоретичні проблеми «Капіталу» К. Маркса


Категорія: Право Європейського Союзу | Додав: koljan (17.04.2011)
Переглядів: 3682 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП