ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Міжнародні відносини » Європейський Союз: політика, економіка, право

Міжнародна нормативно-правова база транскордонного співробітництва
Сьогодні в Європі накопичено багатий досвід міжрегіональної співпраці, основні положення якого свідчать, що регіони відіграють значну роль у формуванні політики загальноєвропейських інтересів, посідають активну позицію щодо повноправного включення їх у процес прийняття рішень. Міжнародно-правове регулювання транскордонних відносин базується на системі міжнародних угод і договорів. Відповідно до завдань, що вирішуються в межах транскордонного співробітництва, а також суб'єктів, що вступають у міжнародні відносини, можна визначити рівні правового регулювання:
• міжнародний,
• міждержавний,
• регіональний,
• локальний.
Суб'єктами, що займаються проблематикою прикордонного й транскордонного співробітництва на міжнародному рівні, є насамперед Рада Європи, її органи, Комісія ЄС, Європейський інвестиційний банк та ін. Мета їх діяльності - проведення єдиної політики у транскордонному
113
■ співробітництві з урахуванням загальноєвропейських інтересів і шляхом розробки спільних правил, записаних у міжнародних конвенціях і угодах, до яких приєднуються окремі держави.
Наприклад, в Європі діє 106-та Мадридська конвенція загальних принципів транскордонного співробітництва. Для всіх європейських прикордонних територій базовими є положення, викладені в Європейській хартії територіального устрою, Основних положеннях політики розвитку європейського простору та ін.
Водночас прийнято і вже діє низка міжнародних конвенцій у сфері охорони навколишнього середовища: Конвенція про оцінку впливу на навколишнє середовище в транскордонному контексті, Конвенція про транскордонне забрудення повітря на великі віддалі, Конвенція з охорони та використання транскордонних водотоків і міжнародних озер, Конвенція про транскордонний вплив промислових аварій та ін.
На міждержавному рівні кожна суверенна держава в межах міжнародних угод і конвенцій розробляє концепцію транскордонного співробітництва, виходячи з власних національних інтересів і стратегії зовнішньоекономічної політики.
На регіональному рівні основними суб'єктами вирішення проблем транскордонного співробітництва є органи самоврядування і місцевої державної адміністрації двох і більше сусідніх держав. Укладаючи між собою регіональні угоди, вони можуть створити сприятливі умови для використання всіх потенційних можливостей прискорення соціально-економічного розвитку своїх територій.
На локальному рівні вирішуються конкретні завдання, які можуть бути реалізовані окремими суб'єктами відповідно до їхніх власних інтересів і згідно з укладеними контрактами. Таке співробітництво за сприятливих умов швидко розвивається і дає відчутні результати.
Єврорегіональна співпраця є важливим інструментом налагодження в Європі нових міжнародних і міжрегіональних стосунків. Підставою нової правової інфраструктури двосторонніх стосунків слугують багатосторонні угоди (міжнародні), в яких однією з найважливіших засад є нав'язування і розвиток різних форм транскордонного співробітництва. Особливе значення для визначення загальних правових меж транскордонного співробітництва в прикордонних регіонах окремих держав мають угоди, прийняті міжнародними інституціями. До таких угод належать:
114
• Європейська рамкова конвенція про транскордонне співробітництво між територіальними общинами або органами влади 1980 p., яку коротко називають Мадридська конвенція, та Додаткові протоколи до неї;
• Європейська хартія прикордонних і транскордонних регіонів 1981р.;
• Європейська хартія територіального самоврядування 1985 p.;
• Європейська хартія регіонального самоврядування 1997 р.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Міжнародна нормативно-правова база транскордонного співробітництва» з дисципліни «Європейський Союз: політика, економіка, право»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Порядок оцінювання вартості майна
Кредитоспроможність позичальника та основні джерела інформації дл...
Культура як соціальний феномен
Згортання інвестицій та зменшення витрат, які не належать до собі...
ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ПРО САНАЦІЮ БОРЖНИКА ПІД ЧАС ПРОВАДЖЕННЯ СПРАВИ...


Категорія: Європейський Союз: політика, економіка, право | Додав: koljan (02.06.2013)
Переглядів: 633 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП