Соціальні мотиви базуються на потребі в суспільстві, спілкуванні й потребі визнання суспільством. У деяких джерелах мотиви трудової поведінки групу ються залежно від того, які види потреб (матеріальні, культурні, соціальні) домінують на тій чи іншій фазі життєвого і трудового циклу . Першу і найширшу групу 8 мотивів трудової поведінки складають ті з них, що пов'язані з обгрунтуванням вибору сфери професійної і трудової спеціалізації. У їхній основі лежать потреби, ус тановки й цінності, що стосуються реалізації суспільно та особистісно значущих цілей у соціально-економічно му відтворенні особистості. Сюди входять такі мотиви: 1) мотиви з забезпечення життєво важливих благ, за допо могою яких задовольняються першочергові і найваж ливіші соціальні потреби. Легко простежити їхній зв'язок з матеріальною заінтересованістю, з орієнтацією на за робіток. Основна спрямованість таких мотивів — забез печення себе і членів родини; 2) мотиви покликання, що фіксують осмислене прагнення людини поєднати свою функціональну активність з певним родом діяльності. Домінуюча орієнтація — зміст праці (робоче місце), що, як правило, корелює в дуже широкому діапазоні значень з інтересом і задоволеністю трудовою діяльністю; 3) мо тиви престижу, які виражають прагнення працівника ре алізувати свою соціальну роль, здобути гідний соціаль ний статус. Найважливіше місце в структурі даних мо тивів займають домінуючі в тих чи інших соціальних гру пах еталони досягнення і відповідні їм еталонні зразки поведінки, орієнтовані на певні статуси.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Соціальні мотиви» з дисципліни «Соціологія праці»