Найбільш детальної перевірки на підприємствах громадського харчування потребує правильність формування ціни на товари. Структуру ціни на підприємствах громадського харчування наведено на рис. 6.3.
Рис. 6.3. Структура ціни на підприємствах громадського харчу-вання
На підприємствах громадського харчування прийнято розраховувати не собівартість, а ціну реалізації одиниці продукції, що випускається. При формуванні продажної ціни на готові вироби застосовуються калькуляційні картки. У них розраховується ціна одиниці виробу (порції), виходячи з норм сировинного закладення та цін на сирови-ну. На кожний вид страви (кулінарного виробу), у тому числі й фірмові страви, заводиться окрема калькуляційна картка. Калькуляційна картка є документом, що обґрунтовує встановлену продажну ціну на страви, що виготовляються, і товари, що прода-ються. У калькуляційній картці зазначаються норма закладення сировини на 100 порцій (10 кг) у кілограмах згідно з рецептурою зі збірника, а також ціна на сировину (як правило, за продажними цінами з ураху-ванням закладеної націнки). Відсоток націнки встановлюється при-ватним підприємцем самостійно. Наприклад, установивши 200 % націнки, при купівлі 1 кг апельсинів за ціною 5,50 грн. до калькуляційної картки заноситься ціна за 1 кг апельсинів на рівні 16,50 грн. Далі визначається ціна 1 порції страви чи виробу.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Перевірка формування ціни» з дисципліни «Фінансово-господарський контроль»