Статистика
Онлайн всього: 6 Гостей: 6 Користувачів: 0
|
|
Матеріали для курсової |
СПЕЦЕФЕКТИ В КІНО
| 22.04.2014, 14:41 |
СПЕЦЕФЕКТИ В КІНО [англ. F/X — effects] — сучасне супервидовищне кіно, перш
за все американське, що виникло в епоху після фільмів «2001 рік: Космічна одіссея» (1968) С Кубрика і «Зоряні війни» (1977) Дж. Лукаса неможливо уявити без спецефектів. Навіть є дві серії відомої стрічки «F/X», або «Ілюзія вбивства» (1986, 1991), що розповідають саме про голлівуд-ського майстра спецефектів, який потрапляє через це в масу неприємностей, хоча і виплутується з них завдяки своєму рідкісному вмінню творити дива. Утім, існує ще одна абревіатура — SP-EFX, що означає все те ж саме: «спеціальні ефекти», які, у свою чергу, поділяються на «візуальні», «оптичні» або «фотографічні ефекти» (правильніше «кінематографічні»), а також на «механічні» або «фізичні». До простих візуальних ефектів (хоч і їх треба було одного разу винайти) належать «затемнення», «витіснення» (або «шторка»), «наплив», «стоп-кадр», «каше-тування» (особливе звуження рамок екрана), складніші «рирпроекція», «сповільнена» і «прискорена зйомка», «удруковування», «подвійна» і «багатократна експозиція», зйомка на чорному тлі і за допомогою «блукаючої маски».
240
241
Механічні, фізичні або, інакше кажучи, рукотворні ефекти, що вживаються в кіно, можна поділити на декілька видів. У першому з них є головним підготовка моделей — від створення яких-небудь автоматичних пристроїв, включаючи роботів, до виробництва муляжів усіляких монстрів або тварин величезних розмірів. При відтворенні страховиськ різного типу, а також деформованих людиноподібних істот і спотвореної зовнішності самих людей використовується складний грим, що представляє інший вид спецефектів, які не є оптично-комп'ютерними. Макетування ж різних об'єктів, вибудовування декорацій у мініатюрі, які на екрані мають виглядати по-справжньому, — це теж розвиток принципу моделювання. Застосування різноманітних технічних пристосувань (декорації, що розгойдується або крутиться, вітродувів, поливних машин і т. п.) допомагає справити необхідний для кінематографістів вплив на глядачів, особливо у фільмах катастроф. Нарешті, не обійтися без сцен перестрілок, вибухів та інших піротехнічних ефектів, якими особливо насичені бойовики.
Нинішнє покоління майстрів спецефектів вважає
за краще, витративши на зйомки мільйони доларів, усе потрібне намалювати на комп'ютері. Але все одно знаходиться який-небудь окремий дивак, який щось несподівано винаходить уручну, і це виявляється цікавішим від змодельо-ваного на розумній машині. Таке співіснування рукотворної і комп'ютерної праці постійно збагачує одне одну і є оптимальною умовою для поступальної ходи вперед. Див. «Механічні ефекти в кіно», «Комп'ютерні ефекти в кіно». |
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
|
Переглядів: 401 | Завантажень: 0
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
|
|