Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|
|
Матеріали для курсової |
ФАНТАСТИКА В КІНО
| 22.04.2014, 11:39 |
ФАНТАСТИКА В КІНО -батьком кінофантастики слід уважати француза Ж. Мельєса, який вже в 1896 році (наступного року після винайдення кінематографа) почав знімати казкові, містичні, фантастичні історії. Хоча перші стрічки зі справжнім науковим сюжетом та антуражем були створені на початку XX століття: «Завоювання повітря» (1901) Ф. Зекка і «Подорож на Місяць» (1902) Мельєса. До речі, у другій картині використані мотиви з творів Ж. Верна, що підкреслює зв'язок фантастичного кіно з літературною традицією — і не лише XIX століття, коли фантастична література стала самостійним напрямом, але й творів попередніх століть. По суті, всі міфи та популярні сюжетні конструкції кінофантастики запозичені з кни-
жок, легенд, сказань. Усілякі подорожі на інші планети або мандрівки в часі, антиутопії про світ майбутнього або застереження про непередбачу вашій розвиток подій у теперішньому, різноманітні надприродні створіння — на зразок Франкенштейна, Голема, Дракули — або вчені-експериментатори типу «людини-невидимки» і «доктора Жекіла», різноманітні фантазії, коміксові твори — усе це так чи інакше взяте з фантастичної літератури.
Однак за своїми жанровими характеристиками феєрії мало чим відрізняються від типової літературної «фентезі», або «легкої фантастики». Крім того, у фантастичному кіно зберігається поділ на «science-fiction», тобто «наукову фантастику», і «weird fiction», або «моторошну, надприродну фантастику». «Fantasy» найбільш наближена до пригодницького твору (але ж фантастика — це один із жанрів пригодницького ме-гажанру, тобто групи жанрів). У свою чергу, «weied fiction» змикається з «horror», наприклад, з «фільмами жахів» у всій їх різноманітності. Іноді досить важко визначити чітку межу.
Ще один «загін» фантастичних стрічок утворюють «бойо-
вики», дія яких відбувається в найближчому або віддаленому майбутньому. Однак, кращі з них неминуче змикаються з жанром антиутопії, що має відношення вже до серйозної, «наукової фантастики». Перш за все, слід назвати серіал про «безумного Макса» (1979— 1985) австралійця Дж. Мілле-ра, фільми «Втеча з Нью-Йорка» (1981) Дж. Карпентера, «Блейд-раннер» (1982) Р. Скотта, «Термінатор» (1984) Дж. Камерона. А от стрічка «Робот-по-ліцейський» (1987) П. Верхуве-на чомусь сприймається як реальна історія з теперішнього з допоміжними атракціонами фантастичного штибу для розваги публіки. Вона позбавлена глибини пророцтва і застереження, яка відрізняє кращі фантастичні фільми, навіть ті, що обходяться без супертех-ніки. Ну, а маса наслідувальних, спекулятивних картин («Клас 1984 року» М. Лестера, 1982; «1990: Вояки із Бронксу» Е.Дж. Кастелларі, 1983; його ж «Втеча із Бронксу», «Вояки 2072 року» Л. Фульчі, «Кордон міста» А. Ліпстанда — усі 1984; «Роллерблейд» Д. Дж. Джексона, 1986 та ін.), постійно тиражуючи винайдені «першо-прохідниками» прийоми, лише
дискредитують цей жанр, що має успіх у глядачів.
Фантастичні мотиви можуть бути присутніми в мелодрамах, любовних історіях, мюзиклах («Вулиці у вогні», 1984 і «На перехресті шляхів», 1986, обидва — В. Хілла; «Сум'яття в думках», 1985 і «Укладаються на небесах», 1987, обидва — Е. Рудолфа, «Майкл» Н. Ефрон, 1996), у легких еротичних стрічках («Амазонки на місяці» Дж. Лендіса, Дж. Данте, К. Готтліба, П. Хортона, Р.К. Вайсса, 1986; «Земні жінки легкодоступні» Дж. Темпла, 1989), у більш провокаційних картинах («Рідке небо» С Цу-кермана, 1986) і навіть у жорстких порнофільмах («Зірка Бейб», «Ультраплоть»). Див. «Комікси в кіно», «Надприродна (моторошна) фантастика», «Науково-фантастичний фільм». |
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
|
Переглядів: 324 | Завантажень: 0
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
|
|