ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Матеріали для курсової

Головна » Матеріал » Мистецтво та мистецтвознавство » Кінословник

ФАНТАСТИКА В КІНО
22.04.2014, 11:39
ФАНТАСТИКА В КІНО -батьком кінофантастики слід уважати француза Ж. Мельєса, який вже в 1896 році (наступ­ного року після винайдення кінематографа) почав знімати казкові, містичні, фантастич­ні історії. Хоча перші стрічки зі справжнім науковим сюже­том та антуражем були ство­рені на початку XX століття: «Завоювання повітря» (1901) Ф. Зекка і «Подорож на Мі­сяць» (1902) Мельєса. До речі, у другій картині використані мотиви з творів Ж. Верна, що підкреслює зв'язок фантастич­ного кіно з літературною тради­цією — і не лише XIX століття, коли фантастична література стала самостійним напрямом, але й творів попередніх століть. По суті, всі міфи та популяр­ні сюжетні конструкції кіно­фантастики запозичені з кни- жок, легенд, сказань. Усілякі подорожі на інші планети або мандрівки в часі, антиутопії про світ майбутнього або засте­реження про непередбачу вашій розвиток подій у теперішньому, різноманітні надприродні ство­ріння — на зразок Франкенш­тейна, Голема, Дракули — або вчені-експериментатори типу «людини-невидимки» і «докто­ра Жекіла», різноманітні фан­тазії, коміксові твори — усе це так чи інакше взяте з фантас­тичної літератури. Однак за своїми жанровими характеристиками феєрії мало чим відрізняються від типо­вої літературної «фентезі», або «легкої фантастики». Крім того, у фантастичному кіно зберіга­ється поділ на «science-fiction», тобто «наукову фантастику», і «weird fiction», або «моторош­ну, надприродну фантастику». «Fantasy» найбільш наближе­на до пригодницького твору (але ж фантастика — це один із жанрів пригодницького ме-гажанру, тобто групи жанрів). У свою чергу, «weied fiction» змикається з «horror», напри­клад, з «фільмами жахів» у всій їх різноманітності. Іноді досить важко визначити чітку межу. Ще один «загін» фантастич­них стрічок утворюють «бойо- вики», дія яких відбувається в найближчому або віддалено­му майбутньому. Однак, кращі з них неминуче змикаються з жанром антиутопії, що має відношення вже до серйозної, «наукової фантастики». Перш за все, слід назвати серіал про «безумного Макса» (1979— 1985) австралійця Дж. Мілле-ра, фільми «Втеча з Нью-Йор­ка» (1981) Дж. Карпентера, «Блейд-раннер» (1982) Р. Скот­та, «Термінатор» (1984) Дж. Ка­мерона. А от стрічка «Робот-по-ліцейський» (1987) П. Верхуве-на чомусь сприймається як ре­альна історія з теперішнього з допоміжними атракціонами фантастичного штибу для роз­ваги публіки. Вона позбавле­на глибини пророцтва і засте­реження, яка відрізняє кращі фантастичні фільми, навіть ті, що обходяться без супертех-ніки. Ну, а маса наслідуваль­них, спекулятивних картин («Клас 1984 року» М. Лестера, 1982; «1990: Вояки із Бронксу» Е.Дж. Кастелларі, 1983; його ж «Втеча із Бронксу», «Вояки 2072 року» Л. Фульчі, «Кордон міста» А. Ліпстанда — усі 1984; «Роллерблейд» Д. Дж. Джек­сона, 1986 та ін.), постійно ти­ражуючи винайдені «першо-прохідниками» прийоми, лише дискредитують цей жанр, що має успіх у глядачів. Фантастичні мотиви можуть бути присутніми в мелодра­мах, любовних історіях, мюзи­клах («Вулиці у вогні», 1984 і «На перехресті шляхів», 1986, обидва — В. Хілла; «Сум'яття в думках», 1985 і «Укладають­ся на небесах», 1987, обидва — Е. Рудолфа, «Майкл» Н. Еф­рон, 1996), у легких еротичних стрічках («Амазонки на мі­сяці» Дж. Лендіса, Дж. Дан­те, К. Готтліба, П. Хортона, Р.К. Вайсса, 1986; «Земні жін­ки легкодоступні» Дж. Темпла, 1989), у більш провокаційних картинах («Рідке небо» С Цу-кермана, 1986) і навіть у жор­стких порнофільмах («Зірка Бейб», «Ультраплоть»). Див. «Комікси в кіно», «Надпри­родна (моторошна) фантасти­ка», «Науково-фантастичний фільм».
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
Переглядів: 324 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП