ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Матеріали для курсової

Головна » Матеріал » Мистецтво та мистецтвознавство » Кінословник

ТРИЛЕР
22.04.2014, 11:37
ТРИЛЕР [англ. Thriller, від Thril — викликати тремтін­ня] — трилер використовує специфічні засоби, щоб викли­кати у глядача активне співпе­реживання, пов'язане зі збу­дженням сильних емоцій: три­вожного очікування, неспо­кою, страху тощо. У трилері розповідь ведеться від особи жертви або злочинця. У три­лері широко використовується сюжетний прийом затягуван­ня драматичної паузи, що ви­кликає у глядача напружене очікування і нервове занепо­коєння («саспенс»), а також виразні сильнодіючі засоби — натуралістичні подробиці, раптові крупні плани, шумові ефекти, затемнений кадр, що приховує загрозу, напружений музичний супровід. За визначенням Р. Макдо-нальда, у детективі дія руха­ється назад у часі, до розгадки; у трилері — вперед, до ката­строфи. Розрізняти ці жанри не завжди легко і один часто складається з елементів іншо­го. Яскраві зразки трилера в кі­но — фільми А. Хічкока, який майстерно використовував техніку кіно для нагнітання сюжетної напруги (саспенсу) і керування емоціями глядачів. Іншим майстром триле-ру був німецький режисер Ф. Ланг («Шпигуни», Spione; 1928; «М», 1931), який з 1936 р. працював у Голлівуді («Жінка у вікні», The Woman in the Win­dow; 1944 та ін.). Якщо в 30-ті роки XX століття для голлівуд-ського трилера були характерні комедійні елементи («Це диво­вижний світ», It's a Wonderful World; 1939 та ін.), то на початку війни жанр набув більш похму­рих тонів: «Найманий вбив­ця» (This Gun for Hire; 1942), «Великий годинник» (The Big Clock; 1948) та ін. Традиції три-леру були перероблені за сти­лістикою «чорного фільму». Зародився піджанр — фільми про пограбування — heist movie («Асфальтові джунглі», The As­phalt Jungle, 1950). Серед різновидів жанру можна назвати шпигунський трилер, кращі зразки якого пов'язані з Другою світовою ві­йною — «П'ять пальців» (5 Fin­gers, 1952), «Я був двійником Монті» (І Was Monty's Double; Велика Британія, 1958) або холодною війною; «Шпигун, що прийшов із холоду» (The Spy Who Came in from the Cold, 1965, Велика Британія, за Джо­ном Ле Карре). У 60—70-х роках багато в чому через убивство Кеннеді та Вотергейт, зажив популярності політичний три­лер, «золотим стандартом» яко­го можна вважати фільм Джона Франкенхаймера «Маньчжур­ський кандидат» (The Manchu-rian Candidate, 1962). Картина «День шакала» (The Day of the Jackal; Англія, 1973) розповіда­ла про змову з метою вбивства Шарля де Голля; «Три дні Кон­дора» (Three Days of the Condor, — про залаштункову ді­яльність американських спец­служб; «Уся президентська рать» (All the President's Men, — про розслідування Во-тергейтського скандалу. Але в цей же період жанр все часті­ше використовувався для екс­плуатації гострих або просто модних тем, виграючи в акту­альності, однак подеколи втра­чаючи в якості. Відзначилися роботи Брайана де Пальма, якого критики називали спад­коємцем Хічкока («Одягнений для вбивства, Dressed to Kill, 1980 та ін.). Елементи трилера присутні в багатьох фільмах Р Поланського: «Ніж у воді» (Noz w wodzie; Польща, 1962), «На межі божевілля» (Frantic; США, 1988) та ін. У Франції одним із перших майстрів жанру був А.-Ж. Клу-зо: «Ворон» (Le corbeau, 1943), «Плата за страх» (Le salaire de la peur, 1953). На початку 50-x років XX століття набув попу­лярності французький ганг­стерський цикл, багато в чо­му пов'язаний з ім'ям актора Ж. Габена. Серед перших і кра­щих фільмів цього циклу була картина Ж. Беккера «Не тор­кайся здобичі» (Touchez pas au grisbi, 1953). У Німеччині низка режи­серів зверталися до трилера заради осмислення впливу американської культури на європейську свідомість: «Аме­риканський солдат» (Der amer-ikanische Soldat, 1970, P. В. Фас-сбіндера) і «Американський друг» (1977, Der amerikanische Freund, В. Вендерса за Патриці-єю Хайсміт). В англомовному кіно остан­ні півтора десятиліття традиції жанру авторськії переробля­ли П. Уїр («Свідок», Witness, 1985); Д. Коен («Просто, як кров», Blood Simple, 1984 і «Пе­ревал Міллера», Miller's Crossi­ng, 1990); Д. Мамет («Гральний будинок», House of Games, 1987 і «Вбивство», Homicide, 1992); Б. Сінґер («Підозрілі особи», The Usual Suspects, 1995); Д. Бойл («Неглибока могила», Shallow Grave, 1995).
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
Переглядів: 347 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП