ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Матеріали для курсової

Головна » Матеріал » Мистецтво та мистецтвознавство » Кінословник

РЕТРОФІЛЬМ
22.04.2014, 11:01
РЕТРОФІЛЬМ [від фр. Re­tro — назад] — фільм, що від­творює близьку за часом мину­лу епоху, зазвичай, не раніше кінця XIX — початку XX сто­ліття з особливим наголосом на точній передачі зовнішніх прикмет часу: предметного се­редовища, моди, музики. Все це разом створює ностальгійне відчуття неповоротності мину­лого, яке набуває цінності саме через його підкреслену несхо­жість із сучасним. Сам термін почав уживатись у Франції, де на початку 70-х років з'яви­лася значна кількість фільмів, дія яких відбувалася зазвичай у 30—40-віроки. Історичні фільми чи просто кінодрами, дія яких розгор­тається в минулому, існували й раніше, однак у них інтер­ес глядачів зосереджувався на самій історичній події або ж на сюжетній «історії». Звертан­ня до стилю «ретро» було со­ціально й психологічно моти­воване — у ньому виражалося прагнення осмислити й зафік­сувати минулу епоху як певну життєву цінність через призму естетичного сприйняття. Таке прагнення часто межує з нос­тальгією за «втраченим часом», призводить до ідеалізації ми­нулого, стилізації ііого при­кмет і загального устрою. Критичний настрій 60-х ро­ків, кульмінацією якого стала «молодіжнареволюція» 1968 p., призвів до усвідомлення, що зображення історії у кіно або від початку хибне, або зводить­ся до повторювання певних стереотипів. Треба було або де­завуювати історичну неправду, або підтвердити документаль­но те, що відомо, або висміяти штампи, за допомогою яких відтворювалися події минуло­го. З цим пов'язані сенсаційні спростування міфів про ми­нуле (наприклад, викриваль­ний документальний фільм про масовий колабораціонізм в окупованій Франції «Горе і жалість», 1971, М. Офюльса), створені «під документ» кіно- 186 187 реконструкції подій минуло­го («Найдовший день», 1962), а також пародійне висміюван­ня минулих кіноштампів («Ба-бетта йде на війну», 1961). З поступово міцніючим у суспільстві постмодерніст-ським відчуттям принципової неможливості проникнення в історію за допомогою мови мистецтва, що розкрила свою умовність, головною у ретро-фільмі стає саме проблема мови. На перший план вихо­дить старанне відтворення зри-мих, «промовляючих» прикмет ще не зовсім забутого старшим поколінням недалекого мину­лого («Великий Гетсбі», 1974), і, що найголовніше, дуже часто відтворюється це минуле за до­помогою жанрових форм, для нього характерних (наприклад, жанр «чорного фільму» щодо епохи ЗО—40-х років, як, примі­ром, у «Китайському кварталі» Р. Поланського). У цьому ви­падку об'єктом уваги робить­ся вже не стільки сама епоха, скільки її уявлення про саму себе, створюється її зовнішня «подоба» (включно із шрифтом вступних титрів). Основною характерною ри­сою ретрофільму стає, таким чином, стилізація, його осно­вним завданням — не стільки щось розповісти про минуле, скільки передати сам «дух ми­нулого», як, наприклад, у «Ба­лі» (1984) Е. Сколи, в кожному танцювальному епізоді якого характерні для свого часу ти­пажі під відповідну музику вступають в окреслені панто­мімою відносини, ілюструючи окремі вузлові моменти недав­ньої французької історії. Рух реальної історії представлений тут зміною естетичних сти­лів, місце самого історичного минулого займають уявлення глядачів та стереотипи віднос­но минулого, що мають витоки, зазвичай, із «поп-культури». Для поетики кіно досвід «ре­трофільму» має певну цінність, обумовлюючи високі вимоги документальної достовірності художнього образу та сприяю­чи розробці виразних можли­востей кінематографа у ство­ренні конкретно-історичного часу. Див. «Ностальгійний фільм».
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
Переглядів: 325 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП