ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Матеріали для курсової

Головна » Матеріал » Мистецтво та мистецтвознавство » Кінословник

НАДПРИРОДНА (МОТО­РОШНА) ФАНТАСТИКА
16.04.2014, 10:25
НАДПРИРОДНА (МОТО­ РОШНА) ФАНТАСТИКА [англ. Weird Fiction] — для того, щоб якось роз'єднати жанри «надприродної фантастики» та «фільмів жахів», які важко розрізняються, цілком доречно віднести вампірів, зомбі, жи­ вих мерців тощо до «фільмів жахів», а непояснені наукою явища — від «полтергейсту» до інопланетян — до моторош­ ної фантастики. До неї, мабуть, слід віднести й картини про всі­ лякі експерименти вчених, про дослідження паранормальних властивостей людини. Хоча на практиці все одно виходить, що фільми опиняються на сти­ кові жанрів. Якщо взяти, наприклад, чис­ленні екранізації творів С. Кін-га, то й вони доволі різнорідні. Чіллер (тобто той, що призво­дить до стану ознобу) «Керрі» (1976) Б. де Пальми не схожий на містичний «фільм жахів» «Сяйво» (1980) С. Кубрика. У більшій мірі бойовик — «Та, що запалює поглядом» (1984) М. Лестера — відрізняється від трохи комедійної картини «Кристіна» (1983) Дж. Карпен-тера. Навіть в одній стрічці «Ко­тяче око» (1984) Л. Тіга зібрані три за жанром новели — анек­дот, трилер і казка. А «Мертва зона» (1983) Д. Кроненберга є справжньою політичною анти-утопією. З другогобоку, фільм «Лють» (1978) Б. де Пальми, «Сканери» (1980) Д. Кроненберга, «Повер­нення живих мерців» (1985) Д. О'Беннона, «Родич» (1987) Дж. Оброу і С. Карпентера та й кіносеріал «Полтергейст» (1984-1988), «Особина» (1995) Р. Доналдсона можна долучити до «фільмів жахів», а також од­ночасно до фантастики. А ще кінематографи кину­лися освоювати водну стихію, де теж можна знайти багато не­відомого й такого, що сповнює жахом («Левіафан» Дж. Пан Косматоса і «Безодня» Дж. Ке-мерона, обидва 1989). Погодившись на компроміс­не визначення «фантастичний фільм жахів» неважко вияви­ти схожість земних «Гремли-нів» (1984) Дж. Данте з іно­планетними «Зубастиками» (1986) С. Херека, «Хижака», що прилетів на Землю (1987) Дж. Мактірнена з «Болотним створінням» (1982) В. Крейве-на. Найбільш помітні чотири картини у жанрі «моторошної фантастики» — «Чужий» (1979) Р. Скотта, «Чужі» (1986) Дж. Кемерона, (невипадково вони є лідерами серед творів подібного 172 173 типу), «Щось» (1982) Дж. Кар-пентераі «Муха» (1986) Д. Кро-ненберга. Але людський аспект, конфлікт любовного почуття і страх перед непередбачува-ним розвитком подій все ж ви­діляють стрічку «Муха» з цілої серії фільмів про перетворення людей у різних істот. Звичайно, процес перетворення вченого, який займається проблема­ми телепортації і в результаті невдалого експерименту стає величезною мухою, втілений акторськи й технічно бездоган­но, але саме свівпереживання, співчуття до героя та його ко­ханої примушують ставитися до «Мухи» не лише як до фан­тастичного фільму жахів. Ці­каво, що до списку двадцяти кращих картин 80-х років згід­но з опитуванням серед про­відних критиків США потра­пили три стрічки з елементами фантастики, які так чи інакше зверталися до людських почут­тів (до доброти і співпережи­вання — в «Інопланетянині», до відчуття любові та співчут­тя—у «Мусі» та «Блакитному оксамиті»). Див. «Фантастики у кіно», «Науково-фантастич­ний фільм», «Комікси у кіно»
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
Переглядів: 262 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП