Статистика
Онлайн всього: 4 Гостей: 4 Користувачів: 0
|
|
Матеріали для курсової |
НАДПРИРОДНА (МОТОРОШНА) ФАНТАСТИКА
| 16.04.2014, 10:25 |
НАДПРИРОДНА (МОТО
РОШНА) ФАНТАСТИКА
[англ. Weird Fiction] — для того,
щоб якось роз'єднати жанри
«надприродної фантастики»
та «фільмів жахів», які важко
розрізняються, цілком доречно
віднести вампірів, зомбі, жи
вих мерців тощо до «фільмів
жахів», а непояснені наукою
явища — від «полтергейсту»
до інопланетян — до моторош
ної фантастики. До неї, мабуть,
слід віднести й картини про всі
лякі експерименти вчених, про
дослідження паранормальних
властивостей людини. Хоча
на практиці все одно виходить,
що фільми опиняються на сти
кові жанрів.
Якщо взяти, наприклад, численні екранізації творів С. Кін-га, то й вони доволі різнорідні. Чіллер (тобто той, що призводить до стану ознобу) «Керрі» (1976) Б. де Пальми не схожий на містичний «фільм жахів» «Сяйво» (1980) С. Кубрика. У більшій мірі бойовик — «Та, що запалює поглядом» (1984) М. Лестера — відрізняється від трохи комедійної картини «Кристіна» (1983) Дж. Карпен-тера. Навіть в одній стрічці «Котяче око» (1984) Л. Тіга зібрані три за жанром новели — анекдот, трилер і казка. А «Мертва
зона» (1983) Д. Кроненберга є справжньою політичною анти-утопією.
З другогобоку, фільм «Лють» (1978) Б. де Пальми, «Сканери» (1980) Д. Кроненберга, «Повернення живих мерців» (1985) Д. О'Беннона, «Родич» (1987) Дж. Оброу і С. Карпентера та й кіносеріал «Полтергейст» (1984-1988), «Особина» (1995) Р. Доналдсона можна долучити до «фільмів жахів», а також одночасно до фантастики.
А ще кінематографи кинулися освоювати водну стихію, де теж можна знайти багато невідомого й такого, що сповнює жахом («Левіафан» Дж. Пан Косматоса і «Безодня» Дж. Ке-мерона, обидва 1989).
Погодившись на компромісне визначення «фантастичний фільм жахів» неважко виявити схожість земних «Гремли-нів» (1984) Дж. Данте з інопланетними «Зубастиками» (1986) С. Херека, «Хижака», що прилетів на Землю (1987) Дж. Мактірнена з «Болотним створінням» (1982) В. Крейве-на. Найбільш помітні чотири картини у жанрі «моторошної фантастики» — «Чужий» (1979) Р. Скотта, «Чужі» (1986) Дж. Кемерона, (невипадково вони є лідерами серед творів подібного
172
173
типу), «Щось» (1982) Дж. Кар-пентераі «Муха» (1986) Д. Кро-ненберга. Але людський аспект, конфлікт любовного почуття і страх перед непередбачува-ним розвитком подій все ж виділяють стрічку «Муха» з цілої серії фільмів про перетворення людей у різних істот. Звичайно, процес перетворення вченого, який займається проблемами телепортації і в результаті невдалого експерименту стає величезною мухою, втілений акторськи й технічно бездоганно, але саме свівпереживання, співчуття до героя та його коханої примушують ставитися до «Мухи» не лише як до фантастичного фільму жахів. Цікаво, що до списку двадцяти кращих картин 80-х років згідно з опитуванням серед провідних критиків США потрапили три стрічки з елементами фантастики, які так чи інакше зверталися до людських почуттів (до доброти і співпереживання — в «Інопланетянині», до відчуття любові та співчуття—у «Мусі» та «Блакитному оксамиті»). Див. «Фантастики у кіно», «Науково-фантастичний фільм», «Комікси у кіно» |
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
|
Переглядів: 262 | Завантажень: 0
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
|
|