ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Матеріали для курсової

Головна » Матеріал » Мистецтво та мистецтвознавство » Кінословник

МЮЗИКЛ
16.04.2014, 10:25
МЮЗИКЛ [англ. Musical, від Music — музика] — жанр, осно­ву якого складають спів і хоре­ографічні номери, що являють собою єдине ціле та поєднані єдиним художнім задумом. Мюзикл як сценічний жанр з'явився у США наприкінці XIX — на початку XX століт­тя, а у 20-ті роки мюзикли по­чали екранізувати, що зробило цей жанр ще популярнішим. Мабуть, кіномюзикл — єдиний жанр, що так тісно пов'язаний зі злетами й падіннями Голлі­вуду. Публіка насолоджувала­ся музичними постановками, операми та водевілями задовго до появи кінематографа. Але лише з появою у кіно звуку ста­ло можливим перенести всі ці жанри на екран. Один з перших звукових фільмів — «Співець джазу» (1927) за участю бродвейської зірки О. Джолсона у прямому значенні слова не можна на­звати мюзиклом, то була лише заявка, але вже у наступному фільмі «Не тямитися від пі­сень» (також за участю Джол­сона) чіткіше визначилися жанрові музичні риси стрічки. У 1929 році на екрани вийшов мюзикл «Бродвейськамелодія», який відразу став одним із най- касовіших фільмів того часу. Крім того, фільм «Бродвейська мелодія» першим із мюзиклів отримав премію «Оскар». У 30-ті роки, золотий вік Гол­лівуду, популярність мюзиклу зростає завдяки провідному голлівудському хореографу-по-становнику Б. Берклі, який зу­мів надати цьому жанру стрім­кого електризуючого характеру. В його відомих мюзиклах «Зо-лотошукачки 1933 року» (1933), «42-га стріт» камера Берклі була постійно у русі — то плив­ла вдовж дзеркальної поверхні підлоги, що відображала тан­цюристів, то проникала в гу­щавину танцюючих, де мигтіли їхні руку й ноги. Іншим королем мюзиклу 30-х років був чудовий танцю­рист Ф. Астер, який виступав зі своєю постійною партнеркою Д. Роджерс. Актор був не лише постановником танців у мю­зиклах, але й автором пісень («Незрівнянний капелюх», 1935, «У ритмах свінгу», 1936, «Потанцюємо», 1937 та ін.). Жодна з голлівудських сту­дій не бажала відставати у га­лузі мюзиклу. Але, мабуть, про­відною студією з виробництва найбільш вдалих мюзиклів стала Метро-Голдвін Майєр (МГМ). У 40-ві та на початку 170 171 50-х років, коли жанр мюзи­клу переживав свій розквіт, засяяли зірки Д. Гарленд («Зу­стрінемось у Сент-Луїсі», 1944, В. Мінеллі), Р. Хейуорт («Ді­вчина з обкладинки», 1944), Дж. Келлі і С. Донана («Звіль­нення до міста», 1949, «Спів під дощем», 1952, «Завжди чудова погода», 1955). Хоча згодом мюзикл пере­живав не найкращі свої часи, у 1961 році на екрани вийшла «Вестсайдська історія» Р. Вай-за, яка стала справжнім по­трясінням, поєднавши в собі чарівну музику Л. Бернстайна і сповнену драматизму відто­чену хореографію Дж. Роббінса із гостросоціальною проблема­тикою сценарію. Фільм цілком справедливо отримав декілька премій «Оскар». Однією з найкращих екра­нізацій тих років стала «Моя прекрасна леді» (1964) на музи­ку Ф. Лоу. Спробу поєднання, здавалося б, несумісних жан­рів анімації та мюзиклу зробив В. Дісней у фільмі «Мері По-пінз» (1965). Серед американських мю­зиклів наступних десятиліть слід відзначити «Смішне ді­вчисько» (1968) з Б. Стрей-занд, «Кабаре» (1972) з Л. Мі- неллі режисера і хореографа Б. Фосса, «ІсусХристос-супер-зірка» (1972, реж. Н. Джуїсон), «Томмі» (1975) К. Россела, «Увесь цей джаз» (1979) також Б. Фосса, «Волосся» (1979) М. Формана, «Слава» (1980) А. Паркера. Мюзикл у всьому світі сприймається перш за все як а-мериканський жанр, але в ін­ших країнах до цього жанру та­кож зверталися провідні режи­сери — у Франції Ж. Демі зняв свійнайвідомішийфільм«Шер-бурські парасольки» (1964) з чарівною музикою М. Легра­на, яка одухотворяла ліричну розповідь про кохання. Фільм здобув головний приз на МКФ у Канні. У 1967 році Демі ство­рив «чистий», дуже професій­ний мюзикл «Дівчата з Рошфо­ру» також на музику Леграна, але рівня «Шербурських пара­сольок» він відверто не сягав. Приклади мюзиклів: «Чарів­ник з Оз» (1939), «Американець у Парижі» (1951), «Співаючий під дощем» (1952), «Оркестр регтайму» (1938), «Рапсодія в тонах блюзу» (1945), «Вночі та вдень» (1946), «Поки не роз­віються хмари» (1946), «Слова і музика» (1948), «Історія Глена Міллера» (1953).
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
Переглядів: 344 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП