ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Матеріали для курсової

Головна » Матеріал » Мистецтво та мистецтвознавство » Кінословник

ДЕТЕКТИВНИЙ ФІЛЬМ, ДЕТЕКТИВ
16.04.2014, 09:47
ДЕТЕКТИВНИЙ ФІЛЬМ, ДЕТЕКТИВ [англ. Detective, від лат. Detecteo — розкрит­тя] — основу сюжету детектив­ного фільму складає розсліду­вання злочину, зазвичай убив­ства. Більшість кінодетективів є екранізаціями літературних творів. Першим сищиком, який з'явився на екрані, був Шер­лок Холмс у стрічці «Шерлок Холмс спантеличений» (Sherlo­ck Holmes Baffled, 1900). Справ­жній розвиток жанру зі склад­ною сюжетною структурою почався лише з появою звуку в кіно. У фільмі «Справа про вбивство канарки» (The Canary Murder Case, 1929) і трьох сікве-лах В. Пауелл грав популярно­го в Америці детектива Файло Венса. Того ж року почалася се­рія фільмів про сищика-китай-ця Чарлі Чена, що знімалася впродовж 20 років. Величезну популярність здобув комедій­ний детектив «Тонка людина» (The Thin Man, 1934, за рома­ном Д. Хеммета). У 1939р. Б. Ретбоуні Н. Брюс зіграли Шерлока Холмса і док­тора Вотсона у невдалій кар­тині «Собака Баскервілей» (The Hound of Baskervilles). Але 13 продовжень зробили серію дуже популярною. їх сценарії використовували лише окремі мотиви розповідей А. Конан Дойла, вільно переробляючи їх і часто доповнюючи елемен­тами готики, яскравими візу­альними рішеннями окремих сцен. Більшу частину фільмів серії поставив Р. В. Нілл, май­стер створення зловісної й та­ємничої атмосфери, який ра­ніше часто працював у жанрі фільмів жахів. Багато критиків до цього часу вважають Ретбо-уна кращим із екранних Холм-сів (усього цю роль виконували 75 акторів). Із початком 40-х років попу­лярності в кіно набув «крутий» детектив: його головним геро­єм був цинічний одинак у світі корупції та насилля на відміну від класичного детективу з його затишним вигаданим світом. X. Богарт зіграв Сема Спейда, персонажа Хеммета у фільмі «Мальтійський сокіл» (The Maltese Falcon, 1941) та Філіпа Марло, героя романів Р. Чанд-лера, у стрічці «Великий сон» (The Big Sleep, 1946). Детек­тивний сюжет поступово став слугувати приводом для по­становки соціальних проблем («Перехресний вогонь», Cro­ssfire, 1947, Е. Дмітрика) і на­бував усе більшої жорстокості («Цілуй мене на смерть», Kiss Me Deadly, 1955, Р. Олдрича). Звертання до класичного де­тективу ставали все рідшими, але серед безперечних успіхів були фільми «Свідок звинува­чення» (Witness for the Prosecu­tion, 1957, Б. Вайлдера) і «Спи­сок Адріана Мессенджера» (The List of Adrian Messenger, 1963, Дж. Х'юстон). У 60-70-ті роки кращі зразки американ­ської школи «крутого» детек­тиву набули статусу серйозної літератури, що викликало нову хвилю екранізацій. П. Ньюман зіграв героя Р. Макдональда Лу Арчера (у кіно — Лу Харпера) у фільмах «Харпер» (Harper, 1966) і «Басейн для утоплени­ків» (The Drowning Pool, 1975). Роль Марло вдало інтерпре­тували Дж. Гарнер («Марло», Marlowe, 1969) і Роберт Міт-чум («Прощавай, кохана», Fa­rewell, My Lovely; 1975). Серед детективних картин, заснова­них на оригінальних сюжетах, виділився фільм Артура Пен­на «Нічні рухи» (Night Moves, 1975). У Великій Британії низку вдалих детективів було знято у післявоєнний період: «Зеле­ний означає небезпеку» (Green for Danger), «Людина жовтня» (The October Man, обидва 1947). А. Гіннес блискуче зіграв пер­сонажа Г.К. Честертона, свя-щеника-детектива, у картині Р. Хеймера «Отець Браун» (Fa­ther Brown; 1954). Комедійна актриса М. Разенфорд зіграла міс Марпл, героїню Агати Кріс-ті, у серії з чотирьох фільмів, кращий з яких «Убивство в го­телі Геллоп» (Murder at the Ga­llop, 1963). Великий успіх мали стрічка «Вбивство у східному експресі» (Murder on the Orient Express, 1974) з А. Фіні у ролі Еркюля Пуаро. П. Устинов зі­грав Пуаро у фільмі «Смерть на Нілі» (Death on the Nile, 1978) та в деяких менш вдалих продо­вженнях. У 90-ті роки цю роль максимально наблизив до літе­ратурного оригіналу Д. Сачет у серії телефільмів: «Смерть у хмарах» (Death in Clouds, 1993) та ін. До жанру детективу можна віднести також три складних за класифікацією фільми, знятих 150 151 за п'єсами Е. Шаффера: «Ниш­порка» (Sleuth, 1972), «Люди­на з лозини» (The Wicker Man, 1973) і «Відпущення гріхів» (Absolution, 1981). У Франції в жанрі детекти­ву часто працював А.-Ж. Клузо («Набережна Орфевр», Quai des Orfevres, 1947 і «Дияволиці», Les diaboliques, 1954), а пізніше К. Шаброль («Жахливе деся­тиліття», La decade prodigieuse, 1972 та ін.) Ж. Габен тричі грав інспектора Мегре, героя рома­нів Ж. Сіменона: «Мегре ста­вить тенета» (Maigret tend un piege, 1957) та ін. До детективу також зверталися такі режисе­ри, як К. Лелуш («Кіт і миша», Le chat et la souris, 1976), Еду-ар Ньйорманс («Янгольський пил», Poussiere d'ange, 1987) і навіть Ж. Л. Годар («Детек­тив», Detective, 1985). Елементи детективу час­то присутні у фільмах інших жанрів, насамперед у трилерах (див. Трилер, Полар, Кримі­нальний фільм, Якудза-ейга, Чорний фільм). Класичні де­тективи: «Мальтійський сокіл» (1941), «Шерлок Холмс на краю загибелі» (1943), «Брудний Гар-рі» (1972), «Вбивство у східно­му експресі» (1974), «48 годин» (1982), «Поліцейський з Бевер-лі-Хіллз» (1985, 1987, 1994), «Смертельназброя» (1987,1989, 1992), «Недоторканні» (1987), «Мовчання ягнят» (1991).
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
Переглядів: 339 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП