ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Матеріали для курсової

Головна » Матеріал » Мистецтво та мистецтвознавство » Кінословник

ВЕСТЕРН
16.04.2014, 09:42
ВЕСТЕРН [англ. Western -західний] — пригодницький фільм (зазвичай із життя ков­боїв) про освоєння заходу США у XIX столітті. Витоки 138 139 вестерну треба шукати, звісно, в американській літературі ми­нулого століття, у творах Ф. Ку­пера, М. Ріда, Ф. Брет-Гарта. Вестерни слід визначати за ча­сом дії, за тематикою картини. Обов'язковою умовою вестерну є розгортання дії на Дикому За­ході, що завойовувався та осво­ювався переселенцями, які прямували вглиб континенту на шляху до Тихоокеанського узбережжя ідо сусідньої Мек­сики. Одна з епічних, масштаб­них стрічок так і називалась: «Як був завойований Захід» (1962) Дж. Форда, Г. Хетауея і Дж. Маршалла. Коли у 1898 році з'явився перший ковбойський фільм «Закусочна у Кріппл-Крік», підкорення Дикого Заходу ще не вивітрилося з пам'яті біль­шості американців. І справді, в таких картинах як «Напів­кровка» (1915) і «Пригоди Буф­фало Білла» (1917), часто фігу-рувалиреальніперсонажі, голо­вним чином знамениті шерифи та ковбої, у даному разі Вайтт Ерп і Коуді — Буффалло Білл. Першим значним явищем став вестерн «Велике пограбування потягу», створений у 1903 році. Одним з виконавців ролей у цій картині був Дж.В. Андерсон, який після фільму «Брончо Білл і малюк» (1908) став пер­шою ковбойською кінозіркою. Цього «доброго поганого хлоп­ця» він зіграв у сотнях корот-кометражок. Відправною точкою в роз­витку цього жанру вважається вихід на екрани фільму «Вели­ке пограбування потягу» (1903) Е.С. Портера, який був доволі рідкісним поєднанням вестер­ну й гангстерського фільму. В ті роки бандит із Заходу був ще сучасником авторів вестер­нів. Через десятиліття по тому, в 1969 році Дж. Р. Хілл з іро­нією відтворив стиль перших вестернів у пролозі своєї кар­тини «Буч Кессіді та Санденс Кід», аби потім розповісти тра­гічну історію двох відщепенців, індивідуальностей-одинаків, яких витісняли на межі віків із авансцени історії та знищу­вали безжальною системою влади, цивілізацією, добре на­лагодженим механізмом колек­тивного придушення. Епоха самотніх героїв вес­терну закінчувалась, хоча була штучно подовжена до періо­ду мексиканської революції 1910—1917 pp., коли на окраї­нах США, на задвірках наддер­жави, що лише утворювалась, останні американські ідеаліс­ти, доволі розчаровані, пошар- пані життям, перетворившись на циніків, намагалися вико­ристати шанс вільного існуван­ня, перебування «поза»: поза цивілізацією, поза законом, поза всім. Крах цих ілюзій від­творено у відомих вестернах «Дика банда» (1968) С Пекінпа і «Пригорща динаміту» (1971) С. Леоне. Вони створені в той час, коли жанр, що переживав наприкінці 50-х — на початку 60-х років XX ст. занепад (але ж було славне минуле — філь­ми «Залізний кінь», 1924; «Ди­ліжанс», 1939; «Моя дорога Клементина», 1946; «Ті, що по­дались на пошуки», 1956 — усі Дж. Форда, «Людина із Захо­ду» В. Хайлера, 1940; «Червона ріка» X. Хоукса, 1948; «Рівно опівдні» Ф. Циннемана, 1952; «Шейн» Дж. Стівенса, 1953 та багато інших), переосмислю­вався, наповнювався реальним змістом, часто гірко та безпри­страсно розвінчувався, вивер­тався навиворіт. Серед антиміфотворців, які знищували хибні мрії про чу­довий Дикий Захід і розкрива­ли зворотний бік легендарно­го вигляду улюблених героїв, окрім названих Дж.Р Хілла, С Пекінпа і С. Леоне були та­кож А. Пенн («Маленька Вели­ка Людина», 1970), Р. Нелсон («Солдат у синьому», 1970) і, звичайно ж, Р Олтмен («Мак-кейб і місіс Міллер», 1971, «Буффалло Білл та індіан­ці, або Урок історії сидячого Бика», 1976). До речі, С Пе­кінпа створював й інші вестер­ни («Перегони горами», 1962, «Майор Данді», 1964, «Балада про Кейбла Хога», 1970, «Пет Гаррет і Біллі Кід», 1973), пере­творившись на одного з визна­чних майстрів жанру. До пере­ліку відомих вестернів цього періоду входять «Професіона­ли» (1966) і «Прикуси кулю» (1975) Р. Брукса, «Ієремія Джонсон» (1971) С. Поллака, «Ковбої» (1971) М. Райделла, «Життя й часи судді Роя Біна» (1972) Дж. Х'юстона. Особливе місце посідає творчість уже згадуваного іта­лійського режисера С. Леоне, першого з європейців, який за­зіхнув на суто американський винахід. Його трилогія за учас­тю К. Іствуда («За пригорщу доларів», 1964, «За декілька за­йвих доларів», 1965, «Добрий, Поганий, Злий», 1967), а також стрічка «Якось на Дикому За­ході» (1968) визнана класикою вестерну навіть американця­ми. Не випадково ці фільми, як і «Пригорща динаміту» (1971), склали цілий розділ з історії 140 141 цього жанру, викликали чима­ло наслідувань. Однак наприкінці 80-х років жанр вестерну втратив свою особливу популярність. За іро­нією долі це відбулося в період правління адміністрації Р. Рей­гана, який, звісно, не був ков­боєм № 1, як Дж. Вейн, але по­любляв зніматись у вестернах. Попри те що особливі, майже райдужні надії виникли після появи своєрідних вестернів-драм «Танці з вовками» (1990) К. Костнера і «Непрощенний» (1992) К. Іствуда, які, після дуже значної перерви (першим лауреатом «Оскару» серед вес­тернів став «Сіммарон» В. Раг-глза, 1931) вибороли головні нагороди Американської кі-ноакадемії, все ж таки в 90-ті роки відродження вестерну ще не відбулося. Можливо, мають рацію Лукас і Спілберг, що су­часній комп'ютерній Америці потрібна колишня міфологія в супермодній обгортці, необ­хідні «електронні вестерни» з тим самим безтурботним героєм, який тепер підкорює Далекий і Середній Схід, як у фільмах про Індіану Джонса, або Дикий Космос у фантас­тичних стрічках. Див. «Спаге-ті-вестерн», «Кенгуру-вестерн», «Істерн», «Саутерн».
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
Переглядів: 367 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП