Статистика
Онлайн всього: 5 Гостей: 5 Користувачів: 0
|
|
Матеріали для курсової |
БОЙОВИК
| 16.04.2014, 09:41 |
БОЙОВИК [англ. Action] — у нашій кінолітературі та в ужитку глядачів часто за-
стосовується термін бойовик щодо фільмів, насичених дією з несподіваними поворотами сюжету. Бойовик, зазвичай, є ще й синонімом «касового фільму», тобто такого, що має особливу популярність. Американці надзвичайно щедрі на вигадування всіляких назв для супер-видовищних картин, що стають рекордсменами прокату. Крім уже вживаного в нашій мові поняття «хіт» (англ. Hit — укол), вони використовують терміни «блокбастер» (англ. blockbuster) і «смеш» (англ. smash — руйнування). Майже завжди ці стрічки дорого коштують і є постановочними, хоча бувають випадки, коли «блокбастера-ми» або «сметами» несподівано стають малобюджетні фільми. Визначальним, ключовим моментом є незмінний успіх подібних стрічок у прокаті. Але поняття бойовик або фільм дії можна застосовувати і в більш вузькому значенні слова — відносячи твір до того чи іншого жанру.
Бойовик — це фільм, у якому основну увагу приділено часто непередбачуваному розвитку дії. До розряду бойовиків можуть потрапити різноманітні пригодницькі, фантастичні, кримінальні картини. Попу-
лярні стрічки «48 годин» (1982)
B. Хілла і «Поліцейський з Бе-
верлі-Хілз» (1984) М. Бреста
за участю коміка Е. Мерфі —
у значній мірі комедії, точніше
детективні, поліцейськікомедії.
Фільм «Глибокий сон» (1946)
X. Хоукса і його «рімейк» (по
вторна постановка) (1977) — ти
пові зразки «чорного фільму»,
а «Великий переполох у Мало
му Китаї» (1987) Дж. Карпенте-
ра — розважальна фантастика,
те, що американці називають
фентезі; «Чорна неділя» (1976)
Дж. Франкенхаимера можна
вважати політичним трилером,
а «Молодий Боннер» (1972)
C. Пекінпа — сучасним вестер
ном і т. ін.
Ще одну групу бойовиків, які не мають інших жанрових ознак, складають стрічки про втечі з в'язниць («Велика втеча» Дж. Стерджеса, 1963; «Втеча» С Пекінпа, 1972; «Втеча з Алькатрасу» Р. Олдрича, 1979; «Танго і Кеш» А. Конча-ловського, 1989; «Метелик» Ф. Шефнера, 1973; «Потяг втікачів» А. Кончаловського, 1985), щоправда, дві останні картини глибші за думкою і здаються притчами. Крім того, існують фільми, в яких герої стикаються в житті з системою влади, ворожими силами, непе-
136
137
редбачуваними обставинами, але на відміну від трилера або фільму «саспенсу» розповідь ведеться без нагнітання страху, хоча цікаво, з «атракціонними» сценами. Можна згадати такі стрічки, як «Шугарлендський експрес» (1974) С Спілберга, «Автоколона» (1978) С. Пе-кінпа, «Усі запобіжні заходи» (1986) В. Хілла, «Швидкість» (1994)Я.деБонта.
Особливий загін бойовиків складають так звані «фільми катастроф» — термін не зовсім
точний, оскільки картини доволі різнорідні: «Пригоди «Посейдона» (1972) P. Німа, «Пекло у піднебессі» (1974) Е. Ал-лена і Дж. Гіллерміна, «Землетрус» (1974) М. Робсона, декілька варіантів «Аеропорту», «Лавини» (1978) К. Аллена, «Ланцюгова реакція» (1980) І. Беррі, «Смерч» (1996) Я. де Бонта, «Пік Данте» Р. Доналд-сона і «Вулкан» М. Джексона (обидві 1997).
Див. «Блокбастер», «Фільми категорії «А». |
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
|
Переглядів: 283 | Завантажень: 0
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
|
|