ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Матеріали для курсової

Головна » Матеріал » Мистецтво та мистецтвознавство » Кінословник

БОЙОВИК
16.04.2014, 09:41
БОЙОВИК [англ. Acti­on] — у нашій кінолітературі та в ужитку глядачів часто за- стосовується термін бойовик щодо фільмів, насичених дією з несподіваними поворотами сю­жету. Бойовик, зазвичай, є ще й синонімом «касового фільму», тобто такого, що має особли­ву популярність. Американці надзвичайно щедрі на вигаду­вання всіляких назв для супер-видовищних картин, що стають рекордсменами прокату. Крім уже вживаного в нашій мові по­няття «хіт» (англ. Hit — укол), вони використовують терміни «блокбастер» (англ. blockbus­ter) і «смеш» (англ. smash — руйнування). Майже завжди ці стрічки дорого коштують і є постановочними, хоча бувають випадки, коли «блокбастера-ми» або «сметами» несподіва­но стають малобюджетні філь­ми. Визначальним, ключовим моментом є незмінний успіх подібних стрічок у прокаті. Але поняття бойовик або фільм дії можна застосовувати і в більш вузькому значенні слова — від­носячи твір до того чи іншого жанру. Бойовик — це фільм, у якому основну увагу приділено часто непередбачуваному розвитку дії. До розряду бойовиків мо­жуть потрапити різноманітні пригодницькі, фантастичні, кримінальні картини. Попу- лярні стрічки «48 годин» (1982) B. Хілла і «Поліцейський з Бе- верлі-Хілз» (1984) М. Бреста за участю коміка Е. Мерфі — у значній мірі комедії, точніше детективні, поліцейськікомедії. Фільм «Глибокий сон» (1946) X. Хоукса і його «рімейк» (по­ вторна постановка) (1977) — ти­ пові зразки «чорного фільму», а «Великий переполох у Мало­ му Китаї» (1987) Дж. Карпенте- ра — розважальна фантастика, те, що американці називають фентезі; «Чорна неділя» (1976) Дж. Франкенхаимера можна вважати політичним трилером, а «Молодий Боннер» (1972) C. Пекінпа — сучасним вестер­ ном і т. ін. Ще одну групу бойовиків, які не мають інших жанро­вих ознак, складають стрічки про втечі з в'язниць («Велика втеча» Дж. Стерджеса, 1963; «Втеча» С Пекінпа, 1972; «Вте­ча з Алькатрасу» Р. Олдрича, 1979; «Танго і Кеш» А. Конча-ловського, 1989; «Метелик» Ф. Шефнера, 1973; «Потяг втікачів» А. Кончаловського, 1985), щоправда, дві остан­ні картини глибші за думкою і здаються притчами. Крім того, існують фільми, в яких герої стикаються в житті з системою влади, ворожими силами, непе- 136 137 редбачуваними обставинами, але на відміну від трилера або фільму «саспенсу» розповідь ведеться без нагнітання страху, хоча цікаво, з «атракціонними» сценами. Можна згадати такі стрічки, як «Шугарлендський експрес» (1974) С Спілберга, «Автоколона» (1978) С. Пе-кінпа, «Усі запобіжні заходи» (1986) В. Хілла, «Швидкість» (1994)Я.деБонта. Особливий загін бойовиків складають так звані «фільми катастроф» — термін не зовсім точний, оскільки картини до­волі різнорідні: «Пригоди «По­сейдона» (1972) P. Німа, «Пе­кло у піднебессі» (1974) Е. Ал-лена і Дж. Гіллерміна, «Зем­летрус» (1974) М. Робсона, де­кілька варіантів «Аеропорту», «Лавини» (1978) К. Аллена, «Ланцюгова реакція» (1980) І. Беррі, «Смерч» (1996) Я. де Бонта, «Пік Данте» Р. Доналд-сона і «Вулкан» М. Джексона (обидві 1997). Див. «Блокбастер», «Фільми категорії «А».
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
Переглядів: 283 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП