Статистика
Онлайн всього: 9 Гостей: 9 Користувачів: 0
|
|
Матеріали для курсової |
ТИПАЖ
| 16.04.2014, 09:29 |
ТИПАЖ [Typage] — термін, який має декілька значень. Характеристика виконавця в кіно, що передбачає особливу, концентровану соціальну-типову виразність зовнішнього вигляду і манери гри. Часто під типажем розуміється натурщик, тобто непрофесійний виконавець, який має знайомий характерний вигляд, що демонструє
належність людини до певної соціальної, національної, культурної групи. Таке розуміння цього терміна зародилося в теорії і практиці радянського німого кінематографа 20-х років. Інтерпретація типажу такими режисерами, як Л. Кулешов, С. Ейзенштейн, В. Пудовкін, була діаметрально протилежною, що відображає розмитість терміна. Кулешовзапропонував власну концепцію натурщика, тобто непрофесійного актора, що існував у межах кінотексту на рівних правах з усіма іншими його елементами (композиція, монтаж тощо) і наполягав на спеціальній підготовці натурщика, щоб він міг грамотно «бути присутнім» у кадрі. Зі школи Кулешова, орієнтованої на такі творчі принципи, вийшли чудові й різнобічні актори; О. Хохлова, Л. Оболен-ський, П. Подобєд, С. Комаров, а також майбутні режисери В. Пудовкін і Б. Барнет, оскільки ця школа давала наиширше уявлення про специфіку роботи в кіно.
Ейзенштейн у своїх ранніх фільмах просто використовував непрофесіоналів з таким «знаковим» виглядом і здібностями актора, часто досягаючи високих художніх результатів
(найяскравіший приклад — селянка Марфа Лапкіна в ролі Марфи Лапкіної у «Старому і новому»). А от Пудовкін незмінно досягав блискучого результату роботи з професійними театральними артистами, яких він, однак, вибирав саме за принципом типажу (М. Баталов у стрічці «Мати» або В. Інкіжинов у «Нащадку Чингізхана»). Тут ми стикаємося з іншим значенням терміна «типаж» — психофізичний і соціокультурний тип, притаманний виконавцю. У цьому контексті цей термін може використовуватися і до професійних, і до непрофесійних акторів, це характеристика виконавця в кіно. Актори, як і інші люди, мають цілком визначений склад психофізики, що визначає також і характер їхніх ролей. Але й типи жіночої й чоловічої привабливості, і уяв-
лення про роль чоловіка і жінки в суспільстві багато в чому детерміновані історичним і національно-культурним контекстом. Припустимо, жіночій типаж представлений актрисами, які знімалися у Д. Гріффіта, або тип супермена, героя дії в американському та європейському кіно (досить порівняти Алена Делона і Стіва Маккуїна) — усі вони породження часу й культурного середовища. Отже, вводиться ще один супутній термін — типажний спосіб гри. Виконавець протягом усієї своєї творчої кар'єри варіює притаманний йому типаж, будуючи на ньому всі свої образи. Якщо його типаж привабливий, затребуваний часом, епохою — а дехто досягає успіху навіть за наявності дуже незначних драматичних здібностей. Таким є спосіб існування багатьох кінозірок. Див. «Натурщик». |
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
|
Переглядів: 407 | Завантажень: 0
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
|
|