Статистика
Онлайн всього: 8 Гостей: 8 Користувачів: 0
|
|
Матеріали для курсової |
НОВА РЕЧЕВІСТЬ
| 15.04.2014, 22:31 |
НОВА РЕЧЕВІСТЬ [нім. Neue Sachlichkeit] — течія в німецькому кінематографі, що з'явилась у середині 20-х років на противагу експресіонізму. Ця тенденція проявлялася в різноманітних аспектах: у літературі, у театрі, в образотворчому мистецтві. Термін «нова речевість» запропонував мистецтвознавець Густав Хартлауб для визначення нового реалізму в живописі. Митцям, згідно з Харт-лауба, набридла метушня, злети й бунти, які незмінно завершувалися поразкою. Настав час прийняти світ таким, яким він є. Адже у ньому є чимало речей,
самих по собі прекрасних, цінних і корисних.
«Нова речевість» не сприяла аналізу зв'язків між речами та явищами, вона прославляла прийняття дійсності в її існуючій формі. Першим фільмом цієї течії заведено вважати роботу Е. Дюпона «Вар'єте» (1925). У картині було правдиво відтворене життя людей, але не розкривався глибинний сенс подій. Такий метод обумовлювався духом часу, законом «нової сутності».
«Нова речевість», проголошуючи принцип нейтрального, об'єктивного погляду на світ людей, знайшла своє відображення у так званих фільмах-оглядах, які показували певний шматок життя на прикладі цілої низки спеціально зіставлених подій. Таким фільмом були «Пригоди десятимарочної кредитки» (1926, реж. Б. Фіртель). Такий огляд не мав за мету нічого, окрім констатації різнорідності явищ. Він демонструє, що життя безупинно тече, не маючи ні початку, ні закінчення, а фільм — лише відображення його: так у дзеркальній вітрині відображаються перехожі, автомобілі, автобуси...
Концепцію огляду було покладено і в основу репортаж-
ної стрічки «Берлін — симфонія великого міста» (1927, реж. В. Руттман).
Прихильники «нової рече-вості» — як режисери фільмів-оглядів, так і творець «Вар'єте» Е. Дюпон, — незважаючи на свою пристрасть до побутових деталей, були насправді далекі від справжнього реалізму. Філософія «нової речевості» — це примирення з дійсним станом речей. Тому безпристрасність сторонніх спостерігачів оберталася насправді натуралізмом, поверховим фотографуванням і механічною реєстрацією явищ. Фільми «нової речевості» виходили на екрани протягом декількох років і не залишили значного сліду в кінематографі. |
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
|
Переглядів: 423 | Завантажень: 0
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
|
|