Статистика
Онлайн всього: 5 Гостей: 5 Користувачів: 0
|
|
Матеріали для курсової |
КЕНГЕКІ, ТЯМБАРА
| 15.04.2014, 21:43 |
КЕНГЕКІ, ТЯМБАРА [Cha-nbara Eiga — у перекладі з япон. фехтувальний фільм] — японські фехтувальні фільми про епоху самураїв, динамічна дія яких зводиться до фінального двобою на мечах. Термін тямбара виник як звуконаслідувальний — він імітує брязкання мечів.
За структурою і характером героїв «кенгекі» близькі до вестерну. У «кенгекі» було багато легкості, руху, стрімкої динаміки. Його кульмінацією був запеклий і темпераментний двобій на мечах, до якого, по суті, й зводилася вся дія. Герої «кенгекі» долали неймовірні труднощі заради виконання свого обов'язку. Вони жили у світі боротьби, незвичайних пригод, неправдоподібних уникнень небезпек. Ці персонажі приваблювали мужністю й холоднокровністю, фізичною силою та душевною стійкістю. Герой «кенгекі» міг розраховувати на симпатії широкої публіки, бо це був, зазвичай, самурай-відступник — ро-нін, котрий боровся із насильством і несправедливістю. Найбільш типовим героєм «кенгекі»
7(3
77
був блукач із загостреним почуттям справедливості, стикаючись із насильством і злом або зустрічаючись зі своїм споконвічним ворогом, вирішував конфлікт за допомогою меча і йшов із фільму на зустріч новим пригодам. Він викликав співчуття у глядачів тим, що в найскладніших життєвих обставинах знаходив вихід, був особистістю активною, яка спиралась лише на власний розум, силу, спритність, винахідливість.
Хоча прототипом «кенгекі» були реальні історичні постаті, він більшою частиною складався з персонажів фольклору, обробленого пізніше літературою. Найбагатший матеріал для таких характерів, сильних і мужніх, надавало насичене подіями життя безстрашних героїв стародавніх сказань. «Кенгекі» займає в японському кіно таке ж саме місце, як вестерн в американському. Спорідненість жанрів впадає в око з першого погляду. Динамічність дії й тип героя «кенгекі» разом із авантюрним сюжетом дійсно нагадує вестерн. І «кенгекі» і вестерн — специфічні жанри героїчного фільму, побудованого на фольклорному й історичному матеріалі. За стійкістю драматургічних схем
і антуражу, за характером і сталістю головних персонажів, за романтичною умовністю ці фільми здаються близнюками. В обох жанрах діє сильна особистість. Герой-ковбой володіє важким кольтом з такою ж воістину цирковою спритністю, з якою самурай володіє мечем. І «кенгекі» і вестерн тримаються характерного для них кола тем, ситуацій і конфліктів. Можливо, їх близькість сприяє їх взаємопроникненню і взаємовпливу.
Жанр «кенгекі», реалізований кращими майстрами японського кіно, вплинув на кінематограф інших країн. Зокрема, фільм А. Курасави «Охоронець» був перенесений першовідкривачем італійського «спагеті-вестерну» — С. Леоне («За пригорщу доларів», 1964). Режисер Джон By також черпав звідти натхнення для своїх ранніх фільмів. |
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
|
Переглядів: 285 | Завантажень: 0
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
|
|