ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Матеріали для курсової

Головна » Матеріал » Мистецтво та мистецтвознавство » Кінословник

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНЕ КІНО
15.04.2014, 21:34
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНЕ КІНО [від лат. Intellectus — розум, здібність мислити, розумі­ти, скласти для себе уявлен­ня] — термін, запропонований С. Ейзенштейном у 1928 році. Концепція «інтелектуального кіно» виникла у процесі роботи над фільмом «Жовтень». Режи­сер висунув гіпотезу про мож­ливість безпосередньої «екра­нізації понять» і цілих «систем понять». На ранньому етапі теорії «інтелектуального кіно» була проголошена відмова від традиційної фабульної дра­матургії та «гри пристрастей» із заміною їх «дією згідно з асо­ціативними шляхами» і «грою умовиводів». Уже через рік Ей-зенштейн пояснив «інтелекту­альне кіно» як «синтез емоцій­ного, документального та абсо­лютного фільму», спроможного «покласти край боротьбі між «мовою образів» — на основі «мови кінодіклектики». Доступність цього завдан­ня кінематографа обґрунто­вувалась у статті «За кадром» (1929), де Ейзенштейн порівню­вав монтаж конкретних кіно-зображень (кадрів) із створен­ням понять з ієрогліфів у іде­ографічному письмі (зокрема, японському) народів Далекого Сходу. Мета «інтелектуально­го кіно», за Ейзенштейном, — «навчити робітника діалек­тично мислити». Практичним втіленням «інтелектуального кіно» мав стати фільм «Капі­тал». У сценарних розробках цього нездійсненого фільму (1927-1929) Ейзенштейн ви­користовував, разом із асоціа­тивним монтажем кадрів, фа­бульні ситуації та матеріал для акторської гри. На початку 30-х років Ей­зенштейн відходить від край­нощів теорії «інтелектуаль­ного кіно», розвиваючи разом з тим її життєздатні елементи. Під час роботи над сценарі­єм «Американської трагедії» (за Т. Драйзером, 1930) він уперше у світовому кіно ви­користав принцип «внутріш­нього монологу», поєднавши деякі відкриття «інтелекту­ального кіно» з поглибленим розкриттям психологічного процесу на екрані. У доповіді на Всесоюзній творчій нараді працівників радянської кіне­матографії (1935) Ейзенштейн по-новому визначив діалекти­ку чуттєвого й інтелектуаль­ного, конкретного й абстрак­тного у кінообразі, долаючи суперечливість ранньої теорії «інтелектуального кіно». Гли­бока, конструктивна самокри­тика цієї концепції ввійшла до циклу теоретичних праць (1937—1948), а також у мемуа­ри Ейзенштейна. Незважаючи на всі край­нощі та протиріччя концепція «інтелектуального кіно» все ж таки значно вплинула на тео­рію і практику кінематографа, стимулювала пошуки нових виразних засобів кіномови, но­вих шляхів впливу на глядача. Відгомін цих ідей можна зна­йти у суміжних мистецтвах, зокрема, у теорії та практиці «епічного театру» Б. Брехта.
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
Переглядів: 356 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП