ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Матеріали для курсової

Головна » Матеріал » Мистецтво та мистецтвознавство » Кінословник

ДОГМА
15.04.2014, 21:29
ДОГМА [англ. Dogma] -13 березня 1995 року в Копен­гагені режисери Ларс фон Трі­єр і Томас Вінтерберг, протес­туючи проти основоположних цінностей буржуазного сус­пільства, створили Догму-95 і присяглися: «Присягаюсь віднині як режисер утриму­ватися від проявів особистого смаку!» Так вони кинули бом­бу у святая святих — свободу особистості. «Присягаюсь утримуватися від створення «творів мисте­цтва», оскільки мить дорож­ча за вічність. Моя найвища мета — видавити правду з моїх персонажів і обставин, які су­проводжували зйомки» — так вони розправилися зі свободою творчості. Присягаюсь робити так і не інакше, навіть ціною гарного смаку й особистих естетичних уявлень — так вони послали під три чорти свободу совісті. До абсолюту кінематогра-фісти-догматики ввели звід аб­сурдних і наївних правил, спи- 60 61 раючись на які відтепер слід зні­мати фільми. Десять заповідей Догми, як одна, містили у собі забуте в ліберальній Європі слово «забороняється». Отже: Забороняється проводи­ти зйомки у декораціях, при­носити із собою реквізит і бу­тафорію. Забороняється записува­ти звук окремо від зображення і навпаки. Музику використо­вувати не слід, за винятком ви­падків, коли вона сама по собі звучить на обраній натурі. 3. Забороняється встанов­ лювати камеру на штативі. Зні­ мати можна лише з рук. 4. Фільм Догми може бути тільки кольоровим. Догмою забороняється використання професійних освітлювальних пристроїв. Якщо світла недо­ статньо, оператору Догми до­ зволяється закріпити на камері всього одну лампу. Забороняється знімати фільм на будь-якому носії, крім кіноплівки 35 мм. Забороняється насліду­вання жанрових канонів. Забороняється робити основою сюжету екшн, демон­струвати зброю й кров. Забороняється розпові­дати історії, які відбуваються не «тут і зараз». Забороняється викорис­товувати фільтри й комбінова­ні зйомки, тому навіть титри у Догмі пишуться від руки. Забороняється вказувати ім'я режисера у титрах. Більшість догматичних за­борон спрямована проти тех­нологічного ускладнення су­часного кіновиробництва, що перетворює режисера з митця у техніка. У Маніфесті Догми про це сказано так: «Кіно замордували красою до напівсмерті і з того часу з успі­хом продовжують мордувати. Тиск технології призводить сьогодні до звеличення лаку­вання до рангу Божественного. За допомогою нових технологій будь-хто охочий будь-коли може знищити останні сліди правди у смертельних обіймах сенсацій­ності. Вища мета режисерів-де-кадентів — обдурювання публі­ки. Невже це і є предметом нашої гордості? Невже до цього наслід­ку й привели нас горезвісні «сто років кіно»? Навіювати ілюзію за допомогою емоцій? За допо­могою особистого вільного ви­бору митця — на користь трюка­цтва? Результат — занепад. Ілю­зія почуттів, ілюзія любові». Але згідно з «Догмою-95» кіно — це не ілюзія! Деякі фільми Догми: «Тор­жество» (Догма № 1, 1998, реж. Т Вінтерберг), «Ідіоти» (Догма № 2, 1998, реж. Ларс фон Трі­єр), «Остання пісня Міфуне» (Догма № 3, 1999, реж. Сьо-рен Краг-Якобсен), «Джулієн, хлопчик-віслюк» (Догма № 4, 1999, реж. X. Корін), «Король живий» (Догма № 5, 2001, реж. К. Леврінг) та ін.
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
Переглядів: 347 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП