Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|
|
Матеріали для курсової |
ДОГМА
| 15.04.2014, 21:29 |
ДОГМА [англ. Dogma] -13 березня 1995 року в Копенгагені режисери Ларс фон Трієр і Томас Вінтерберг, протестуючи проти основоположних цінностей буржуазного суспільства, створили Догму-95 і присяглися: «Присягаюсь віднині як режисер утримуватися від проявів особистого смаку!» Так вони кинули бомбу у святая святих — свободу особистості.
«Присягаюсь утримуватися від створення «творів мистецтва», оскільки мить дорожча за вічність. Моя найвища мета — видавити правду з моїх персонажів і обставин, які супроводжували зйомки» — так вони розправилися зі свободою творчості.
Присягаюсь робити так і не інакше, навіть ціною гарного смаку й особистих естетичних уявлень — так вони послали під три чорти свободу совісті.
До абсолюту кінематогра-фісти-догматики ввели звід абсурдних і наївних правил, спи-
60
61
раючись на які відтепер слід знімати фільми. Десять заповідей Догми, як одна, містили у собі забуте в ліберальній Європі слово «забороняється». Отже:
Забороняється проводити зйомки у декораціях, приносити із собою реквізит і бутафорію.
Забороняється записувати звук окремо від зображення і навпаки. Музику використовувати не слід, за винятком випадків, коли вона сама по собі звучить на обраній натурі.
3. Забороняється встанов
лювати камеру на штативі. Зні
мати можна лише з рук.
4. Фільм Догми може бути
тільки кольоровим. Догмою
забороняється використання
професійних освітлювальних
пристроїв. Якщо світла недо
статньо, оператору Догми до
зволяється закріпити на камері
всього одну лампу.
Забороняється знімати фільм на будь-якому носії, крім кіноплівки 35 мм.
Забороняється наслідування жанрових канонів.
Забороняється робити основою сюжету екшн, демонструвати зброю й кров.
Забороняється розповідати історії, які відбуваються не «тут і зараз».
Забороняється використовувати фільтри й комбіновані зйомки, тому навіть титри у Догмі пишуться від руки.
Забороняється вказувати ім'я режисера у титрах.
Більшість догматичних заборон спрямована проти технологічного ускладнення сучасного кіновиробництва, що перетворює режисера з митця у техніка.
У Маніфесті Догми про це сказано так:
«Кіно замордували красою до напівсмерті і з того часу з успіхом продовжують мордувати. Тиск технології призводить сьогодні до звеличення лакування до рангу Божественного. За допомогою нових технологій будь-хто охочий будь-коли може знищити останні сліди правди у смертельних обіймах сенсаційності. Вища мета режисерів-де-кадентів — обдурювання публіки. Невже це і є предметом нашої гордості? Невже до цього наслідку й привели нас горезвісні «сто років кіно»? Навіювати ілюзію за допомогою емоцій? За допомогою особистого вільного вибору митця — на користь трюкацтва? Результат — занепад. Ілюзія почуттів, ілюзія любові».
Але згідно з «Догмою-95» кіно — це не ілюзія!
Деякі фільми Догми: «Торжество» (Догма № 1, 1998, реж. Т Вінтерберг), «Ідіоти» (Догма № 2, 1998, реж. Ларс фон Трієр), «Остання пісня Міфуне» (Догма № 3, 1999, реж. Сьо-рен Краг-Якобсен), «Джулієн, хлопчик-віслюк» (Догма № 4, 1999, реж. X. Корін), «Король живий» (Догма № 5, 2001, реж. К. Леврінг) та ін. |
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
|
Переглядів: 347 | Завантажень: 0
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
|
|