Статистика
Онлайн всього: 13 Гостей: 13 Користувачів: 0
|
|
Матеріали для курсової |
ВІЛЬНЕ КІНО
| 15.04.2014, 20:44 |
ВІЛЬНЕ КІНО [англ. Free Cinema] — під цим гаслом у середині 50-х років об'єдналися молоді англійські режисери і теоретики Л. Андерсон, К. Рейс, Г. Лемберт, Т. Річард-сон для боротьби із культурним консерватизмом, що панував у післявоєнному англійському кіно. Так була названа програма короткометражних ігрових і документальних фільмів, яка демонструвалась у Національному кінотеатрі у лютому 1956, зокрема й «О, країна чудес» (1953) Л. Андерсона, «Матінка не дозволяє» (1955) Т. Річард-сона й К. Рейса та ін.
Режисери поставили собі за мету знімати малобюджетні невеликі документальні фільми про повсякденні проблеми англійського життя в авторському відбитті. Цей стиль
був визначений Річардсоном як «поетичний натуралізм». Народжене з ідеології та художньої практики італійського неореалізму, «вільне кіно» розвивалось одночасно з більш широким громадським рухом, що критикував існуючий в Англії розподіл класів і консерватизм у культурі (рух так званих «сердитих молодих людей»).
У результаті цих настроїв в ігровому кінематографі сформувався новий напрям, згодом названий «новою хвилею» (за аналогією з «новою хвилею» у французькому кіно). Першим кінотвором цього напряму, що мав широкий розголос, був фільм К. Рейса «У суботу ввечері, у неділю вранці» (1960).
Нові англійські фільми, які зазнали значного стилістичного впливу французької «нової хвилі», знімалися на чорно-білій плівці, на натурі в індустріальних містах півночі країни, грали в них молоді, нікому не відомі актори. Як і фільми «нової хвилі», вони створювалися незалежними продюсерами на незначні бюджети, але їх свіжість і новизна привернули увагу міжнародної аудиторії. Найбільш відомими серед них були: «Смак меду» (1961), «Самотність бігуна на довгу
56
57
дистанцію» (1962) Річардсо-на, «Свого роду любов» (1962), «Біллі-брехун» (1963) Шлезін-гера, а також «Це спортивне життя» (1963) Андерсона.
Група «вільне кіно» розпалась через припинення будь-якої фінансової допомоги. Деякі його учасники відійшли від кіно, але найбільш талановиті — Андерсон, Річардсон, Рейс — склали ядро нового напряму в англійському кіно —
так званих «розсерджених». Див. «Розсерджені». |
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
|
Переглядів: 388 | Завантажень: 0
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
|
|