Статистика
Онлайн всього: 4 Гостей: 4 Користувачів: 0
|
|
Матеріали для курсової |
ФЕНТЕЗІ В КІНО
| 22.04.2014, 11:42 |
ФЕНТЕЗІ В КІНО [англ. Fantasy Film] — жанр кінофе-єрії, пов'язаний перш за все з ім'ям одного із засновників кінематографа — французом Ж. Мельєсом, який винайшов чи випадково відкрив багато основних трюків у кіно. Елементи феєрії або чарівного перетворення на екрані, звичайно ж, найчастіше використовувались у кіноказках. Однак і такі режисери, як Р. Клер («Уявна подорож», 1925; «Краса диявола», 1949) або Ф. Капра («Загублений горизонт», 1937; «Життя прекрасне», 1946)застосовували фантазійні методи в своїх фільмах.
Але справжнім розквітом феєричного (або легкого фантастичного) кінематографа треба вважати епоху супервидовищ-ного кіно, що почалася з того моменту, коли в 1977 році на екрани вийшла картина «Зоряні війни» Дж. Лукаса, як і її продовження «Імперія завдає удару у відповідь» (1980) Е. Керш-нера та «І повернення Джидая» (1983) Р Маркуенда. Усі вони є справжніми фантастичними стрічками казково-коміксового плану, що являли собою захопливе видовище для родинного перегляду, для глядачів будь-якого інтелектуального рівня. Кожен знайде в цих картинах своє, найбільш йому цікаве. Діти радіють казці, підлітків і молодь приваблює фантастика, техніка найвищого рівня, чудові спеціальні ефекти. Якщо ж шукати головну причину надзвичайного успіху Лукаса, який вигадав увесь серіал (фільми перебувають у першій «десятці» найкасовіших фільмів в історії американського кіно), то вона у правильно найденій манері розповіді. Дж. Лукас створив іронічну, дотепну, іноді пародійну, типово постмодерністську, побудовану на всіляких цитатах і посиланнях, надзвичайно винахідливу «зоряну фантазію».
Інші фентезі також близькі до стилістики коміксу (в першу чергу, всі екранізації популярних коміксів — «Супермен» Р Доннера (1978); «Супермен II», (1980) і «Супермен III» (1981), обидва - Р. Лестера, «Супемен IV: Битва за світ» С. Дж. Ф'юрі (1986); «Флеш Гордон» М. Ходжеса (1980); «Людина-кажан» Л. Мартінсо-на (1966); однойменна версія Т. Бертона (1988), після неї було створено ще три продовження — «Людина-кажан повертається» самого Бертона (1992), а також «Людина-кажан назавжди» (1995) і «Бетмен і Робін» (1997) — обидва Дж. Шумахера). Якщо перший варіант «Бет-мена» в 60-ті роки був більш казковим, призначений для дітей, то у версіях Т. Бертона більш очевидно проглядає конструкція авантюрних романів «Плаща і шпаги» з благородним месником-захисником справедливості та привабливих дівчат, які дістаються йому в нагороду. Звичайно, не обійшлося без супервидовищних спецефектів, фантастичних трюків, новинок технічної думки.
До «фентезі» можна віднести відомий кіносеріал «Зоряний шлях», створений на основі популярного в 60-ті роки телесе-
ріалу (першим у циклі був «Зоряний шлях» — фільм Р Вайза, 1979; останнім, сьомим, поки є «Зоряний шлях — Наступне покоління» Д. Карсона, 1994). Багато стрічок зроблено як наслідування «Зоряних війн» («Битва за межами зірок» Дж.Т. Му-ракамі, 1980; «Льодові пірати» С Реффілла, 1984; невдалий у прокаті «колос» за 47 млн доларів «Дюна» Д. Лінча, 1984 та ін.).Найкасовішоюамерикан-ською картиною (до повторного випуску в 1997 році «Зоряних війн» залишалася фантастична казка «Інопланетянин» (1982) С Спілберга — добра, мила розповідь про те, як діти долають первісну неприязнь до інопланетної істоти і переймаються співчуттям до прибульця, намагаються йому допомогти.
У цілій низці сучасних «фентезі» з трюками відчувається вплив кінематографа Лукаса і Спілберга. Наприклад, у фільмі «Великий переполох у Малому Китаї» (1986) Дж. Карпентера, «Горянин» (1986) Р Малкеї і навіть у картинах про ніндзя («Нін-дзя III — Панування» С. Фер-стенберга, 1985). Однак, можна згадати, що американські критики не без підстав вважають: на стрічки двох лідерів
204
205
супервидовищного кіно значно вплинули «самурайські фільми» А. Куросави. Зокрема, серіал «Зоряні війни» перегукується з його картиною «Три негідники в прихованій фортеці» (1958). А тепер усі східні міфи і легенди заново засвоюються в перекрученому вигляді, в американізованому варіанті, у формі високотехнічних «ігор для будь-якого віку». Цікаво, що й екранізації комп'ютерних ігор («Супербрати Маріо» Р. Мортона і А. Дженкел, 1993; «Вуличний боєць» С. де Соузі, 1994; «Смертельний бій» П. Андерсона, 1995) також стають близькими до естетики «фентезі» та кінокоміксів. Див. «Комікси в кіно», «Фантастика
в кіно», «Надприродна (моторошна) фантастика», «Науково-фантастичний фільм». |
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
|
Переглядів: 313 | Завантажень: 0
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
|
|