ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Матеріали для курсової

Головна » Матеріал » Мистецтво та мистецтвознавство » Кінословник

ФЕНТЕЗІ В КІНО
22.04.2014, 11:42
ФЕНТЕЗІ В КІНО [англ. Fantasy Film] — жанр кінофе-єрії, пов'язаний перш за все з ім'ям одного із засновників кінематографа — французом Ж. Мельєсом, який винайшов чи випадково відкрив багато основних трюків у кіно. Еле­менти феєрії або чарівного пе­ретворення на екрані, звичайно ж, найчастіше використовува­лись у кіноказках. Однак і такі режисери, як Р. Клер («Уявна подорож», 1925; «Краса дияво­ла», 1949) або Ф. Капра («Загу­блений горизонт», 1937; «Жит­тя прекрасне», 1946)застосову­вали фантазійні методи в своїх фільмах. Але справжнім розквітом фе­єричного (або легкого фантас­тичного) кінематографа треба вважати епоху супервидовищ-ного кіно, що почалася з того мо­менту, коли в 1977 році на екра­ни вийшла картина «Зоряні війни» Дж. Лукаса, як і її про­довження «Імперія завдає уда­ру у відповідь» (1980) Е. Керш-нера та «І повернення Джидая» (1983) Р Маркуенда. Усі вони є справжніми фантастичними стрічками казково-коміксового плану, що являли собою захо­пливе видовище для родинного перегляду, для глядачів будь-якого інтелектуального рівня. Кожен знайде в цих картинах своє, найбільш йому цікаве. Діти радіють казці, підлітків і молодь приваблює фантасти­ка, техніка найвищого рівня, чудові спеціальні ефекти. Якщо ж шукати головну причину над­звичайного успіху Лукаса, який вигадав увесь серіал (фільми перебувають у першій «десятці» найкасовіших фільмів в історії американського кіно), то вона у правильно найденій манері розповіді. Дж. Лукас створив іронічну, дотепну, іноді пародій­ну, типово постмодерністську, побудовану на всіляких цитатах і посиланнях, надзвичайно ви­нахідливу «зоряну фантазію». Інші фентезі також близькі до стилістики коміксу (в пер­шу чергу, всі екранізації по­пулярних коміксів — «Супер­мен» Р Доннера (1978); «Су­пермен II», (1980) і «Супермен III» (1981), обидва - Р. Лесте­ра, «Супемен IV: Битва за світ» С. Дж. Ф'юрі (1986); «Флеш Гордон» М. Ходжеса (1980); «Людина-кажан» Л. Мартінсо-на (1966); однойменна версія Т. Бертона (1988), після неї було створено ще три продовжен­ня — «Людина-кажан поверта­ється» самого Бертона (1992), а також «Людина-кажан наза­вжди» (1995) і «Бетмен і Робін» (1997) — обидва Дж. Шумахе­ра). Якщо перший варіант «Бет-мена» в 60-ті роки був більш казковим, призначений для дітей, то у версіях Т. Бертона більш очевидно проглядає кон­струкція авантюрних романів «Плаща і шпаги» з благородним месником-захисником справед­ливості та привабливих дівчат, які дістаються йому в нагоро­ду. Звичайно, не обійшлося без супервидовищних спецефектів, фантастичних трюків, новинок технічної думки. До «фентезі» можна віднести відомий кіносеріал «Зоряний шлях», створений на основі по­пулярного в 60-ті роки телесе- ріалу (першим у циклі був «Зо­ряний шлях» — фільм Р Вайза, 1979; останнім, сьомим, поки є «Зоряний шлях — Наступне по­коління» Д. Карсона, 1994). Ба­гато стрічок зроблено як наслі­дування «Зоряних війн» («Бит­ва за межами зірок» Дж.Т. Му-ракамі, 1980; «Льодові пірати» С Реффілла, 1984; невдалий у прокаті «колос» за 47 млн до­ларів «Дюна» Д. Лінча, 1984 та ін.).Найкасовішоюамерикан-ською картиною (до повторного випуску в 1997 році «Зоряних війн» залишалася фантастична казка «Інопланетянин» (1982) С Спілберга — добра, мила роз­повідь про те, як діти долають первісну неприязнь до інопла­нетної істоти і переймаються співчуттям до прибульця, нама­гаються йому допомогти. У цілій низці сучасних «фентезі» з трюками відчу­вається вплив кінематогра­фа Лукаса і Спілберга. На­приклад, у фільмі «Великий переполох у Малому Китаї» (1986) Дж. Карпентера, «Горя­нин» (1986) Р Малкеї і навіть у картинах про ніндзя («Нін-дзя III — Панування» С. Фер-стенберга, 1985). Однак, мож­на згадати, що американські критики не без підстав вважа­ють: на стрічки двох лідерів 204 205 супервидовищного кіно значно вплинули «самурайські філь­ми» А. Куросави. Зокрема, се­ріал «Зоряні війни» перегуку­ється з його картиною «Три не­гідники в прихованій фортеці» (1958). А тепер усі східні міфи і легенди заново засвоюють­ся в перекрученому вигляді, в американізованому варіанті, у формі високотехнічних «ігор для будь-якого віку». Цікаво, що й екранізації комп'ютер­них ігор («Супербрати Маріо» Р. Мортона і А. Дженкел, 1993; «Вуличний боєць» С. де Соузі, 1994; «Смертельний бій» П. Андерсона, 1995) також ста­ють близькими до естетики «фентезі» та кінокоміксів. Див. «Комікси в кіно», «Фантастика в кіно», «Надприродна (мото­рошна) фантастика», «Науко­во-фантастичний фільм».
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
Переглядів: 313 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП