ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Матеріали для курсової

Головна » Матеріал » Мистецтво та мистецтвознавство » Кінословник

ПОЛАР
22.04.2014, 10:58
ПОЛАР [фр. Polar - детек­тив] — французька кінокрити-ка цим терміном поєднала три-лери, «поліцейські» та «чорні» фільми. Детективні й поліцей­ські фільми, незважаючи на іс­торичне перевтілення, зберегли специфічну рису: фабула в них обов'язково пов'язана зі злочи­ном. У 60-ті роки у французь­кому кіно закріпилися нова сюжетна структура, що дістала назву «полар». У цих фільмах традиційна схема криміналь­ного сюжету перегортається: не правосуддя переслідує люди­ну, що порушила закон, а окре­мий герой веде слідство протії самого інституту влади, який і виступає носієм зла. У пола-рах розкривались характери, а не злочини. Найбільш значні полари були зняті наприкінці 60-х — на початку 70-х років режисе­рами Ж. Беккером, X. Джова-ні, Ж.-П. Мельвілем, Ж. Дерей та ін. У цих фільмах знімали­ся Ж. Габен, Л. Вентура, які досяглії дивовижного успіху. Природно, що цю золотонос­ну жилу почали розробляти й інші, іноді малоталановиті режисери («Війна поліцій», «Кримінальна поліція», «Подо­рож»). Головний редактор спе­ціального журналу «Полар» писав, що поки фільми розви­ватимуться разом із життям, слідуючії за течією повсякден­ності, і віддзеркалюватимуть сувору, сповнену насильства дійсність, доти існуватиме по­лар. Критика констатувала по­вернення французького пола-ру до поетики американського «чорного» фільму, пов'язуючи це, зокрема, і з ностальгійною модою на «ретро». Жанр від­крив доступ на екрани новим персонажам, але головним за­лишалося те, що «у поларі зву­чав блюз утрачених поколінь і невдалих доль». Наприкінці 70-х років по­ступово приглушується кри­тичний пафос жанру. В цей час виходить декілька цікавих картин: «Сицилійський клан», «Прощавай, поліцейський», «Слідчий на прізвисько Ше­риф», «Відчиніть, поліція». Але у більшості поларів на фран­цузькому тлі варіювалася типо­ва сюжетна схема, запозичена з американського кіно: бороть­ба між поліцейським і гангсте­рами, суперництво злочинних банд і все це з обов'язковими переслідуваннями, перестріл­ками, бійками... Популярний французький актор А. Делон, який зіграв у добротних картинах «Са­мурай» (1967), «Двоє у місті» (1970), «Поліцейський» (1972), «Трьох треба усунути», бере участь у прохідних фільмах «За шкуру поліцейського» (1985) і «Вихід» (1987). Ж. П. Бель-мондо після чудового фільму «Стукач» (1960) створив цілу галерею однотипних, але сим­патичних образів: «Хто є хто» (1980), «Професіонал» (1983), «Людина поза законом» (1984), «Пограбування» (1986). А. Делон і Ж. П. Бельмондо у своїх фільмах 80-х років ви­ступають як непідкупні хлопці у джинсах, які хоча й залиша­ють після себе криваві сліди, але й самі хоробро ризикують життям, охороняючії порядок. Французькі кінопідприємці, прагнучи перетворити сучас- ний «поліцейський фільм» на засіб конкуренції з амери­канською продукцією, викорис­товували її прийоми, і не лише в технічній, але й в естетичній сферах. У результаті отримали позбавлену національної са­мобутності видовищну модель «десь у Європі» — з невпізнан­ними героями і з поверховими прикметами часу. Подібна ево­люція «поліцейського філь­му» демонструє загальні зако­номірності в русі кінопроцесу у Франції та в інших європей­ських країнах.
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
Переглядів: 317 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП