ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Матеріали для курсової

Головна » Матеріал » Мистецтво та мистецтвознавство » Кінословник

ПЕПЛУМ
22.04.2014, 10:46
ПЕПЛУМ [лат. Peplum, від грец. Peplos — у Стародавній Греції та Стародавньому Римі жіночий верхній одяг без рука­вів, що одягався на туніку] — до цього жанру світова критика за­звичай зараховувала в основно- 178 179 му італійські фільми, присвяче­ні історії Стародавнього Риму (іноді винятком були стрічки, що використовували давньо­грецьку міфологію, а також сю­жети із Старого Заповіту. Засновниками «пеплуму» у кіно є режисери Дж. Пастро- не («Кабірія», 1914; «Мауїста», 1919), М. Казеріні («Останні дні Помпеї» і «Нерон і Агріппі- на», 1913), Е. Гуаццоні («Брут» і «Агріппіна», 1910; «Єрусалим звільнений», 1911; «Камо гря- деши?», 1912; «Марк Антоній і Клеопатра», 1913; «Гай Юлій Цезар», 1914; «Фабіола», 1917; «Мессаліна», 1923), К. Галлоне («Останні дні Помпеї», 1926; «Сципіон Африканський», 1937). Останній продовжив працювати і після війни, в то­му числі й у жанрі «пеплуму» («Мессаліна», 1951; «Карфа­ген у полум'ї», 1960), також, як і А. Блазетті («Нерон», 1930; «Залізна корона», 1941; «Фа­біола», 1948), парадоксально сприяв одночасно і появі мак­симально наближеної до реаль­ності течії — неореалізму в іта­лійському кіно. Але Голлівуд за свою істо­рію також використав чимало коштів і старань для створення на екрані величних кіновистав біблійної та давньоримської те- матики. Відома«Нетерпимість» (1916) Д. В. Гріффіта зроблена під явним враженням від «Ка-бірії» Пастроне. Класиком цьо­го жанру став С.Б. де Мілль, який створив у 20-ті роки «Де­сять заповідей» і < Царя царів», у 30-ті — «Хресне знамення» і «Хресні походи», а вже через два десятиліття знову повторив «Десять заповідей» і заснував моду на «пеплуми по-амери-канськи». Серед його послідов­ників — В. Вайлер («Бен Гур», 1959), С Кубрік («Спартак»), Дж. Л. Манкевич («Клеопатра», 1963; ще десятиліттям раніше він екранізував «Юлія Цезаря» Шекспіра). Свого роду «золотий вік» «пеплуму» в Італії відносить­ся до 1953—1965 років. Однак, відродження інтересу до «ан­тичних кіновистав» усе ж від­булося не без впливу амери­канських режисерів, які зніма­ли в Італії (М. Ле Рой — «Камо грядеши?», 1951; М. Роб­сон — «Плащаниця», 1953; Р Вайз — «Єлена Троянська», 1954; Ж. Турнер — «Битва під Марафоном», 1959; Ф. Бор-зедж — «Великий рибар», 1959; а на зйомках «Атлантиды» його змінив Е. Улмер; Е. Реппер — «Посип мстить своїм братам», 1960 і«Понтій Пілат», 1962; Р. Волш — «Есфір і цар», 1960; Р. Флейшер — «Варавва», 1961; Р. Олдрич — «Содом і Гоморра», 1962; А. де Тот — «Золото цеза­рів», 1963; Дж. Х'юстон — «Бі­блія», 1965). Вони виховали цілу плеяду учнів і послідов­ників, серед яких у першу чергу треба назвати С. Леоне, М. Баву і Р. Фреду. Осторонь не залишилися інші європейські режисери, які працювали в Іта­лії — француз М. Аллегре зняв «Кохану Париса» (1954), росія­нин В. Туржанський — картини «Ірод Великий» (1960) і «Коро­лева для цезаря» (1962). Після того як хвиля «пеплу-мів» як в Італії, так і у США по­ступово спала, вона до певної міри торкнулася кіно колишніх соціалістичних країн, перш за все Румунії, де були створені такі етапні картини про античні часи, як «Дакі» (1967) Серджиу Ніколаєску і «Колона» (1968) Мірчі Дрегана. Послугами ру­мунів скористався й Р. Сьод-мак, американський режисер німецького походження, який зняв «Битву за Рим» (1968). На початку 80-х років у Іта­лії знову намагалися своєрідно розвинути жанр «пеплумів», знімаючи не лише нескінчен­ні еротичні наслідування Т Брасса («Калігула і Мессалі- на», «Нерон і Поппея» та ін.), сучасні версії про Геркулеса і гладіаторів, але й цілком сер­йозні історичні твори — теле­серіали (вони були випущені й у кіноваріанті) «Камо гря­деши?» (1985) Ф. Россі, який ще на межі 60—70-х років зняв «Пригоди Одіссея» і «Пригоди Енея», «Розслідування» (1986) Д. Даміані, «Від Понтія Піла-та» (1988) Л. Маньї (до цього він не раз у своїх фільмах ціка­вився минулими часами, ство­ривши чергову версію «Сци-піона Африканського»). Аме­риканські ж кінематографісти знову звернулися по допомогу до італійців під час зйомок се­ріалів «Від Різдва Христово­го», «Останні дні Помпеї», «Ав­раам» і «Одіссея» російського режисера А. Кончаловського. Див. «Костюмна драма».
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
Переглядів: 343 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП