ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Матеріали для курсової

Головна » Матеріал » Мистецтво та мистецтвознавство » Кінословник

НАУКОВО-ФАНТАСТИЧ­НИЙ ФІЛЬМ
16.04.2014, 10:27
НАУКОВО-ФАНТАСТИЧ­НИЙ ФІЛЬМ [англ. Science- Fiction] — науково-фантастич­не кіно з'явилося вже на почат­ку XX століття. Дія багатьох ранніх стрічок цього жанру розгорталася в далекому май­бутньому або на інших плане­тах, а їх творці сміливо експе­риментували з комбінованими зйомками, спецефектами, кос­тюмами і гримом персонажів. Саме науковій фантастиці зо­бов'язані ми винайденням ба­гатьох пристроїв і технологій, які нині широко використову­ються у картинах найрізнома­нітніших жанрів. Перші науково-фантастичні фільми «Завоювання повітря» (1901, реж. Ф Зекка) і картини Ж. Мельєса «Політ на Місяць» (1902), «20000 льє під водою» (1907), «На завоювання по­люсу» (1912) були зняті фран­цузьким режисером Жоржем Мельєсом. У 20-ті роки прин­циповим явищем у галузі на­уково-фантастичного кінема­тографа стали фільми Ф. Ланга «Метрополіє» (1926) — песи­містичне бачення суспільства майбутнього, і «Жінка на Мі­сяці» (1929). Ланг прагнув до більшого реалізму і перед створенням картини «Жінка на Місяці» (1929) серйозно вивчав питання ракетобудування. Це був перший фільм, у якому го- ворилося про стартовий відлік часу та невагомість у космосі. Ще серйозніший підхід до цієї теми був продемонстрова­ний у картині «Напрям — Мі­сяць» (1950). За фільмом «На­прям — Місяць» створювалися десятки дешевих наслідувань, включно з картиною «План 9» з відкритого космосу» (1959). Коли американська космічна програма 1960-х років пере­творила наукову фантастику в реальність, Голлівуд утратив інтерес до астронавтів і зосе­редився на міжзоряних кора­блях типу «ЮСС Ентерпрайс» із серіалу «Зоряний трек». Од­нак пізніше кінематографісти повернулися до теми польотів на Місяць у таких фільмах, як «Правильний вибір» (1983) і «Аполлон-13» із Т. Хенксом у головній ролі. У післявоєнну, ядерну добу фантастів починає непокої­ти загроза знищення людства через Третю світову війну або випадкову відмову «системи безпеки». Про це попереджа­ють картини на межі 50—60-х років («На останньому бере­зі» С. Крамера, 1959, «Доктор Стрейнджлав, або Як я пере­став хвилюватися і полюбив атомну бомбу» С. Кубріка, 1963, «Система безпеки» С. Люмета, 1964). Стрічки 80-х років уже малювали апокаліптичний розвиток подій після ядерної війни в буденному плані, з кон­кретним і достовірним, доступ­ним розумінню кожного викла­денням усіх обставин, з яки­ми зустрінуться люди після ядерного вибуху («Наступного дня» Н. Мейєра, 1983, «Нитки» М. Джексона, 1984, «Заповіт» Л. Літтмена, 1983). Лише під час «холодної ві­йни» 1950-х років, коли загроза ядерної катастрофи і ворожого вторгнення стали здаватися ре­альною багатьом американцям, науково-фантастичні фільми почали торкатися більш сер­йозних тем. Але й тоді в розпо­рядженні їх творців не було ні значних коштів, ні зірок першої величини, тому спецефекти за­звичай були другосортними. У 1960-ті роки наукова фан­тастика знову вийшла з моди, але замість того наприкінці 1970-х стався справжній науко­во-фантастичний бум, що три­вав і у 1980-х роках. Прикла­ди фільмів: «Соляріс» (СРСР, 1972), «Зоряні війни» (1977), «Козеріг-один» (1978), «Імпе­рія завдає удару у відповідь» (1980), «Ескалібур» (1981), «Інопланетянин» (1982), «По­вернення джидай» (1983), «Ко- 174 175 ротке замикання»-1, 2, 3 (1986, 1988), «Назад у майбутнє»-!, 2, 3 (1985, 1989, 1990), «Робот-по-ліцейський»-1, 2, 3 (1987, 1990, 1993), «Чужий», «Чужі», «Чу-жий»-3 (1979, 1986, 1992). Див. «Фантастика у кіно», ««Над­природна (моторошна) фантас­тика».
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
Переглядів: 349 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП