Статистика
Онлайн всього: 4 Гостей: 4 Користувачів: 0
|
|
Матеріали для курсової |
НАУКОВО-ФАНТАСТИЧНИЙ ФІЛЬМ
| 16.04.2014, 10:27 |
НАУКОВО-ФАНТАСТИЧНИЙ ФІЛЬМ [англ. Science-
Fiction] — науково-фантастичне кіно з'явилося вже на початку XX століття. Дія багатьох ранніх стрічок цього жанру розгорталася в далекому майбутньому або на інших планетах, а їх творці сміливо експериментували з комбінованими зйомками, спецефектами, костюмами і гримом персонажів. Саме науковій фантастиці зобов'язані ми винайденням багатьох пристроїв і технологій, які нині широко використовуються у картинах найрізноманітніших жанрів.
Перші науково-фантастичні фільми «Завоювання повітря» (1901, реж. Ф Зекка) і картини Ж. Мельєса «Політ на Місяць» (1902), «20000 льє під водою» (1907), «На завоювання полюсу» (1912) були зняті французьким режисером Жоржем Мельєсом. У 20-ті роки принциповим явищем у галузі науково-фантастичного кінематографа стали фільми Ф. Ланга «Метрополіє» (1926) — песимістичне бачення суспільства майбутнього, і «Жінка на Місяці» (1929). Ланг прагнув до більшого реалізму і перед створенням картини «Жінка на Місяці» (1929) серйозно вивчав питання ракетобудування. Це був перший фільм, у якому го-
ворилося про стартовий відлік часу та невагомість у космосі.
Ще серйозніший підхід до цієї теми був продемонстрований у картині «Напрям — Місяць» (1950). За фільмом «Напрям — Місяць» створювалися десятки дешевих наслідувань, включно з картиною «План 9» з відкритого космосу» (1959). Коли американська космічна програма 1960-х років перетворила наукову фантастику в реальність, Голлівуд утратив інтерес до астронавтів і зосередився на міжзоряних кораблях типу «ЮСС Ентерпрайс» із серіалу «Зоряний трек». Однак пізніше кінематографісти повернулися до теми польотів на Місяць у таких фільмах, як «Правильний вибір» (1983) і «Аполлон-13» із Т. Хенксом у головній ролі.
У післявоєнну, ядерну добу фантастів починає непокоїти загроза знищення людства через Третю світову війну або випадкову відмову «системи безпеки». Про це попереджають картини на межі 50—60-х років («На останньому березі» С. Крамера, 1959, «Доктор Стрейнджлав, або Як я перестав хвилюватися і полюбив атомну бомбу» С. Кубріка, 1963, «Система безпеки» С. Люмета,
1964). Стрічки 80-х років уже малювали апокаліптичний розвиток подій після ядерної війни в буденному плані, з конкретним і достовірним, доступним розумінню кожного викладенням усіх обставин, з якими зустрінуться люди після ядерного вибуху («Наступного дня» Н. Мейєра, 1983, «Нитки» М. Джексона, 1984, «Заповіт» Л. Літтмена, 1983).
Лише під час «холодної війни» 1950-х років, коли загроза ядерної катастрофи і ворожого вторгнення стали здаватися реальною багатьом американцям, науково-фантастичні фільми почали торкатися більш серйозних тем. Але й тоді в розпорядженні їх творців не було ні значних коштів, ні зірок першої величини, тому спецефекти зазвичай були другосортними. У 1960-ті роки наукова фантастика знову вийшла з моди, але замість того наприкінці 1970-х стався справжній науково-фантастичний бум, що тривав і у 1980-х роках. Приклади фільмів: «Соляріс» (СРСР, 1972), «Зоряні війни» (1977), «Козеріг-один» (1978), «Імперія завдає удару у відповідь» (1980), «Ескалібур» (1981), «Інопланетянин» (1982), «Повернення джидай» (1983), «Ко-
174
175
ротке замикання»-1, 2, 3 (1986, 1988), «Назад у майбутнє»-!, 2, 3 (1985, 1989, 1990), «Робот-по-ліцейський»-1, 2, 3 (1987, 1990, 1993), «Чужий», «Чужі», «Чу-жий»-3 (1979, 1986, 1992). Див. «Фантастика у кіно», ««Надприродна (моторошна) фантастика». |
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
|
Переглядів: 349 | Завантажень: 0
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
|
|