ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Матеріали для курсової

Головна » Матеріал » Мистецтво та мистецтвознавство » Кінословник

ГАНГСТЕРСЬКИЙ ФІЛЬМ
16.04.2014, 09:44
ГАНГСТЕРСЬКИЙ ФІЛЬМ [від англ. Gangster — гангстер, бандит] — розквіт гангстерсько­го жанру припадає на кінець 20-х — початок 30-х років XX ст.. Американське кіно відобра­зило зростання організованої злочинності, виникнення ганг­стерських синдикатів та різного роду мафій в епоху «сухого за­кону» і Великої депресії. Поява звуку радикально змінила ганг­стерське кіно. Тріск автоматних черг, крики випадкових свідків і скрегіт шин автомобілів поряд із крутими діалогами зробили всю дію куди більш хвилюю­чою і динамічною. Прототипа- ми екранних громил класичної гангстерської ери (1930—1933) часто були реальні гангстери, які орудували в американських містах. Багато сюжетів цих ігро­вих стрічок базувалися на кри­мінальній хроніці з газет. У таких картинах, як «Ма­ленький Цезар» (1930), «Ворог суспільства» (1931) і «Обличчя із шрамом», велике місто на­гадувало міські джунглі, де не­безпека чигала на людину бук­вально на кожному розі. Задля посилення відчуття постійної загрози більша частина дії роз­горталася вночі. Неонові вог­ні, виблискуючи на мокрих від дощу тротуарах, надавали міс­ту холодного і ворожого вигля­ду. Такий похмурий антураж мав пояснити глядачеві, що са­ме штовхнуло людину на зло­чинний шлях, і тому симпатії публіки зазвичай опинялися на боці гангстера. До того ж грали злодіїв зірки першої величи­ни — Д. Кегні, Е. Дж. Робінсон і X. Богарт, що гарантувало цим фільмам касовий успіх. Оскіль­ки наприкінці фільму їхні пер­сонажі, як правило, гинули під градом куль, ці актори набули репутації трагічних героїв. Імена «ворогів суспіль­ства № 1» Аль Капоне і Джона Діллінджера, ватажків найві- доміших злочинних організа­цій, стали ще популярнішими, ніж оспівані у вестернах обра­зи бандитів-одинаків. У карти­нах «Маленький Цезар» (1930) М. Ле Роя, «Ворог суспільства» (1931) В. Веллмана, «Обличчя із шрамом» (1972) X. Хоукса, що стали класикою гангстер­ських фільмів, герої злочинці мали інші прізвища, але гля­дачі вгадували в них біографії Капоне і Діллінджера. Кінематографісти не зали­шили поза увагою й інших ре­альних гангстерів, які грабу­вали банки, наприклад, Бонні Паркер і Клайда Берроу («Жи­веш лише раз», 1937, Ф. Ланга). Але час «біографічних» ганг­стерських стрічок, де бандити виведені під справжніми пріз­вищами або прізвиськами, на­став лише після війни. Тобі з'яв­ляються «Діллінджер» (1945) М. Носсека, «Нельсон-немовля» (1957) Дж. Сігела, «Кулеметник Келлі» (1958) Р. Кормена. За­вдяки зусиллям Кормена тема гангстеризму та історії життя окремих представників зло­чинного бізнесу продовжувала існувати на екрані й пізніше — у стрічках «Різанина вдень св. Валентина» (1967) про відому розправу Аль Капоне над кон­куруючими угрупованнями, «Кривава мати» (1970) про ма­тусю Баркер та її чотирьох синів, які тероризували американців у роки депресії. А його учні за­мінили вчителя, який залишив режисерську діяльність, ство­ривши нові розповіді про не­забутніх героїв: «Діллінджер» (1973) Дж. Міліуса, «Капоне» (1975) С. Карвера. Проте всіх затьмарив найкра­щий вихованець «школи Кор­мена» — Ф. Ф. Коппола, який увійшов в історію не лише аме­риканського, а й світового кіно, знявши три частини «Хрещено­го батька» (1972, 1974 і 1990) -епічну гангстерську «родинну сагу». До речі, Ел. Пачіно, італоа-мериканцю за походженням, чу­довому виконавцю ролі Майкла Корлеоне у «Хрещеному бать­кові», довелося зіграти відомого сучасного мафіозі, кубинсько­го емігранта в Маямі, у фільмі «Обличчя із шрамом» (1983). Його режисер Б. де Пальма (теж італоамериканець) вступив у творче змагання не лише з Ф. Ф. Копполою, але і з уже згадува­ною картиною 1932 року з цією ж назвою. Не «здолавши» епіч­ного дихання протягом усього тригодинного фільму, заслу­живши раніше славу «віддано­го послідовника Хічкока», він з другої спроби узяв реванш в ін- 146 147 шій гангстерській сазі «Недо­торканні» (1987), змалювавши історичний портрет «епохи Аль Капоне». В ролі відомого ганг­стера з'явився ще один італоаме-риканець Р. де Ніро, який знявся у «Хрещеному батькові-2» в ролі молодого Віто Корлеоне. Крім того, Р. де Ніро блискуче зіграв бандита на прізвисько «Локши­на» в гангстерському епосі «Од­ного разу в Америці» (1983) іта­лійського режисера С. Леоне. Крім епічної тенденції, що бере свій початок від етапного твору «Хрещений батько», ума­ми американських кінематогра­фістів у середині 60-х років XX ст. заволоділа антиміфотвор-ча, антигангстерська ідея, що вперше знайшла відображення у ключовому фільмі «Бонні і Клайд» (1967) А. Пенна. Історія грабіжників 30-х років натяка­ла на зростання бунтарських настроїв молоді в Америці 60-х. Романтичний погляд на бун­тарів Америки, які стихійно протестували проти порочних інститутів влади і підкорення особистості, був типовим для кінематографа тих років, коли наївно вірили, що бунт «блуд­них синів» дасть негайні ре­зультати, які докорінно змінять дійсність. Талановита стрічка А. Пенна про знехтуваних лю- дей зазнала тверезої переоцінки у фільмах «Спустошені землі» (1873) Т. Маліка і «Злочинці, як ми» (1974) Р. Олтмена. В них ге­рої бандити позбавлялися будь-якого легендарного ореолу, але старанно і вражаюче розкрива­лась людська драма, метафорич­но відтворювалося середовище проживання — як проекція вну­трішнього стану персонажів, «перпендикулярно» до жанру гангстерського фільму розпо­відалася наближена до реаль­ності сучасної Америки історія життя ізгоїв суспільства. При­клади фільмів: «Безвихідь» (1937), «Янголи з брудними обличчями» (1938), «Бурхли­ві двадцяті роки» (1939), «Біла спека» (1948), «Аль Капоне» (1958), «Бонні і Клайд» (1967), «Ділллінджер» (1973), «Одного разу в Америці» (1983), «Багсі» (1991).
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
Переглядів: 302 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП