ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Матеріали для курсової

Головна » Матеріал » Мистецтво та мистецтвознавство » Кінословник

ВОЄННИЙ ФІЛЬМ
16.04.2014, 09:43
ВОЄННИЙ ФІЛЬМ [англ. War Film] — прибічники суво­рої жанрової класифікації на­вряд чи погодяться з появою такого новоутвореного терміна «воєнний фільм». Тим часом на Заході ним користуються час­то: «War Film» — в англомовних країнах, «Kriegsfilm» — у ФРН і просто «Guerre» — у Франції. Отже, якщо прийняти умовне поняття «воєнний фільм», не­обхідно в даному жанрово-те­матичному новоутворенні ви­окремити декілька підгруп. До першої можуть увійти масштабні, грандіозні за роз­махом, епічні твори про війну. Визнаним майстром таких стрічок є англійський режисер Д. Лін, який зняв «Міст через ріку Квай» (1957) про англій­ських вояків у японському та­борі для військовополонених у роки Другої світової війни. Особливо популярною була тема висадки союзників на єв­ропейському континенті, тобто відкриття «другого фронту» в Другій світовій війні й веден­ня різних бойових дій («Найдо­вший день», 1962, К. Аннакіно, Е. Мартона, Б. Віккі; «Битва за виступ», 1965, К. Аннакіно, «Міст біля Ремагена», 1968, Дж. Гіллерміна, «Битва за Бри­танію», 1969, Г. Гемілтона, «Од­ним мостом далі», 1977, Р. Ат-тенборо). Американці не відставали від своїх англійських колег, створюючи великі «вистави» про різні періоди Другої світо­вої війни («Тора! Тора! Тора!», 1969, Р. Флейшера, Т. Масуди, К. Фукасаку, «Паттон», 1970, Ф. Шефнера, «Мідуей», 1976, Дж. Смайта, «Мак-Атрур», 1977, Дж. Сарджента — в остан­ньому фільмі відомий амери­канський генерал бере участь у боях у Кореї. Не залишили­ся поза епічним зображенням військових подій і кінемато­графісти інших країн («Чи па- лає Париж?», 1966, Р. Клема-на, «Підводний човен», 1981, В. Перерсена, «Сталінград», 1992, Й. Вільсмайєра), включ­но із соціалістичними («Битва на Неретві», 1969, В. Булаїча, «Сутьєска», 1973, С Деліча). Наприкінці 70-х років XX ст. мода на масштабні стрічки про Другу світову ві­йну почала спадати, точніше, тему було вичерпано. У цей час грандіозну сагу про дру­гу, в'єтнамську битву зняв Ф.Ф. Коппола («Апокаліпсис сьогодні», 1979). Мабуть, через різке подорожчання виробни­цтва фільмів, а також із зрос­танням інтересу до окремої особистості, невеликому під­розділу, що приймав участь у військових операціях, у 80-ті роки американці не прагну­ли знімати воєнні епопеї про В'єтнам. Та й в інших країнах у цей період із масштабними картинами про війну було су­тужно (крім уже згаданого «Підводного човна», можна назвати лише «Галліполі» ав­стралійського режисера П. Ві­ра — фільм 1981 року про Пер­шу світову війну). Незмінний успіх протя­гом десятиліть мають стрічки із другої підгрупи «воєнного фільму». Вони розповідають, 142 143 хоча й без залучення багато­тисячних масовок і численно­го арсеналу техніки, про більш локальні операції, зухвалі рейди невеликих загонів, про диверсії, напади тощо. У 60— 70-ті роки знімалося багато схожих картин про Другу сві­тову війну. Одним із перших у цьому переліку був фільм «Гармати Навароне» (1961, Дж. Лі Томпсона), який невдало че­рез 17 років було продовжено картиною Г. Гемілтона «Загін із десяти людей у Навароні». Після декількох стрічок, серед яких можна виділити «Герої Телермаку» (1965) Е. Манна, «Експрес фон Райяна» (1965) М. Робсона, «Тобрук» (1967) А. Хіллера, з'явився майстерно зроблений бойовик Р. Олдри­ча «Брудна дюжина» (1967) про підготовку загону для засилання в німецький тил і підриву замку, де розміщу­вався штаб фашистів. Картина викликала чимало насліду­вань: «Охорона замку» (1968) С. Поллака, «Коли орли ризи­кують» (1969) і «Герої Келлі» (1970) Б. Хаттона, «Дияволь­ська бригада» (1968) Макла-глена, згодом він зробив другу, більш легковажну серію «За­лізного хреста» (1978) і фільм «Морські вовки» (1980), «Орел приземлився» (1976) Дж. Стер-джеса, «Операція «Світанок» (1976) Л. Гілберта. Але найбільший успіх мали все ж таки реалістичні (іноді на­ туралістичні), гіркі, гострокри- тичні драми про війну у В'єтна­ мі, які розкривали якщо не всю правду, то її вагому частку. Пев­ ний тон задала стрічка «Мисли­ вець на оленів» (1978) М. Чімі- но, яка розповіла про зламані долі американських хлопців, відправлених у «пекло на Зем­ лі». «Нова хвиля» у відобра­ женні цієї теми захлеснула аме­ риканське кіно в середині 80-х років. Безпосередні учасники війни у В'єтнамі розповідали про «окопну правду», про події з точки зору звичайного вояка, зазвичай новобранця («Взвод», 1986, О. Стоуна). Майстри ви­ довищного кіно, відчуваю­ чи потребу у філософському осмисленні подій, продовжили лінію Чіміно і Копполи; режи­ сер Кубрик зняв чергову притчу про дегуманізацію — «Суціль­ нометалева оболонка» (1987), Б. де Пальма здивував багатьох прихильників безжальною картиною «Військові втрати» (1989), основаній на реальному факті зґвалтування в'єтнам­ської дівчини взводом амери­канських вояків. У жорсткій, схожій, але більш холодній ма­нері створений фільм «Висота «Гамбургер» (1987) Дж. Ервіна.
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
Переглядів: 446 | Завантажень: 0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП