Статистика
Онлайн всього: 3 Гостей: 3 Користувачів: 0
|
|
Матеріали для курсової |
СЮРРЕАЛІЗМ
| 16.04.2014, 09:28 |
СЮРРЕАЛІЗМ [фр. Surre-alisme — надреалізм] — у кіно течія, спрямована на автоматичне відтворення свідомості й підсвідомості, що породжувало наихимерніші форми. Течія виникла у Франції, теоретично й організаційно склалася на середину 20-х років («Маніфест Сюрреалістів» А. Бретона, 1924). Термін увів у вжиток французький поет Г. Аполлінер. Теоретичні принципи сюрреалізму засновані на твердженні, що завданням мис-
тецтва є пізнання прихованих сфер дійсності, які недоступні для розуму. Витоки художньої творчості, згідно з естетикою сюрреалізму, — виключно у галузі несвідомого й підсвідомого. Сюрреалізм спирається на ідеї фрейдизму, вважаючи, що лише уві сні або у безумстві звільнена підсвідомість надає людям можливість осягнути дійсну істину. Це — напрям ірраціоналізму, що заперечує ідею, сюжет, характер і розглядає творчість як стихійний імпульс підсвідомості. Один з найсюрреалістичніших фільмів — « Андалузький пес» (1927) Л. Бюнюеля і С. Далі. Бюнюелю також належить визначення сюрреалізму: «Це агресивний напрям, заснований на повному запереченні існуючих цінностей». Бюнюель залишався до кінця свого довгого творчого і фізичного життя сюрреалістом. У 1987 р. американський дослідник сюрреалізму Д. Лінч у своєму фільмі «Блакитний оксамит» перейняв образну структуру Бюнюеля з «Анда-лузького пса».
Естетика сюрреалізму в кіно заснована на алогічних сполученнях елементів реальності, з яких створюється «надреальність». Сюрреаліс-
тичні фільми — картини видінь, снів, туманної символіки. Виникнення сюрреалізму в кіно пов'язано з діяльністю французького «авангарду». У фільмах «Андалузький пес», «Мушля і священик» (1928, сцен. А. Арто, реж. Ж. Дюл-лак) у дивних, алогічних образах, складених з елементів реальності, втілені теми пригнічених еротичних прагнень, страждань, смерті. У деяких сюрреалістичних фільмах знайшли вираження, з одного боку, епатований протест проти комерційного кінематографа, з другого — елементи
соціальної критики. Фільм режисера Л. Бюнюеля «Золотий вік» (1930), був заборонений цензурою (див. «Авангард»).
З кінця 40-х років сюрреалістичні фільми створюють головним чином режисери США, що прилучаються до «підпільного», або експериментального кіно. Найбільшу відомість набули сюрреалістичні фільми режисерів М. Дерен, К. Харрінг-тона, К. Енгера, С. Брекхейджа. Більшість сюрреалістичних фільмів перейнято настроями туги, самотності, смерті, багато з них передають патологічний стан людської психіки. |
Категорія: Кінословник | Додав: koljan
|
Переглядів: 331 | Завантажень: 0
|
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
|
|